    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Okulary do kompa
    Date: Thu, 6 Sep 2018 11:57:58 +0200

    Dzięki, biurko racja, ale pokój już za mały ;-)
    Monitorów nie da się na półkolu, bo nie przybliżę dużego ekranu na odległość ekranu
    lapka. Myślę o doku, choć szkoda marnować ekran lapka 17'' 1920x1200.
    O zewnętrznej klawiaturze myślę, ale musiałaby być cicha, podświetlana i z touchpadem
    (nadgarstek nie trawi myszy).
    No niestety skalowanie marne przynajmniej w Win 7 jest dla mnie gorzej, niż w Win XP
    ze sterownikiem HP (w HP Quick Launch pod XP była świetna funkcja Desktop Zoom z
    dwoma suwakami, której już nie ma w nowszym sterowniku HP pod Win 7).
    Za monitorem najlepiej nie ściana, lecz jak co chwila spojrzysz za okno na drzewa /
    las / park, żeby oczy odpoczęły. Po pracy pótorej dnia w malutkim pomieszczeniu bez
    okien oczy dochodziły do siebie drugie tyle i stąd ten wątek.
    Średnio 1,50 (od 1,25 do 1,75 zależnie od oka i odległości). Progresywne mogą być
    ciekawe, choć to droga zabawa na spróbowanie gdyby jednak nie pasowały lub co roku
    trzeba by zmieniać.

    ----
    > 1. Szerokie (głębokie biurko);
    > 2. monitory ułożone na półkolu, w jednakowej odległości od ciebie, nie używaj
    żadnych monitorów ułożonych znacząco bliżej, dalej;
    > 3. klawiatura też możliwie daleko, jak używasz zewnętrznego monitora, to też używaj
    zewnętrznej klawiatury i myszy;
    > 4. skalowanie w windowsach działa już dobrze; czas pożegnać małe literki, lepiej
    zainwestuj w większy monitor;
    > 5. Najlepiej jak za monitorami blisko jest ściana aby oko nie ,,skakało'';
    > 6. kup sobie w Rossmanie czy innym VisionExpresie soczewki jednorazowe, tak -,5
    -,25 takie jak okulary + ,25 +,5 i eksperymentuj.