  • 11. Data: 2009-07-11 16:22:14
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 18:12:03 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >Doswiadczenie jest miara poznania Swiata. Tez zdejmij korek i bedziesz wiedzial
    >to samo co on bedzie wiedzial jak zdejmie korek.

    A ciekawe co?... Popros tate zeby ci pozwolil zrobic taki eksperyment.
    Wtedy bedziesz wiedzial ze pieprzysz glupoty

    A.L.

  • 12. Data: 2009-07-11 17:03:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Nie pieprz glupot. Sam masz dziurke i sikasz czaly czas. W
    > korobowodzie jest kanal, w sworzniu tlokowym jest otwor i kanal, w
    > wale korbowum jest kanal z otworem tam gdzie korbowod jest z walem
    > polaczony. Olej pod cisnieniem dostarczany jest do walu korbowego. Gdy
    > wal korbowy, korbowod i otwor w ssworzniu znajada sie na jednej linii,
    > olej pod icnieniem jest doprowadzany gdzie tzreba.
    >
    > Kup sobie jakas ksiazke. ABC mechanika samochodowego mzoe byc
    >
    > A.L.
    o jednocylindrowym silniku piszesz? I to pewno o jakiejs jego nie istniejacej
    odmianie. W silnikach nie ma walow korbowych.waly sa na forum a waly korbowe
    przy studniach. w silnikach spalinowych z reguly sa waly wykorbione.I w takich
    samochodowych, co je za oknem widzisz jak jada. Nie ma sworzni z otworami do
    smarowania. w glowce korbowodu jest tulejka z brazu, smarowana mgla olejowa i
    tym co nasika na nia z tego otworu co jest w korbowodzie.W tloku jest tak samo
    smarowane, teraz robi sie plywajace sworznie, obraca sie w tloku i w
    korbowodzie. Moze w silkikach od lokomotyw jest jak piszesz. Nie wiem bo nigdy
    nie rozbieralem silnika od lokomotywy. Ale mialem taki okres w zyciu ze
    przynajmniej przez dwa lata ze dwa silniki od osobowek tygodniowo remontowalem.
    W zadnym nie bylo tego o czym piszesz. Otwor przez korbowod, sworzen smarowany
    pod cisnieniem? Tego nie ma w silnikach do samochodow osobowych.

  • 13. Data: 2009-07-11 17:06:05
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A ciekawe co?... Popros tate zeby ci pozwolil zrobic taki eksperyment.
    > Wtedy bedziesz wiedzial ze pieprzysz glupoty
    >
    > A.L.
    O walach w roznych tego slowa znaczenaich pisalem wyzej. Lapiesz sie na jedno ze
    znaczen.

  • 14. Data: 2009-07-11 17:16:27
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 19:03:40 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >W zadnym nie bylo tego o czym piszesz. Otwor przez korbowod, sworzen smarowany
    >pod cisnieniem? Tego nie ma w silnikach do samochodow osobowych.

    Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:

    http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm

    na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
    otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
    wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.

    Jak nei wiesz co to jest "wal korbowy" to poczytaj tutaj:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

    cytuje "Spotyka sie rózne przeciwstawne okreslenia definiujace wal
    korbowy i wal wykorbiony. Wedlug jednych wal wykorbiony to wal,
    którego korby sa osadzone miedzy lozyskami. Wedlug innych wal
    skladajacy sie z jednego tylko wykorbienia nazywa sie walem
    wykorbionym.

    Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
    czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
    znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".

    Tutak mozesz znalezc rozne obrazki WALOW KORBOWYCH, WALOW KORBOWYCH,
    WALOW KORBOWYCH

    http://tinyurl.com/leq7qj

    A jak otworzysz wlew do oleju, to zobaczysz:

    1. Dym wydostajacy sie stamtad,
    2. Olej sikajacy na walek rozrzadu i popychacze, ktory to olej nie ma
    nic wspolnego e smarowaniem cylindrow

    A.L.

  • 15. Data: 2009-07-11 17:16:55
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 19:06:05 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >O walach w roznych tego slowa znaczenaich pisalem wyzej. Lapiesz sie na jedno ze
    >znaczen.

    Ja tez. Jak sikanie idzie?...

    A.L.

  • 16. Data: 2009-07-11 17:19:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    >otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
    >wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.

    Na tym rysunku

    http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
    nkshaft

    A.L.

  • 17. Data: 2009-07-11 18:00:28
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 11 Lip, 19:19, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Na tym rysunku
    >
    > http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
    nkshaft
    > A.L.
    Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
    Wtedy ma dwie korby.
    Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
    korbami.
    Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe
    podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
    ( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
    WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
    maszyn.)
    W.Kr.

  • 18. Data: 2009-07-11 18:07:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 11:00:28 -0700 (PDT), "W.Kr."
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
    >WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie

    Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
    jak norka

    Cytuje wikipedie:

    "Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
    czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
    znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".

    Mam przelozyc na angielski?

    A.L.

  • 19. Data: 2009-07-11 18:10:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Jul 2009 13:07:01 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:

    >Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
    >jak norka

    Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
    Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
    obsmieje z tego rezystora

    A.L.

  • 20. Data: 2009-07-11 18:19:38
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 11 Lip, 20:07, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    > czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
    > znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".

    Nie potrzeba przekładać na żaden język, tym bardziej na angielski,
    gdzie nie odróżniają wpustu od klina.
    Ale nie w tym rzecz.
    Nie powinien Pan, bylo nie było nauczyciel akademicki, propagować
    jezyka i terminologii kowalsko-warsztatowej.
    Akurat jestem mechanikiem z politechnicznym wykształceniem i znam
    zarówno żargon zawodowy jak i poprawne definicje.
    A z mechanikami nie tylko samochodowymi porozumiewam się swobodnie.
    No, chyba że prowadzą mechanikę pojazdową w stajni zamienionej na
    "warstat".
    Z ukłonami,
    W.Kr.