  • 1. Data: 2015-07-09 20:18:01
    Temat: Olympus PEN E-PL5
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Znajoma kupila Olympusa PENa E-PL5 z dwoma obiektywami 14-40 i 40-150 za
    jedyne 1500zl (wyprzedaz w EURO AGD). Moze to kogos zainteresuje, bo
    cena nie do przebicia.
    Przy okazji znowu pobawilem sie PENem i wciaz nie jestem przekonany.
    Po pierwsze, wychodzi na to, ze nawet liczac po okazyjnych cenach zestaw
    podrozniczy - czyli korpus, zoom 16-150, 4...@...8 do portretow i Samyang
    Fisheye kosztuje kolo 5000zl.
    Po drugie - slaba ergonomia.
    Widze, ze dopiero w E-PL7 zdecydowali sie przeniesc kolko nastaw na gore.
    Lepiej pozno niz wcale. Ciekawe kim byl ten idyjota ktory poprzednio
    zaprojektowal to kolko jako zintegrowane z czterokierunkowym
    wybierakiem. Pewnie jakis krasnoludek...
    --
    TA

  • 2. Data: 2015-07-10 12:25:32
    Temat: Re: Olympus PEN E-PL5
    Od: qed <q...@p...fm>

    On 09.07.2015 20:18, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > zaprojektowal to kolko jako zintegrowane z czterokierunkowym
    > wybierakiem. Pewnie jakis krasnoludek...

    Dzięki za info.
    Moim zdaniem zakup tych dwóch plastikowych obiektywów jest niepotrzebny
    i od razu można zacząć od stałki 45/1.8 plus coś np. z drugiej ręki.
    Co do ergonomii; owszem - nie powala, ale też - działając bez
    viewfindera, kółko obok ekranu już tak bardzo nie wadzi.
    I - true - m4/3 nie jest najtańszym systemem, ale i tak go wolę od
    tanich lustrzanek.

    Q.E.D.

  • 3. Data: 2015-07-11 01:34:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <mno6j3$7gk$1@node1.news.atman.pl>, qed <q...@p...fm>
    wrote:

    > Dzięki za info.
    > Moim zdaniem zakup tych dwóch plastikowych obiektywów jest niepotrzebny
    > i od razu można zacząć od stałki 45/1.8 plus coś np. z drugiej ręki.

    E, dla kogos poczatkujacego o bardzo ograniczonym budzecie to bardzo
    dobra oferta.

    > Co do ergonomii; owszem - nie powala, ale też - działając bez
    > viewfindera, kółko obok ekranu już tak bardzo nie wadzi.
    Mi wadzi.
    Zreszta, zauwazylem ze dopiero w E-PL5 mozna podpiac ISO pod jakis
    klawisz. W E-PL3 tego nie bylo.
    Cofam zarzuty nt idyjoty.
    Wyglada na to, ze autorzy PENa mieli jakis obraz calosci, ale usuneli
    kilka oczywistych funkcjonalnosci. A teraz przywracaja je stopniowo z
    kolejna wersja PENa. Marketingowo calkiem sprytne. Sadze ze za kilka lat
    to moze byc calkiem uzyteczny kompakcik.

    > I - true - m4/3 nie jest najtańszym systemem, ale i tak go wolę od
    > tanich lustrzanek.
    E tam.
    --
    TA

  • 4. Data: 2015-07-11 11:07:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wyglada na to, ze autorzy PENa mieli jakis obraz calosci, ale usuneli
    > kilka oczywistych funkcjonalnosci.

    funkcjonalnosc jest jedna .
    nie ma wiele funkcjonalnosci.
    funkcjonalnosc jest zbiorem wielu funkcji.
    tzn mogli usunac kilka funkcji, albo ograniczyc funkcjonalnosc.

    zreszta ja w takie teorie nie wierze.