  • 11. Data: 2014-07-01 00:02:54
    Temat: Re: Odczyt danych z karty SD
    Od: l...@g...com

    użytkownik Pszemol napisał:

    > Przykład: pendrive sformatowany pod Mac OS X appla - nie będzie
    >
    > widoczny w Windows mimo że wszystko będzie z nim tak jak należy!

    Sciemniasz:) Tak zdolne sa tylko sluzby:)

    Dane z dysku hdd mozna odsyskac przes interfejs 3 przewodowy z allegro za 15zl,
    wielka tajemnica odzyskiwaczy danych:)

  • 12. Data: 2014-07-01 00:08:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    l...@g...com napisał:

    > Sciemniasz:) Tak zdolne sa tylko sluzby:)
    >
    > Dane z dysku hdd mozna odsyskac przes interfejs 3 przewodowy
    > z allegro za 15zl, wielka tajemnica odzyskiwaczy danych:)

    Ale on był w tej czarnej walizce, co im się gdzieś zapodziała.
    Więc :- (_,_) .:.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2014-07-01 03:51:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Sciemniasz:) Tak zdolne sa tylko sluzby:)

    ??? nie wiem co ty wąchasz...

    > Dane z dysku hdd mozna odsyskac przes interfejs 3 przewodowy z allegro za
    > 15zl, wielka tajemnica odzyskiwaczy danych:)

    No ale ja podałem sposób na odzyskanie danych bez żadnego kabelka z allegro.

  • 14. Data: 2014-07-01 19:22:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-29 12:32, ToMasz pisze:

    > literami dmesg, podłącz kartę do komputera i wciśnij enter. (ewentualnie
    > jeszcze raz dmesg enter). Dmesg powie Ci wiele informacji na temat
    > czytnika/karty.

    Czego dokładnie mam szukać?
    fdisk -l niestety nie pokazuje niczego związanego z /dev/sda

  • 15. Data: 2014-07-02 08:52:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-01 19:22, Atlantis pisze:

    > Czego dokładnie mam szukać?
    > fdisk -l niestety nie pokazuje niczego związanego z /dev/sda

    Zapomniałem dodać, że Windows widzi czytnik kart pamięci. Po jakimś
    czasie wyświetla nawet informację o konieczności sformatowania karty.
    Próbowałem odpalić kilka programów do odzyskiwania danych, jednak żaden
    z nich nie widzi urządzenia z partycją RAW. W ich okienkach czytnika
    kart po prostu nie widać, dokładnie jak pod Linuksem.

    Spróbuję jeszcze dostać się do danych przez SPI i Arduino. Jeśli i to
    się nie powiedzie, czego jeszcze mogę spróbować?

    Jak wygląda kwestia przelutowania pamięci? Muszę znaleźć drugą kartę
    dokładnie tego samego typu, wyprodukowaną przez tego samego producenta?
    A może wystarczy tylko coś podobnego, w czym wykorzystywany był ten sam
    układ pamięci?

    Ewentualnie czy istnieje jakiś sposób, żeby odczytać dane bezpośrednio z
    układu pamięci flash?

  • 16. Data: 2014-07-02 10:47:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 02 Jul 2014 08:52:56 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Spróbuję jeszcze dostać się do danych przez SPI i Arduino. Jeśli i
    > się nie powiedzie, czego jeszcze mogę spróbować?

    Możesz roztopić ubudowę układu i pod mikroskopem naświetlając kolejne
    warstwy krzemu podejrzeć bity. Przepraszam ale nie mogłem się
    powstrzymać ;)
    Najpierw w końcu spróbuj po spi, po co na zaś wymyślasz sobie
    abstrakcyjne "co jeszcze można zrobić" zamiast spróbować
    najprostrzego odczytu po spi? Szczególnie, że już Ci pisałem, że
    miałem identyczny problem i odczyt po spi "odblokował kartę". Jak nie
    zadziała to wtedy będziesz się martwił.
    Jesteś jak te babcie u lekarza, które mimo jasnych zaleceń wiedzą
    lepiej i snują fantasmagorie "ale panie doktorze ale czy może jeszcze
    nie powinnam tego a tego zrobić bo u sąsiadki ..."

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-07-02 11:23:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-02 10:47, Marek pisze:

> [...]
    > odczytu po spi? Szczególnie, że już Ci pisałem, że miałem identyczny
    > problem i odczyt po spi "odblokował kartę". Jak nie zadziała to wtedy

    Na razie i tak czekam na przesyłkę z modułem złącza SD, który będę mógł
    sobie podpiąć do Arduino. Pewnie przyjdzie na dniach, a do tego czasu
    próbuję przygotować dalszy plan działania, gdyby jednak nie wyszło. ;)

  • 18. Data: 2014-07-02 11:35:04
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-07-02 08:52, Atlantis pisze:

> [...]
    > z nich nie widzi urządzenia z partycją RAW. W ich okienkach czytnika
    > kart po prostu nie widać, dokładnie jak pod Linuksem.

    Ja się niedawno mocno zdziwiłem, jak podłączyłem do komputera Kingstona
    Elite 256MB (!) - pod Win7 stwierdził, że trzeba formatować. Co ciekawe
    po włożeniu do XP po prostu zobaczyłem poprawnie zawartość. na razie nie
    próbowałem dalej, ale temat mnie zaciekawił.

    Pozdrawiam

    DD

  • 19. Data: 2014-07-02 11:56:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-02 11:35, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > po włożeniu do XP po prostu zobaczyłem poprawnie zawartość. na razie nie
    > próbowałem dalej, ale temat mnie zaciekawił.

    Próbowałem na kilku komputerach. Karty nie widzi żaden z nich.
    1) Desktop z Windowsem 7 widzi czytnik i po jakimś czasie pokazuje
    komunikat o konieczności sformatowania karty. Soft do odzyskiwania
    danych nie widzi urządzenia z partycją RAW.
    2) Eee PC z Windowsem XP pokazuje przez moment ikonkę karty pamięci,
    która znika po paru sekundach. Soft do odzyskiwania danych nie pokazuje
    niczego.
    3) Raspberry Pi z Raspbianem nie widzi niczego, co zaczynałoby się na
    "/dev/sd"

  • 20. Data: 2014-07-03 19:58:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, dostałem przesyłkę z modułem kart SD. Podłączyłem go do mojego klona
    Arduino. Efekty wyglądają następująco.

    1) Szkic Cardinfo z przykładów Arduino wywala następująco komunikat:

    Initializing SD card...Wiring is correct and a card is present.

    Card type: SD1
    Could not find FAT16/FAT32 partition.
    Make sure you've formatted the card

    Czyli jakby widzi kartę, ale bez systemu plików. Brzmi dobrze, więc
    ściągnąłem przykład do skopiowania zawartości karty przez port szeregowy:

    http://hackaday.com/2013/08/19/rescuing-an-sd-card-w
    ith-an-arduino/
    https://github.com/tiefpunkt/arduino_sd_recovery
    (szkic sd_recovery_raw.ino)

    Niestety, dostaję jedynie następujący komunikat:

    16384

    będący efektem działania tego fragmentu programu:

    long blocks = card.cardSize();
    Serial.println(blocks);

    uint8_t data[512];
    int i = 0;
    boolean notZero = false;
    for (long blockNumber = 0; blockNumber < blocks; blockNumber++) {
    //card.chipSelectLow();
    if (!card.readBlock(blockNumber, data)) {
    Serial.println("Z");
    break;
    }

    Jest jeszcze jakaś nadzieja? Coś mogę zrobić przy pomocy Arduino, czy
    ewentualnie teraz powinienem spróbować zabawy lutownicą? :)