  • 1. Data: 2014-08-08 13:26:49
    Temat: Olej co lepsze przy małych przebiegach miasto
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    przebiegach 7tys /rok?

  • 2. Data: 2014-08-08 13:39:41
    Temat: Re: Olej co lepsze przy małych przebiegach miasto
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "fifak" napisał

    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?

    A może 0W40 co 4 lata?
    Albo 0W50 co 8 lat?

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2014-08-08 14:05:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-08 13:26, fifak pisze:
    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?

    Miasto - warunki wyjątkowo niesprzyjające, często niskie przebiegi
    dzienne, silnik często niedogrzany, dużo wilgoci w oleju a co za tym
    idzie związków kwasowych opartych o siarkę... Częste rozruchy, częsta
    praca na jałowym przy zmniejszonym ciśnieniu oleju i większym ryzyku
    zerwania filmu olejowego a Ty się zastanawiasz czy oszczędzić 100zł
    rocznie na oleju?

    Klocki też zmieniasz na sztuki?

    Lewis

  • 4. Data: 2014-08-08 14:07:37
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?
    A dlaczego nie 5W-40 co np. 10 tysięcy przebiegu? Jest jakaś magiczna data,
    w której musisz się zmieścić z wymianą?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2014-08-08 14:09:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A może 0W40 co 4 lata?
    > Albo 0W50 co 8 lat?

    Czyli 0W60 co 12 czy co16 lat? :)

  • 6. Data: 2014-08-08 14:31:22
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-08-08 13:26, fifak pisze:
    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?

    Olej zmieniany co dwa lata to gnój na głowicy. Widziałem na własne oczy.

  • 7. Data: 2014-08-08 14:39:02
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    W dniu 2014-08-08 13:26, fifak pisze:
    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?

    Po pierwsze co to za furmanka a po drugie co zaleca producent ?

  • 8. Data: 2014-08-08 15:06:03
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-08 14:31, depros wrote:

    > Olej zmieniany co dwa lata to gnój na głowicy. Widziałem na własne oczy.

    a jeszcze jakbyś dodał co to za olej, co za samochód,....

    Jakbyś używał oleju syntetycznego to nie robiłby Ci się 'gnój na głowicy' ;)
    Czy zawsze zdejmujesz głowicę przy zmianue oleju?

  • 9. Data: 2014-08-08 15:17:00
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-08-08 14:39, Tomisk pisze:

    > Po pierwsze co to za furmanka a po drugie co zaleca producent ?

    fiacik
    i zaleca standard selenia 20K(10W40) a preferowane selenia K(5W40)

    coś mi się zdaje że olej mineralny ma mniejszą trwałość leżakowania?

    a ponieważ syntetyk droższy a przebiegowo w rok nie będzie więcej jak 7k
    więc co dwa lata wymiana

    tylko czy jest sens, kosztowo to wypada podobnie

    dlatego pytam co lepsze dla silnika Waszym zdaniem:)

  • 10. Data: 2014-08-08 15:29:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fifak f...@o...pl ...

    > Co lepsze: co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
    > przebiegach 7tys /rok?

    Przy przebiegach 7 tys na rok i rozsadnym jezdzeniu nie ma to zadnego
    znaczenia.
    Po 20 latach bedziesz miał 140 tys przebiegu - silnik bedzie dzialał a auto
    bedzie sie powoli rozpadać.

    No chyba ze mówimy o jakims specyficznym aucie albo o jakims specyficznym
    uzytkowaniu (typu odpalasz i butujesz go pod kreske...)