  • 1. Data: 2017-01-24 12:07:44
    Temat: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

  • 2. Data: 2017-01-24 12:17:51
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >szybciej niż zdąży zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie
    >gazu. Na całkowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Moze zaparkowac na noc w/pod ASO i dac to posluchac specowi od danego
    typu ?
    Ja juz popekane szklanki rozrzadu widzialem, no ale to nie bylo w
    CRDI, a przebieg byl potezny.

    Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie
    przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek
    alternatora o jakas pobliska blache.

    J.

  • 3. Data: 2017-01-24 12:24:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
> [...]
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    u mnie terkotał tak łańcuch rozrządu na zarżniętej listwie zasilającej i
    słabym ciśnieniu oleju (zarżnięta pompa oleju) które nie było w stanie
    napiąć napinacza na gęstym zimnym oleju. Na ciepłym było chyba trochę
    lepiej (nie pamiętam). 1.3 JTD

  • 4. Data: 2017-01-24 14:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

> [...]
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Mysle ze diagnoza na podstawie odgłosów ale bez ich słyszenia to juz jest
    szlak dla zawodowców!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 5. Data: 2017-01-24 14:46:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun

    > Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów

    Strzelam raz! EGR.
    Strzelam dwa! Wtryski.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-01-24 15:09:23
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 12:17, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie
    > przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek

    Najpierw chciałbym zasięgnąć języka na grupie, może ktoś miał coś
    podobnego, może ktoś wie.. Sam silnik wydaje się być w dobrej kondycji.
    Tj. nie dymi, odpala na mrozie mimo jednej na pewno niesprawnej świecy i
    dość starego akumulatora.

  • 7. Data: 2017-01-24 15:09:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:

> [...]
    > i słabym ciśnieniu oleju (zarżnięta pompa oleju) które nie było w
    > stanie napiąć napinacza na gęstym zimnym oleju. Na ciepłym było chyba

    Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.

  • 8. Data: 2017-01-24 15:10:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    > Mysle ze diagnoza na podstawie odgłosów ale bez ich słyszenia to juz jest
    > szlak dla zawodowców!

    Istotnie trudno coś wywnioskować z opisu odgłosów. Tu jednak wyraźnie
    owe odgłosy mają związek z prędkością obrotową silnika.
    Najprawdopodobniej trzy rzeczy mogą wchodzić w rachubę - sprężarka,
    zawory albo wałek rozrządu. Sprężarkę raczej bym odrzucił, ona aby
    ruszyła potrzebuje większych obrotów niż tylko takie lekko powyżej
    jałowego biegu silnika.

  • 9. Data: 2017-01-24 15:10:57
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 14:46, Myjk pisze:
    > Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun

    > Strzelam raz! EGR.
    > Strzelam dwa! Wtryski.

    Zdaje się że za szybka reakcja jak na EGR. Może faktycznie to wtryski..

  • 10. Data: 2017-01-24 15:49:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    To naturalne odgłosy przy depnięciu.
    Przecież inna nazwa diesla to klekot.