  • 41. Data: 2011-12-12 22:17:43
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Jeśli chodzi o unię - to spytałem parę razy: Dlaczego tak późno
    wprowadzono
    > te przepisy.
    > Nie jestem za zmuszaniem na siłę, ale po rozmowach z ludźmi widzę, że
    czasem
    > lepiej nie dyskutować w tym temacie. Po prostu ludzie nie umieją
    > samodzielnie wyciągnąć wniosków
    > z wzrastającej faktury za energię i podstaw finansów domowych.

    Wszystko drożeje, a jedzenie to już w ogóle rozbój w biały dzień.
    Czy to powód żeby przestawić się na pseudo wędliny z wody i soi z
    dodatkiem mięsa oraz sery nie wiadomo z czego? W końcu krowy produkują
    metan który ociepla klimat, a jak wiadomo jest to śmiertelne zagrożenie.
    Udało się już wycofać zwykłe termometry, zwykłe żarówki, lut z ołowiem i
    pewnie niedługo uszczęśliwią nas jakimś kolejnym zakazem. Chyba że Euro
    jednak się nie utrzyma i cały ten pierdolnik szlag trafi.
    Ludzie to jacyś dziwni są, nie chcą słuchać co jest dla nich lepsze.
    Lubią sami decydować, przepłacają za dobre jedzenie, kupują samochody z
    dużymi silnikami, przepłacają za prąd itp. Może nie zawsze jest to
    mądre, ale w końcu czy życie ma się składać z samych wyrzeczeń. Dajmy
    wybór komu chcemy płacić - elektrowni czy cwanym producentom żarówek.
    Piotrek

  • 42. Data: 2011-12-12 22:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 22:27:14 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    > To się rozmyło.
    > Na mnie przepis unijny nie zadziałała w ogóle.

    Na mnie tez w znikomym stopniu

> [...]
    > samodzielnie wyciągnąć wniosków
    > z wzrastającej faktury za energię i podstaw finansów domowych.

    no ale to znow wracamy do pierwotnych pytan: wiekszosc juz dawno kupila te
    swietlowki i przepisy nie byly potrzebne, czy zrobili sobie zapasy, czy
    zarowki jednak trwale sa, czy oszczednosci nie sa takie jak sie wydaja ?

    J.

  • 43. Data: 2011-12-12 22:44:38
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-12 16:38, Bo(o)t manager pisze:

    > Eeee... Wszystkie ledy które widziałem(białe) nie wyglądały na wysokie CRI.

    Może za mało ich było i trudno było sprawdzić... Na razie
    są za drogie (10zł za 1W). Ale widmo mają dosyć dobre.

    Tutaj małe porównanie różnych źródeł światła amatorskim
    spektrografem z płyty CD:
    http://piotrne.republika.pl/oswietlenie_barwy/

    W rzeczywistości te widma wyglądają nieco inaczej - mają
    płynne przejścia kolorów. Z jakiegoś powodu aparat zamiast tego
    daje plamy w trzech kolorach... Ale właściwie wystarczy to
    do oceny widma.

    P.

  • 44. Data: 2011-12-12 22:46:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]

    > mądre, ale w końcu czy życie ma się składać z samych wyrzeczeń. Dajmy
    > wybór komu chcemy płacić - elektrowni czy cwanym producentom żarówek.

    Generalnie się zgadzam z tym, że Unia Europejska i Waluta Euro padnie.
    Zgadzam się, że jesteśmy są dziwni i wydajemy więcej niż nas na to stać.
    Wybór komu chcemy płacić jest jednak wątpliwy:
    1) żarówki energooszczędne nie kosztują już majątku. W zasadzie w każdym
    supermarkecie można je kupić
    od 5 zł/szt.
    2)Jeżeli masz jakikolwiek kredyt, to już nie Ty decydujesz komu płacisz,
    gdyż napierw powinieneś zapłacić Bankowi - już ten drugi wybór jest bez
    większego sensu,
    gdyż jest zależny od pierwszego wyboru: kredyt: tak czy nie.
    No nie wiem jak to prościej ująć, ale obserwuję od lat kreowanie się ludzi
    na
    trakich, co to sami decydują jaki będzie miał samochód, światło, dom, itp.,
    czyli takich co kochają wolność. Piękna idea. Popieram w całęj
    rozciągłości,
    ale pod jednym warunkiem:
    Musi Cię na to stać.
    Jeśli się zadłużasz, to gdzie wolność?
    S.

