  • 31. Data: 2019-02-26 17:01:36
    Temat: Re: Optotriak - ciąg dalszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q53nbn$pti$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-02-26 o 15:49, J.F. pisze:

    >Oczywiście nie powiem, że płynie jak nie płynie.

    Ale prad moze nie plynac, mimo ze tranzystor otwarty, bo napiecie (CE,
    DS) za male,
    albo moze plynac, mimo ze tranzystor zamkniety, bo napiecie za duze
    :-)

    Choc w tym drugim przypadku ... czy on aby na pewno
    zamkniety/wylaczony ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-02-26 18:50:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-02-26 o 17:01, J.F. pisze:
> [...]
    > albo moze plynac, mimo ze tranzystor zamkniety, bo napiecie za duze :-)
    >
    > Choc w tym drugim przypadku ... czy on aby na pewno zamkniety/wylaczony

    Ale jesteś uparty.

    Ja piszę o tym jakich słów bym używał zamiast otwarty/zamknięty coś
    komuś tłumacząc. Czyli w precyzyjnie przeze mnie zdefiniowanej sytuacji
    danego tranzystora.

    Nie napisałem, że w każdym przypadku słowo otwarty zastąpię np.
    określeniem, że prąd płynie.
    Czyli jakby nie płynął to nawet dla tranzystora otwartego powiem, że nie
    płynie bo....
    P.G.

  • 33. Data: 2019-02-26 18:51:46
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 26.02.2019 o 11:04, Queequeg pisze:

    > Ja zrozumiałem, że tu są dwa obwody -- jeden do wyzwolenia lampy i jeden
    > do wyzwolenia aparatu -- i że obwód z lampą autor ma już "ogarnięty" i
    > teraz walczy z samym aparatem.

    Tak to właśnie wygląda. I obecnie czekam zna zamówione TLP732, co
    powinno rozwiązać sprawę wyzwalania aparatu.

    --
    Michał

  • 34. Data: 2019-02-26 21:18:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >określeniem, że prąd płynie. Czyli jakby nie płynął to nawet dla
    >tranzystora otwartego powiem, że nie płynie bo....

    Lubie precyzje.

    I tlumaczac moge powiedziec, ze tranzystor jest otwarty, dla
    przekazania, ze prad moze poplynac :-)

    J.

  • 35. Data: 2019-02-26 22:07:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:

    > Tak to właśnie wygląda. I obecnie czekam zna zamówione TLP732, co
    > powinno rozwiązać sprawę wyzwalania aparatu.

    Nie znam tego konkretnego transoptora ale po przejrzeniu datasheetu
    wydaje się, że powinien być OK. Trzymam kciuki.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 36. Data: 2019-02-26 22:08:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Cos w tym jest, szczegolnie z przelacznikiem ... ale co w zamian ?
    >
    > Wlaczony/wylaczony ?

    A co w przypadku przełącznika przełączonego (SPDT, DPDT)?

    > Do triaka pasuje, ale do tranzystora ?

    W sumie też :)

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 37. Data: 2019-03-02 02:21:20
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 26.02.2019 o 21:07, Queequeg pisze:

    > Nie znam tego konkretnego transoptora ale po przejrzeniu datasheetu
    > wydaje się, że powinien być OK. Trzymam kciuki.

    Dziękuję, transoptory przyszły i wszystko działa. Musiałem tylko
    wydłużyć impuls wyzwalający bo 5ms dla lampy było OK, ale dla aparatu za
    krótko.

    Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz - guziki, przyciski, buttony
    jak go zwał tak go zwał... takie coś co się przydusza i coś innego
    zaczyna albo przestaje działać.

    Otóż kupiłem kiedyś takie jak w tej aukcji:

    https://www.ebay.co.uk/itm/25Pcs-Tactile-Push-Button
    -Switch-Momentary-Tact-Cap-12X12X7-3Mm-Kit-Arduino-R
    U/254126761479?epid=17025316791&hash=item3b2b22a607:
    g:cSMAAOSwaaNcJJ4v

    Niestety są do niczego, czasem trzeba przycisnąć kilkanaście razy żeby
    wywołać spodziewany efekt, czasem pomaga przyciskanie pod kątem, krótko
    mówiąc g**** jakich niemało po chińskiej stronie internetu. Jedyna
    zaleta to te duże czapeczki w różnych kolorach...
    I pytanie - polecicie jakieś dobre, w podobnych wymiarach?
    Z góry dziękuję.

    Uprzedzając ewentualne pytania - ten button nie ma żadnego debouncowania
    (ale piękne słówko) - nie jest potrzebne.

    --
    Michał