  • 11. Data: 2012-10-09 15:18:25
    Temat: Re: Opony na kiepskie drogi
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2012 14:51:03 +0200, Maciek napisał(a):

    > Jakie opony letnie mozna by polecic do samochodu, ktory jezdzi w 95% po
    > wiejskich drogach - czyli predkosci do 90 km/h, czesto dziury, czesto
    > kaluze i nieco blota, czesto piasek/liscie/igly na jezdni. Za to zadnych
    > autostrad, sportowego zaciecia itp.

    Kup wysoki profil do aut dostawczych.

    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2012-10-09 16:38:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Oct 2012 15:18:25 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Kup wysoki profil do aut dostawczych.

    Typowo dostawcze opony maja zazwyczaj fatalny bieznik...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2012-10-09 16:38:27
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 09.10.2012 13:04, Maciek wrote:

    > Pytanie, jak te caloroczne sprawuja sie w kopnym sniegu, ktory jest tu
    > raczej normalnym zjawiskiem :)

    Gorzej niz zimowki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2012-10-09 16:38:59
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 09.10.2012 16:38, Maciek wrote:

    > Typowo dostawcze opony maja zazwyczaj fatalny bieznik...

    Zgadza sie. Do mnie podczas zimy jak lest snieg bus nie podjedzie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2012-10-09 19:13:32
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-09 16:38, Maciek pisze:

    > Typowo dostawcze opony maja zazwyczaj fatalny bieznik...

    Adaś wie co pisze.

  • 16. Data: 2012-10-09 19:54:15
    Od: Rychu <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 października 2012 14:51:00 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >
    > wiejskich drogach - czyli predkosci do 90 km/h, czesto dziury, czesto
    >
    > kaluze i nieco blota, czesto piasek/liscie/igly na jezdni. Za to zadnych

    Nie widze do jakiego samochodu (?) ale mogę Ci zaproponować oponki do terenówek 4x4.
    Wiekszosc ma zbrojone scianki wiec ich tak łatwo nie rozerwiesz, mozesz tez z tej
    polki wybrac konkretnego cross'a ktorego mozna eksploatowac caly rok a w kopnym
    sniegu pojdzie jak opony obute w lancuchy.

    > Sa w gogole jakies typy mieszanki i bieznika dedykowane dla kiepskich drog?

    Mieszanki to moze nie ale konstrukcja jak najbardziej tak. Ja pracuje w lesie i od
    wielu lat smigam pathfinder'em, jimny'm, niva, uazem i paroma innymi ustrojstwami
    ktorymi musze sie przebijac przez cos co w "" mozna nazwac droga a czego nie
    znajdziesz na mapach :). Powiem ze na 10 uszkodzonych opon 9 to byly wlasnie
    rozerwania pocznych scianek. Sporadycznie cos wejdzie w bierznik i dokona destrukcji
    ale akurat to mozna jeszcze spokojnie zalatac. Oponki do "cywilnych" osobowek maja
    boczne scianki przypominajace bardziej dentke niz opone. Jedyne co moze Ci sie nie
    spodobac to tzw. opory toczenia i halas, jak juz odwiedzisz asfalt :).

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-10-09 20:18:07
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-10-08 14:51, Maciek pisze:

> [...]
    > autostrad, sportowego zaciecia itp.
    >
    > Sa w gogole jakies typy mieszanki i bieznika dedykowane dla kiepskich drog?

    do google wpisać opony terenowe

    I kup np. takie:
    http://www.fazi4x4.pl/fedima-extreme-evolution-produ
    kt.html

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 18. Data: 2012-10-10 06:50:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 20:18:07 +0200, megrims napisał(a):

    > I kup np. takie:
    > http://www.fazi4x4.pl/fedima-extreme-evolution-produ
    kt.html

    To sa opony na drogi nieasfaltowe, a ja sie jednak poruszam glownie po
    asfalcie, tylko dziurawym, sliskim od lisci i piachu, z kaluzami po osie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2012-10-10 09:03:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 19:13:32 +0200, Filip napisał(a):

    > Adaś wie co pisze.

    Mam jedno auto na oponach dostawczych (dostawczaka :>) i moim zdaniem
    charakterystyka jest taka, ze do osobowki srednio sie nadaja.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2012-10-10 13:45:44

    Wed, 10 Oct 2012 06:50:20 +0200, w
    <176cvkrf5k8kk.1wl4zxtse0wg3$.dlg@40tude.net>, Maciek <d...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    > To sa opony na drogi nieasfaltowe, a ja sie jednak poruszam glownie po
    > asfalcie, tylko dziurawym, sliskim od lisci i piachu, z kaluzami po osie.

    A szukasz komfortu czy braku wrażliwości na uszkodzenia?