  • 51. Data: 2016-12-22 09:35:02
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 grudnia 2016 22:35:23 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego
    > szrotu to powinni zabronić produkować.
    > Niby polski produkt, ale czemu polak polakowi takie świństwo robi.
    > Nie dość że zakrzywia nierówno obraz jak się patrzy w stronę pasażera,
    > to po zimie była gorzej porysowana niż oryginalna 9-letnia szyba
    > (oryginał był tylko bardziej wypiaskowany)

    Cena, Panie, cena.
    Jak wymieniałem te moja to nordglass mial chyba polowe tańsze niz ta którą wstawilem.
    I cisnęli mocno bo jak zadzwonilem zapytac o cene to potem wydzwaniali pare razy
    gdzie i kiedy umówic wizyte.

    Ale tanio mieli.
    Więc jak potrzebujesz szybko i tanio to u nich.

    A jak dobrze to gdzie indziej.
    Przy czym ten moj saloglas to ze trzy druciki ma dysfunkcyjne.
    I nie grzeja równo.
    Taki urok, dopiero po przyjrzeniu się wyszło że druciki maja szpare albo nie
    grzeją...

    Ale nie boli za bardzo bo ogólnie działa ok.

    Tak że technologia jest taka se wśród alternatyw...

  • 52. Data: 2016-12-22 09:38:17
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 08:48:15 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

    Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u wszystkich milcząco
    założone jest że klima to z grubsza sprężarka i parownik plus wiatraczek.

    Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również grzałki.

  • 53. Data: 2016-12-22 09:41:20
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-22 o 09:06, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    edniej-szyby-jak-to-dzial-vt51877.htm

    > Szukaj dalej. Spróbuj anglojęzycznego.

    A to angielski gugiel wie czym jeżdzisz?

    Fizyka panie

    --
    viktorius

  • 54. Data: 2016-12-22 09:42:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 grudnia 2016 23:12:15 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > A wiesz może jak to jest z tymi szybami?
    >
    > Bo to mojego auta (Vectra C) jest 18 modeli samego Pilkingtona.
    > Czy poza tym że różnią się one opcjami wyposażenia (miejsce na czujnik
    > deszczu, kolor, atermiczna, różne gradienty itp.), to może różnią się też
    > jakością powłok szyby zewnętrznej, twardością itp?
    >
    > Bo ja moją szybą przejechałem 300kkm i prawdę mówiąc przestaję powoli
    > widzieć drogę ;)
    > Pewnie drugiego tyle przejeżdżać już nie będę, ale też nie chciałbym kupić
    > czegoś co po roku będzie wyglądało gorzej niż to co mam.

    Wymień na piklingtona i będzie dobrze.
    I nie skrob tej szyby.
    Kup odmrażacz w fukaczu i gumową ściągaczkę i tym zestawem czyśc szybe.
    Widzialem że ludzie również korzystają z folii nakładanych na szybe. Takich
    metalizowanych.
    Szkło jest twarde i byle co go nie porysuje ale piasek rysuje :)

  • 55. Data: 2016-12-22 09:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    A to aby na pewno wina szyby ?
    Szklo ma co prawda rozne gatunki, mozna hartowac lub nie, ale
    generalnie jest dosc twarde.
    Nie wiem, co by musieli zrobic, zeby im "miekkie szklo" wyszlo.
    Moze piaskownie w okolicy macie, albo plynu za malo..

    >Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego
    >szrotu to powinni zabronić produkować.

    Hm, ostatnia szybe zmienialem lata temu, ale nordglass byl wtedy
    przyzwoity.

  • 56. Data: 2016-12-22 10:11:12
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 21:38:08 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
    > porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

    może i OT, ale wspomnę, że tlenkiem ceru rysy można wypolerować tak, żeby nie
    wnerwiały. Zostają tylko ślady po kamyczkach (takie mikrokratery) - są za głębokie,
    poza tym nie przeszkadzają.

    pozdro
    AA

  • 57. Data: 2016-12-22 10:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .12.2016 o 10:05 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    >Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w
    >szybie.
    >W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3
    >min.

    Po 5 minutach to moj silnik ma 70 stopni. No dobra - w najwieksze
    mrozy to moze dluzej.

    Elektryczna szyba zaczyna dzialac juz po ok minuty.

    Elektryczna grzalka w nawiewie tez w sumie moze byc szybka - ale musi
    byc.

    J.

  • 58. Data: 2016-12-22 10:37:57
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >Fizyka panie

    Jaką szkołę kończyłeś?

  • 59. Data: 2016-12-22 10:39:27
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-22 o 08:48, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >No właśnie sam nie wiem jak to jest, bo piszą różnie:

    >"W niektórych, zwłaszcza nowszych, samochodach producenci stosują mechanizm
    >uniemożliwiający włączenie klimatyzacji jeśli temperatura spada poniżej 5
    >stopni Celsjusza. Ma to zapobiec oblodzeniu parownika."

    A nie mylisz klimatyzacji ze schładzaniem, czasem?

  • 60. Data: 2016-12-22 10:40:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u
    >wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i

    no
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

    >Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również
    >grzałki.

    którzy to?