  • 41. Data: 2011-02-15 20:46:07
    Temat: Odp: ?adowanie akumulatora
    Od: "Maikok" <b...@v...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ijclsb$9m2$1@inews.gazeta.pl...
    > Mozesz mu dać 100A
    > ale nie można przekroczyć 15V na klemach. A jeszcze lepiej będzie jak to
    > będzie 14,5V.
    > Prąd jest nie istotny byle by był
    > mniejszy od rozruchowego.

    Nie pisz takich bzdur, żeby przeciętny akumulator samochodu osobowego
    ladować pradem 100 A.
    Posty czytają również nie znajacy się na ladowaniu. Ktoś będzie mial pod
    reką mocny prostownik, ale nie bedzie mial
    akurat woltomierza lub nie bedzie wiedział co to wolty i zagotuje
    akumulator.

  • 42. Data: 2011-02-15 22:28:08
    Temat: Re: Odp: ?adowanie akumulatora
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maikok <b...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > reką mocny prostownik, ale nie bedzie mial
    > akurat woltomierza lub nie bedzie wiedział co to wolty i zagotuje

    Napisałem dla tych co nie wiedzą a nie dla głupich. Głupi będzie miał
    woltomierz i amperomierz a i tak wyeksploatowany akumulator co ma napisane
    60Ah a w realu 10Ah będzie ładował sześcioma amperami przez 10 godzin. Na
    dodatek będzie ładował z prostownika co zrobi na klemach 17 woltów. Kumasz,
    dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę.

  • 43. Data: 2011-02-15 22:28:15
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

  • 44. Data: 2011-02-17 06:17:25
    Temat: Odp: Odp: ?adowanie akumulatora
    Od: "Maikok" <b...@v...pl>

    > Kumasz,
    > dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę.

    A w zakresie pilotowania promu kosmicznego to ty jesteś mądry, czy glupi ?
    Skumaleś ?
    Posty wysylasz po dwa razy - dla madrych, czy dla glupich ?
    Skumaleś ? Czy jasniej pisac ?

  • 45. Data: 2011-02-17 17:14:07
    Temat: Re: Odp: Odp: ?adowanie akumulatora
    Od: " kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maikok <b...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > Skumaleś ?
    > Posty wysylasz po dwa razy - dla madrych, czy dla glupich ?

    Jeden dla mądrych drugi dla Ciebie. Trybisz?

  • 46. Data: 2011-02-26 10:50:33
    Temat: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
    Od: "Maikok" <b...@v...pl>

    > Wlaśnie napisaleś jak szybko i skuteczne wykończyc akumulator rozruchowy
    > kopertowy. Czyli kazdy stosowany we wspólczesnych samochodach. I tyle w
    > tym
    > temacie. Nie wiesz nie pisz.

    Dokładnie tak jak napisałeś- "nie wiesz nie pisz". Zastosuj to do siebie.
    Napisałeś bzdurę i cięzko ci się do tego przyznać.
    Nie napisałeś dlaczego tak można "wykończyć akumulator" i nie podałeś źródła
    swojej "rewelacji".
    O ładowaniu akumulatora prądem 0.1 Ah piszą tu (strona Varty) :
    http://www.varta-automotive.pl/fileadmin/templates/d
    ownloads/pl/Folder/Folder_car.pdf
    cytat z str. 17.

    "2.3 Zalecenia do doładowania
    Jeśli napięcie spoczynkowe jest mniejsze niż 12,5 V,
    akumulator trzeba doładować. Zalecany prąd ładowania
    to 1/10 pojemności akumulatora (np. przy
    80 Ah = 8 A). Czas doładowania zależy od tego,
    co dalej zrobimy z akumulatorem."

  • 47. Data: 2011-02-26 14:52:59
    Temat: Re: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maikok <b...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > akumulator trzeba doładować. Zalecany prąd ładowania
    > to 1/10 pojemności akumulatora (np. przy
    > 80 Ah = 8 A). Czas doładowania zależy od tego,

    Niech będą Ci dane trzy akmulatory. Jeden trzy letni Varta 120Ah. Drugi Centra
    60 Ah - 1rok i siedem miesięcy. Trzeci marketowy z dolnej półki 45Ah 9
    miesiecy po zimie z kiepsko zapalającym samochodem. Vartę rozladowalą lampka
    tak że nic już nie dzialąło. Przy Centrze jeszcze byly światła ale nie
    zakreciła rozrusznikiem. Marketowy kręcił i zapalal ale chcesz wyjechać na dwa
    miesiace i nie mieć problemow z odpaleniem po powrocie. W wersji normalnej
    masz prostownik z regulacją prądu ładowania 0-8A. Jakimi prądami i w jakim
    czasie będziesz ładował każdy z tych akumulatorów?

  • 48. Data: 2011-02-26 16:03:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 13:52:59 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> [...]
    >masz prostownik z regulacją prądu ładowania 0-8A. Jakimi prądami i w jakim
    >czasie będziesz ładował każdy z tych akumulatorów?

    Ale to czegos ma dowodzic lub do czegos prowadzic ?

    W praktyce kazdy z tych akumulatorow jest na codzien ladowany w
    samochodzie pradem blizej nieokreslonym (blisko 100A w pierwszych
    sekundach ?), a jak raz na rok naladujesz z prostownika pradem
    niezalecanym .. to tez nie zauwazysz roznicy.

    J.

  • 49. Data: 2011-02-26 18:41:52
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > sekundach ?), a jak raz na rok naladujesz z prostownika pradem
    > niezalecanym .. to tez nie zauwazysz roznicy.

    Czy ma czegoś dowodzić pytasz. Niczego. Sam zauważyłes ze praca akumulatora
    samochodowego z bardzo dużymi obciążeniami i pradami ladowania specjalnie mu
    nie szkodzą. Jest do tego przystosowany konstrukcyjnie. Nie bez powodu nazywa
    się rozruchowy. Wsadził byś na jego miejsce w samochodzie akumulator ołowiowy
    trakcyjny o takiej samej pojemności to byś go zużył w kilka miesięcy. Również
    bateria zlożona z akumlatorów rozruchowych w wózku widłowym padła by bardzo
    szybko.Inaczej są zrobione w środku. I w związku z róznicami w budowie
    wymagaja innych parametrów źrodłą prądu do łądowania. Trakcyjne niszczy
    rozładowanie i ładowanie bardzo dużymi prądami ale wymagają przy lądowaniu
    źrodlą o napięciu na poziomie 17 voltów bo inaczej się nie nalądują w stu
    procentach. A rozruchowe dobrze znoszą bardzo duże prądy ale nie znoszą
    ładowania do pełna i gazowania. A Ty jakimi prądami bys ładował akumlatory z
    przykłądu.

  • 50. Data: 2011-02-27 11:48:16
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 26 luty 2011 roku (sobota) gdy o godz. 16:03, wszystkim znany *J.F.*
    napisał(a):

> [...]
    > sekundach ?), a jak raz na rok naladujesz z prostownika pradem
    > niezalecanym .. to tez nie zauwazysz roznicy.

    A skąd ty wziąłeś te dane o 100 A w pierwszych sekunadch. Nie ośmieszaj się
    jesli nie znasz zagadnień związanych z akumulatorem i jego ładowaniem.
    Aby Dawno się tam nie uśmiałem. Pewnie nie masz pojęcia co to opór
    wewnętzrny akumulatora i jakiego on jest rzędu oraz jak wpływa na prąd
    ładowania.