  • 11. Data: 2014-11-10 10:03:46
    Temat: Re: Odfiltrowanie USB
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 07:41:04 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
    > energię mam w nosie bo mam za darmo

    Ciągniesz od sąsiada? ;)

    L.

  • 12. Data: 2014-11-10 13:58:21
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 10 November 2014 09:03:47 UTC, Lisciasty wrote:

    > Ciągniesz od sąsiada? ;)
    >
    > L.

    Zaraz od sąsiada, może od sąsiadki ciągnie.

  • 13. Data: 2014-11-10 14:38:30
    Od: l...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > A w ogóle reklama sprzedawcy prądu który sugeruje oszczędzać to jakiś
    > absurd, niezły dział meetingu mają....

    Jak zuzycie bedziesz mial 0kWh miesiecznie i abonament 30zl,
    dla firmy bedziesz zlotym klientem:)

  • 14. Data: 2014-11-10 14:42:45
    Od: l...@g...com

    użytkownik fifak napisał:
    > Czy jest jakaś szansa odfiltrowania napięcia USB z PC tak aby podłączone
    > do USB głośniki nie "ćwierkały" w rytm tego co się dzieje na ekranie?

    4 dlawiki (2 na +, 2 na mase) 2 kondensatory, od tego bym zaczal,
    nie wiem tylko jak zareaguje bezpiecznik od usb na plycie.

  • 15. Data: 2014-11-11 08:11:32
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.11.2014 o 14:38, l...@g...com pisze:

    > Jak zuzycie bedziesz mial 0kWh miesiecznie i abonament 30zl,
    > dla firmy bedziesz zlotym klientem:)

    Bo to o to chodzi. To samo w kablówkach, telefonach internecie...
    Aby duży abonament, a klient i tak mało który więcej niż pół godziny w
    sumie pogada. No i kasa idzie, niezależnie czy sezon, czy zastój.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 16. Data: 2014-11-11 12:02:16
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-11-08 18:07, fifak pisze:
    > Czy jest jakaś szansa odfiltrowania napięcia USB z PC tak aby podłączone
    > do USB głośniki nie "ćwierkały" w rytm tego co się dzieje na ekranie?
    >
    > W celu minimalizacji ilości kabli stosuje głośniczki USB, próbowałem 3
    > rózne typy i wszystkie to samo, jak podłącze je z zewnętrznego zasilacza
    > USB to jest cisza i szumów nie ma.

    Szansa jest, markowe głośniki nie ćwierkają więc jakoś oni to robią.
    Czy w Twoim wypadku jest szansa tego nie wiem, projekt elektryczny i PCB
    można spieprzyć na tyle twórczych sposobów...
    Na początek spraw by prąd zasilający do masy płyną przez kabel USB
    (gruba przewód masowy) a nie przez przewód sygnałowy, potem ferryt na
    kablu USB jak najbliżej komputera.
    Następnie zmierz i obejrzyj sobie jakie napięcia masz na porcie USB,
    zobacz, może gdzieś przy gnieździe masz nieobsadzone miejsce na
    kondensatory filtrujące 5V lub rezystor 0R zamiast koralika...
    Jak z głośnością tych głośników, masz jakiś zapas?
    Jeśli tak to może LDO na 4-4,2V z przemyślanym filtrem by załatwiło sprawę?
    Jeśli głośniki są ciche to LDO + step-up.

    Ale nie przewiduję jakiś wielkich sukcesów, raczej tylko sporo zabawy...

    --
    AWa.

  • 17. Data: 2014-11-11 12:12:25
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-11-10 14:42, l...@g...com pisze:
    > nie wiem tylko jak zareaguje bezpiecznik od usb na plycie

    Masz na myśli zabezpieczenie nadprądowe na wyjściu +5V/40A zasilacza
    ATX? :-)
    Choć faktycznie, ostatnio podobno Chińczycy w lepszych płytach coś tam
    montują...

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2014-11-13 21:01:26
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Ale nie przewiduję jakiś wielkich sukcesów, raczej tylko sporo zabawy...

    większość tych głośników zrobiona jest na MIX3001 lub inaczej
    nazywających się ale z identycznym schematem układów

    jakieś sugestie w przerobieniu schematu? bo na wejściu zasilania 5V
    standardowo jest 470u 10V ale jak go wstępnie zamieniłem na 1000u to
    widać znaczącą poprawę

  • 19. Data: 2014-11-13 21:34:27
    Od: s...@g...com

    użytkownik Andrzej W. napisał:

    > Masz na myśli zabezpieczenie nadprądowe na wyjściu +5V/40A zasilacza
    > ATX? :-)

    Zielone zwykle sa.
    http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=3
    0580

  • 20. Data: 2014-11-13 21:37:29
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-11-13 21:01, fifak pisze:

> [...]
    >
    > jakieś sugestie w przerobieniu schematu? bo na wejściu zasilania 5V
    > standardowo jest 470u 10V ale jak go wstępnie zamieniłem na 1000u to

    wsadziłem 2000u bo tyle udało się fizycznie zmieścić i jest super