eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdłączać klemy czy nie? › Re: Odłączać klemy czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: MichaelData(R) <n...@s...tu>
    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <54894f81$0$2655$65785112@news.neostrada.pl>
    <m6bo00$plq$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Date: Thu, 11 Dec 2014 11:23:51 +0100
    Organization: APZ
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 45
    Message-ID: <548970c9$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.13.148.77
    X-Trace: 1418293449 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2163 83.13.148.77:4208
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551754
    [ ukryj nagłówki ]

    WS wydumał(a) w news:e23dc97f-3614-44bf-9769-a20852499da6@googlegrou
    ps.com :
    > W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 10:26:28 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    >> Moze sie nie znam, ale ja zawsze odlaczam klemy.
    >> Jak prostownik nagle zglupieje i pusci wieksze napiecie to masz po
    >> elektronice w aucie.
    > Mi sie zazwyczaj nie chce odlaczac (aku w motocyklu, ktory zima troche
    > stoi). Raczej mala szansa, ze cos padnie, bo sam akumulator w jakims
    > stopniu stabilizuje napiecie - jesli nawet prostownik padnie i poda
    > wieksze, to rownoczesnie wzrosnie plynacy prad i powinno przepalic
    > bezpiecznik... ;)

    Niekoniecznie. Tutaj są dwa różne powody. Pierwszy to rodzaj "prostownika". W
    "prostownikach" wykonanych w standardzie (transformator--diody) wyliczone jest
    napięcie i prąd wynikajacy z samego źródła (transformatora) i niemozliwe fizycznie
    jest podanie wyższego napięcia niz potrafi oddać je transformator. Nalezy tutaj
    zwrócic uwagę, że jesli dysponujemy akumulatorem o pojemnosci +/- do 60Ah to inny
    bedzie "prostownik" ładujący akumulator 100Ah. Tak powino sie dobierać "prostownik"
    aby jego mozliwosci, w razie usterki akumulatora, nie spowodowały nadmiernego wzrostu
    napięcia w instalacji. Nawet w momencie uszkodzenia układu prostowniczego
    (najczęsciej diody) napięcie nie wzrosnie. W "prostownikach" opartych na
    "przetwornicy" sytuacja wyglada troche inaczej (małe, lekkie ładowarki). Poniewaz
    tutaj napięcie jest stabilizowane elektroniką, moze wystąpić usterka zwiekszajaca
    napięcie i prąd ładowania. Powinien jednak zadziałać bezpiecznik...ale jesli mamy
    kiepski czy wręcz "suchy" (brak elektrolitu/wody) akumulator, który nie potrafi już
    "ustabilizowac i przyjąć wiekszej energii, nadmiar napiecia z uszkodzonej ładowarki
    moze uszkodzic elektronikę w samochodzie.
    Czyli podsumowując, ładowarka i akumulator tworzą "tandem" i jesli zostana spełnione
    w/w wymagania, nie ma potrzeby odłaczanie akumulatora od pojazdu podczas ładowania.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: