  • 1. Data: 2016-12-20 21:04:42
    Temat: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w
    szybie?

  • 2. Data: 2016-12-20 21:08:28
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 20 Dec 2016 21:04:42 +0100, Ghost napisał(a):

    > Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w
    > szybie?

    Dużo skuteczniejsze na początek, bo działa natychmiast.
    A po rozgrzaniu silnika nawiew jest skuteczniejszy.

    Druty trochę widać, ale nie są jakieś szczególnie przeszkadzające.
    Musisz sam sobie wsiąść i zobaczyć.

  • 3. Data: 2016-12-20 21:18:09
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    >A po rozgrzaniu silnika nawiew jest skuteczniejszy.

    No ale klima nie potrzebuje nagrzac silnika. Wlasnie o porownanie z klima mi
    idzie, bo ja akurat nigdy nie czekam na silnik.

    >Musisz sam sobie wsiąść i zobaczyć.

    W salonie to samo co np. w deszczu w nocy, albo w ostrym swietle

  • 4. Data: 2016-12-20 21:26:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 21:04, Ghost pisze:
    > Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś
    > druty w szybie?

    Skuteczne jak diabli
    Widać nocą jak "iskrzą" kiedy świecą w nie reflektory mijanego auta. Ale
    trzeba się wpatrzeć.
    Poza tym zajebista sprawa. Miałem w Renault Megane, teraz mam w Avensis
    tylko podgrzewane pole pod piórami wycieraczek. Niestety Japońce nie
    potrafią skonstruować szyby grzanej.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-12-20 21:35:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 20 Dec 2016 21:18:09 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > No ale klima nie potrzebuje nagrzac silnika. Wlasnie o porownanie z klima mi
    > idzie, bo ja akurat nigdy nie czekam na silnik.

    Działa z grubsza tak jak tylna szyba ogrzewana.

    Czyli po pierwsze działa na dwie strony, odmraża również szybę na zewnątrz
    co pomaga rozluźnić lód.

    Para schodzi myślę że szybciej niż z klimą. Zresztą moim zdaniem szyby
    parują tylko w dziurawych samochodach do których leje się woda :)

    > W salonie to samo co np. w deszczu w nocy, albo w ostrym swietle

    No jak jeździłem kilka razy to wnerwiało mnie załamanie światła lamp
    jadących z przeciwka.
    Zwłaszcza jak kupujesz nowe auto, to ja np. bardzo lubię taką fajną nową
    szybę której w ogóle nie widać.
    Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
    porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

    Zresztą może zależy jakie auto?
    Ja moje wspomnienia mam z Mondeo III.

  • 6. Data: 2016-12-20 21:54:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 21:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Działa z grubsza tak jak tylna szyba ogrzewana.
    >
    > Czyli po pierwsze działa na dwie strony, odmraża również szybę na zewnątrz
    > co pomaga rozluźnić lód.

    Bardzo z grubsza ;) bo znacznie szybciej.
    Jak włączałem grzanie szyby, to brałem się za skrobnięcie szybek po
    bokach. Jak je skończyłem to przednią taflę lodu w całości praktycznie
    zsuwałem z szyby :)
    Tył to zaczynał odpuszczać po iluś tam kilometrach.

    Pisze o lodzie, czyli nie takie jak teraz że szron złapał, tylko padało
    i zamarzło.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-12-20 21:59:58
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jest bardzo skuteczna (Ford).
    Druciki widać jak o nich wiesz ;-)
    Potrafi się błyszczeć w szczególnych warunkach , ale bardziej przeszkadza zwykła
    niefirmowa szyba kiepskiej jakości.
    Podobno zasięg fal radiowych (GPS, WiFi, GSM) mniejszy pod szybą, bo trochę ekranują,
    ale głębiej nie badałem.
    Bardzo żałuję, że w drugim (z klimą!) nie mam, w zimie grzania przedniej szyby
    brakuje - bardzo ułatwia szybkie odskrobanie sniegu i lodu..
    Jak możesz, to bierz.

    -----

  • 8. Data: 2016-12-20 22:07:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 21:59, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]

    Tego nie rozumiem, masz webasto które dostarcza klimie od razu ciepło,
    konieczne do ogrzania szyby aby lód odszedł bez pracy silnika?

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-12-21 08:38:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.12.2016 o 22:07, Irokez pisze:

    > Tego nie rozumiem, masz webasto które dostarcza klimie od razu ciepło,
    > konieczne do ogrzania szyby aby lód odszedł bez pracy silnika?

    domyślam się że pytasz o druciki, bo chcesz miec odmrożoną szybę, a nie
    druciki? Więc tak. widać je, ale we własnym aucie Twój mózg przestanie
    rejestrować ich obecność bardzo szybko. Więc się nie przejmuj. Ale po co
    się wtrącam? LAtem robiłem zamówienie na częsci do auta. sprzedawca miał
    nowe, nie używane nagrzewnice elektryczne za 15zł. kupiłem - tak z
    ciekawości. Teraz zimą żona mówi montuj(bo dziecko marznie). nie
    wiedziałem czy jest miejsce, czy są kable, jak rozebrać pół wewnętrznej
    konsoli... Więc zrobiłem uchwyt między siedzeniami, dokleiłem dwa
    wentylatory z PC i podłączyłem do 12V. Grzeje jak farelek. (farelka) Ja
    widziałem kiedyś w działaniu takie grzałeczki 120W za 19.99 z marketu.
    To nawet włożone pod kurtkę nie chciało wytwarzać ciepła. dmuchało
    tylko. natomiast moja grzała na kablach grubości długopisu - poprostu
    grzeje skutecznie. pasażerów na tylnej kanapie. gdyby była fabrycznie
    zamontowana z przodu, a jej wydmuch dałoby się skierowac na szybę,
    byłaby równie skuteczna jak wewnętrzne ogrzewanie przedniej szyby.
    Reasumując. jeśli wybierasz nowe auto, albo szukasz jakiegoś z systemem
    odmrażania przedniej szyby, nie tylko "druciki" pomogą. webasto albo
    ogrzewanie elektryczne też. tyle ze szyba z drucikami w wypadku
    pęknięcia uszkodzenia jest bardzo droga, webasto też, a moja grzała
    (citroen/peugeot) kosztowała 15zł.

    ToMasz

  • 10. Data: 2016-12-21 09:00:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    niefirmowa szyba kiepskiej jakości.
    > Podobno zasięg fal radiowych (GPS, WiFi, GSM) mniejszy pod szybą, bo trochę

    Wożę czasem telefon w charakterze gpsa położony na licznikach (sytuacja
    awaryjna - czekam na zamówiony uchwyt), miałem uchwyt na szybie, na
    kratce nawiewu, a czasem kładłem na siedzenie pasażera - w żadnym
    przypadku nie miałem problemów z sygnałem gps, nawet ze starymi
    telefonami (np. HTC sprzed 8 lat). Szyba ogrzewana z przodu jest.
    T.