  • 51. Data: 2015-10-27 12:00:21
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Natomiast przyczepnosc a wiek opony ... no, ponoc jest zaleznosc.

    A konkretnie zaleznosc miedzy wiekiem a plastycznascia gumy.
    Czym starsza opona tym twardsza guma a tym samym mniej przyczepnosci zimą.

  • 53. Data: 2015-10-27 12:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Srednio. Ale istotne, ze tak samo - a skoro nie widac roznicy, to po
    > co przeplacac :-)
    >
    > No - w ramach C moga byc lepsze i gorsze.

    Rozumiem.
    Bo jak kupowałem w tym roku opony to własnie te lepsze miały C na mokre, te
    gorsze E...

    > A pamietasz "ale urwal" ze Szczecina ?

    :)
    Tam to chyba tylko kolce by pomogły...

  • 52. Data: 2015-10-27 12:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Kiciński m...@g...com ...

    > Ja zawsze zakladalem zimowki pod koniec pazdziernika, i zazwyczaj
    > bylo ok, ale mialem sytuacje, gdy wczesniej spadl snieg. Wiosna tez
    > sie kiedys zalatwilem: zalozylm letnie na poczatku marca, bo
    > temperatury byly regularnie powyzej 20 stopni, a 2 tygodnie pozniej
    > spadl sneig i to calkiem sporo :)
    >
    > Ale od 2 lat sie tym juz nie musze przejmowac, Vredki daja rade :)

    Ale wiesz - jak zimówki załózysz za wczesnie to nic sie nie stanie.
    Najwyzej jak przyjda jakies upały w pażdzierniku :) to sie troche bardziej
    zuzyja.
    Natomiast w druga strone jak masz letnia opone i nagle robi sie zimno to
    juz gorzej bo opona twarda i przyczepnosci mało.
    Nie przesadzajmy - przy 20 stopniach tez mozna jezdzic na zimówkach,
    zwłaszcza, ze pewnie w tym marcu wieczorem i rano temperatury były jednak
    duzo nizsze.
    Reasumujac - marzec to za wczesnie aby zmieniac na letnie. Raczej kwiecien
    i to pewnie druga polowa.

  • 54. Data: 2015-10-27 13:32:01
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 12:00:36 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
    > Uzytkownik Marcin Kicinski m...@g...com ...
    >
    > Ale wiesz - jak zimowki zalozysz za wczesnie to nic sie nie stanie.
    > Najwyzej jak przyjda jakies upaly w pazdzierniku :) to sie troche bardziej
    > zuzyja.

    No ale czasem roznica w zachowaniu opon jest ogromna. Mnie np. draznilo,
    gdy w bardzo cieple dni zimowki piszczaly przy ruszaniu, hamowaniu i
    prawie na kazdym zakrecie. Mialem wrazenie ze jezdze jak wariat, a
    na letnich przy takim samym stylu jazdy, dodatkowych efektow dzwiekowych
    nie bylo, wiec poprawial sie moj komfort psychiczny i poczucie
    bezpieczenstwa :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 55. Data: 2015-10-27 16:02:26
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.10.2015 o 09:55, J.F. pisze:

    > Bo one IMO calkiem dobre sa.
    >
    > Ale i te uniwersalne w pewnym momencie beda zuzyte, wiec pod tym
    > wzgledem na jedno wychodzi.

    Nie na jedno, bo będziesz miał zużyte krócej.
    Czyli przez życie auta będziesz jeździł na trzech nowych kompletach, a
    nie tylko na starych, z wyjątkiem pierwszego roku.

  • 56. Data: 2015-10-27 17:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 16:02:26 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie na jedno, bo będziesz miał zużyte krócej.
    > Czyli przez życie auta będziesz jeździł na trzech nowych kompletach, a
    > nie tylko na starych, z wyjątkiem pierwszego roku.

    Czemu zakladasz 3 uniwersalne a tylko 2 sezonowe ?

    A zakladajac ze "zuzyta" jest po jakims tam przebiegu czy % bieznika -
    to jak najbardziej na jedno wychodzi, tylko inaczej rozlozone w czasie
    :-)

    Jedyna roznica - na mocno zuzytych calorocznych mozesz lato
    przejechac. Ale taka oszczednosc moze sie zle skonczyc :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-10-27 18:16:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.10.2015 o 17:10, J.F. pisze:

    > Czemu zakladasz 3 uniwersalne a tylko 2 sezonowe ?

