eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Date: Tue, 21 Dec 2010 14:57:10 +0100
    Organization: POEE
    Lines: 25
    Message-ID: <op.vn2g1kc2bkkx24@attitude-adjust>
    References: <4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
    <iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
    <d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
    <iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
    <05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
    <ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
    <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepqor$mia$1@inews.gazeta.pl> <ieprqu$qar$1@inews.gazeta.pl>
    <iepsph$t3b$1@inews.gazeta.pl> <iept5f$165$1@node1.news.atman.pl>
    <10a1c71119a31fe70eae445b64178fb3$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepuo3$165$2@node1.news.atman.pl>
    <f33048401979bec67e04acf48a3d267e$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieq03d$165$3@node1.news.atman.pl> <ieq373$o1p$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq3qr$165$7@node1.news.atman.pl>
    <8ffad6ffae66e4e0c06af62535dc7bc4$1@grupy.scigacz.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-206-211-102.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292939832 25752 87.206.211.102 (21 Dec 2010 13:57:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 13:57:12 +0000 (UTC)
    X-User: drone23lk
    User-Agent: Opera Mail/11.00 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633658
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 21 Dec 2010 13:11:06 +0100, Lovtza <lovtza@_nospam_scigacz.pl>
    wrote:

    [...]
    >> Ogolnie sytuacji hamowania i najechania/wjechania w na cos/w cos co
    >> moglo by zmienic polozenie kola.

    > No właśnie każdy instruktor powie Ci w tej sytuacji aby pozwolić
    > przedniemu zawieszeniu wykonać swoją robotę, czyli pokonać przeszkodę i
    > dzięki siłom żyroskopowym na przednim kole wrócić do stanu równowagi.

    No, wszędzie gdzie czytałem było żeby nie blokować rąk tylko trzymać
    luźno, owszem.

    Za to mam jedną uwagę, siły żyroskopowe na przednim kole nie przywracają
    zawieszenia do stanu równowagi, to taki powszechny mem ale tak naprawdę
    to efekt samoprostujący zawieszenia jednośladu wynika zarówno z sił
    żyroskopowych jak i z geometrii zawieszenia (nachylenia lag i wyprzedzenia
    punktu kontaktu opony z asfaltem - trail i rake, nie chce mi się szukać
    jak to jest po polsku). Dość ciekawy rozdział o tym jest w "Motorcycle
    Handling & Chassis Design" Tony'ego Foale.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: