    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opona sie popsuła :D
    Date: Mon, 19 Jun 2017 08:52:53 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Popsuła mi się opona, myslicie że mozna załatać ;)?

    Gdyby to byla blacha to tak, ale gumiarze juz sie nie bawia :-)

    >Skutek:
    >https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvabnF4U
    zd3NUFYOFE
    >Przyczyna (prawdopodobna):
    >https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaaG1Le
    kFXSDlhXzA

    >Calośc akcji trała około 4sekund od wyczucia wyraźnych drgań do
    >odpadnięcia obręczy z gumy.

    Mialem kiedy podobny skutek, ale tam trwalo to ze 200km i 3h.
    Choc koncowka to ~kilkaset m i minuta - cos drgalo od 200km, ale pare
    razy ogladalem i nic nie zauwazylem, a chwile po ostatnim obejrzeniu
    widok podobny.

    >Przy jakiś 140km/h. Powietrze uchodziło prawdopodobnie wczesniej, ale
    >jachałem akurat na betonowej częsci A1 w okolicy Łodzi a tam i tak
    >trzęsie na dobrych oponach więc poczułem dopiero jak zeszło prawie
    >całe i felga zaczeła ciąć oponę. Żadnych problemów ze sterowaniem
    >samochodem, zatrzymał się grzecznie i bez rzucania. Straty to obtarty
    >plastik wewnatrz i tyle.

    Widac wystarczy nie uczyc sie jazdy w BORze :-)

    Tyl, przod ?

    >Mój prywatny wniosek na dziś: jak kupuje się auto uzywane to trzeba
    >patrzeć gdzie na oponach łatali. Tutaj załatali w miejscu
    >niedozwolonym (brzeg) i pewno drgania/naprężenia odkleiły łatkę.
    >Jeśli nie widać to informuje ze z boku łatki jest śliczna dzuira.

    A ile przejechales od zakupu ?

    Teraz jestem wyczulony i przy pewnym doswiadczeniu da sie IMO wyczuc
    ze powietrze zeszlo.
    Zaczyna sciagac w jedna strone ... i nie nalezy tego lekcewazyc.

    J.