    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 3 Nov 2018 11:44:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Open Source czyli kolonializm intelektualny
    From: g...@g...com

    W dniu sobota, 3 listopada 2018 13:43:38 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Wyżej w strukturach kapnęli się, że kod bez dokumentacji jest prawie nie do
    analizy.
    > Widziałeś projekt z otwartymi źródłami z dokumentacją projektową?!? Bo ja nie! I to
    nawet w przypadku podwójnych projektów (na licencji wolnej i komercyjnej).

    Najlepsza dokumentacja, jaką widziałem, była realizowana w ramach
    projektów open-source'owych.

    Pokolenia programistów edukowały się na książce Johna Lionsa
    "Lions' Commentary on UNIX 6th Edition, with Source Code"

    System typograficzny TeX Donalda Knutha stanowi oryginalny
    przykład koncepcji "programowania piśmiennego", w której
    kod jest pisany z myślą o czytaniu.

    Z pozostałych znanych mi projektów, dobrą dokumentację
    ma Linux, Guile, Clojure i Glasgow Haskell Compiler.

    Widziałem kilka projektów komercyjnych (o zamkniętych źródłach),
    których dokumentacja była zdecydowanie gorsza (albo wręcz
    nieistniejąca).

    Jeżeli szukasz wody na młyn snucia teorii spiskowych, polecam
    "Turing Award Lecture" Kena Thompsona zatytułowany
    "Reflections on Trusting Trust"

    https://www.archive.ece.cmu.edu/~ganger/712.fall02/p
    apers/p761-thompson.pdf