    Bo tak to zazwyczaj wygląda.
    Uniwersalnych nie dojedziesz do końca, bo ze świadomością że podjechane
    nie będą działać zimą, wymienisz je na nowszy model.
    A zimówki najczęściej miałem na dwa auta.....

    > A zakladajac ze "zuzyta" jest po jakims tam przebiegu czy % bieznika -
    > to jak najbardziej na jedno wychodzi, tylko inaczej rozlozone w czasie
    > :-)

    No ale w tym samym czasie jednak dłużej jeździsz na nowych.

    > Jedyna roznica - na mocno zuzytych calorocznych mozesz lato
    > przejechac. Ale taka oszczednosc moze sie zle skonczyc :-)

    Ja bym powiedział, że dokładnie odwrotnie.

  • 58. Data: 2015-10-27 18:25:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:16:36 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Bo tak to zazwyczaj wygląda.
    > Uniwersalnych nie dojedziesz do końca, bo ze świadomością że podjechane
    > nie będą działać zimą, wymienisz je na nowszy model.

    To samo dotyczy zimowek i letnich, szczegolnie jak uslyszysz "panie,
    tego juz nie warto zakladac" :-)

    > A zimówki najczęściej miałem na dwa auta.....

    To szczescie miales, ze rozmiar pasowal.

    > No ale w tym samym czasie jednak dłużej jeździsz na nowych.

    IMO dokladnie tak samo. Zakladajac ze "nowa" jest powiedzmy przez
    5kkm, to dwa komplety zapewniaja nowosc przez 10kkm, niezaleznie od
    tego czy kupiles je naraz, czy co 3 lata.

    Oczywiscie mozna sobie kupic trzeci komplet ... ale mozna i czwarty,
    kto bogatemu zabroni :-)

    > Ja bym powiedział, że dokładnie odwrotnie.

    No wiesz dopuszczalny bieznik na letnich 1.6mm, na zimowkach 4mm.
    Wiec jak zime przejedziesz, to nie ma potrzeby wyrzucac.

    J.

  • 59. Data: 2015-10-27 18:27:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.10.2015 08:07, J.F. wrote:

    > W zaleznosci od rozmiaru - Navigatory raczej troche drozsze.
    > 170-180zl.
    >
    > Sprawdzam teraz na oponeo.pl, rozmiar 195/65/15
    > Debica 197 (imo - da sie taniej)
    > Vredestein Quatrac 3 239 zl
    >
    > Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym !

    Ciekawe, że mają dramatycznie różne klasy w zależności od rozmiaru. No i
    że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to
    dupa:)

    > Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-)

    Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy.

    > Podzielic na 72 jesli zakladasz 6 lat.
    > No i dwa komplety powinny wystarczyc na dluzej niz 1, chyba ze malo
    > jezdzisz, a czesciej samochody zmieniasz.

    No przecież w założeniach było, że chce jeden komplet zajeździć i
    sprzedać. Dwóch nie zdąży. To też było dokładnie opisane.

    > No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-)

    Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mają
    całkiem dobre wyniki (oraz subkiektywne oceny użytkowników, w tym moją)
    i polecam innym. Brat sępił na Navi i nie poleca, zwłaszcza jak sobie
    porównał z moim autem. Ty za to proponujesz mnie namówić na coś IMHO
    gorszego i żebym dołożył zamiast 1 to 4 dyszki. Jak już napisałem dla
    mnie opony całoroczne są lepsze od zimówek (i dla większości ludzi
    zapewne również). Zwłaszcza, że zim już nie ma i masz najpierw okresy
    przejściowe, gdzie diabli wiedzą czy na letnich czy zimowych kapciach
    jeździć, a potem coś na kształt póżnej jesieni. W efekcie połowę
    kierowców pierwszy śnieg zaskakuje na letnich kapciach, a przy drugim i
    trzecim jadą w blocie a nie w śniegu, bo drogowcy wcześniej tony soli
    nasypią;)

    Shrek.

  • 60. Data: 2015-10-27 18:28:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.10.2015 10:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To dobrze czy źle?

    Jak na zimówkę lub całoroczną to niby bardzo dobrze.

    > Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :)

    Co nie znaczy, że nie warto czasem sprawdzić gumy i hamulce:P

    Shrek.