  • 45. Data: 2011-12-12 22:58:00
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Piotrne wrote:

    > Może za mało ich było i trudno było sprawdzić... Na razie
    > są za drogie (10zł za 1W). Ale widmo mają dosyć dobre.
    Mam 3 xr-e w lampce rowerowej i ich światło jakoś mi nie odpowiada.
    Mocne jest, ale coś mi się zdaje że odwzorowanie kolorów kuleje.
    Może za wysoka temp. barwowa. Natomiast kompakt Philipsa 865
    Wydawał mi sie na początku zimny ale się do niego przyzwyczaiłem.

    Bo(o)t manager

  • 46. Data: 2011-12-13 05:58:02
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-11 17:36, J.F. pisze:

    > i porownalem niedziele 20.11.2011 z niedziela 21.11.2010
    >
    > W tym roku wieczorny szczyt mial ~19.3GW, poprzedni ~18.3 :-(
    > Ale .. popatrzmy dla porownania w poludnie - w tym roku tez o ~1GW wiecej.
    >
    > Siegnalem wiec do nastepnej niedzieli - wtedy wyszlo po rowno.
    > To jeszcze do nastepnej - a tu odwrotnie - w tym roku 1GW mniej.
    > I w poludnie i wieczorem.
    >
    > Jak ktos chce sie bawic w dokladniejsze statystyki to prosze bardzo, ja tam
    > zyskow nie widze :-)

    Wypadało by jeszcze sprawdzić temperatury zewnętrzne, o tej porze roku
    sporo ludzi dogrzewa lokale prądem. Swego czasu znalazłem w sieci
    zestawienie temperatur średnich:

    http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/pogoda/tempsred.ht
    ml

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2011-12-13 06:48:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No wiesz, zdaje sobie sprawe z ulomnosci metody, ale lepszych danych nie
    > mam :-)
    W sumie łatwo je zdobyć.
    Licznik energii kosztuje tyle co dwie żarówki.
    W prawie każdm domu/mieszkaniu jest jeszcze osobny obwód na oświetlenie.
    Wystarczy wiąć tam podlicznik.
    Wtedy będziemy znać stosunek:światło/wszystko.
    S.

  • 48. Data: 2011-12-13 07:34:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.12.2011 23:46, Sylwester Łazar pisze:

    > Generalnie się zgadzam z tym, że Unia Europejska i Waluta Euro padnie.

    Dolar nie padł. A dodrukowują go na potęgę.

> [...]
    > Wybór komu chcemy płacić jest jednak wątpliwy:
    > 1) żarówki energooszczędne nie kosztują już majątku. W zasadzie w każdym

    Co to jest "żarówka energooszczędna"? Bo jeśli masz na myśli oświetlenie
    LEDowe lub świetlówki kompaktowe, to za 5zł kupisz gówno.

  • 49. Data: 2011-12-13 08:07:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.12.2011 23:38, J.F. pisze:

> [...]
    > swietlowki i przepisy nie byly potrzebne, czy zrobili sobie zapasy, czy
    > zarowki jednak trwale sa, czy oszczednosci nie sa takie jak sie wydaja ?

    Jakby u mnie w domu był robiony ten pomiar, to byłby ostro zafałszowany.

    Bo np. na samym początku budowy "tymczasowo" wkręcałem najtańsze
    klasyczne żarówki.

    Potem sukcesywnie wymieniałem na LEDy i świetlówki kompaktowe (z
    wyjątkiem trzech halogenowych podłączonych do czujników ruchu) ale
    wprowadziłem się dopiero na początku tego roku (czyli doszła lodówka,
    pralka i komputer - sam komputer i okolice to jakaś 1/3 moich kosztów
    "elektrycznych").

    Co więcej, zanim się wprowadziłem w mroźniejsze dni używałem
    elektrycznych kaloryferów (w tańszych godzinach), żeby temperatura w
    środku za bardzo nie spadła.

    Teraz za to ogrzewania elektrycznego (poza bojlerem) w ogóle nie używam
    (piec kominkowy pięknie grzeje).

    Jakby robić statystykę zużycia tylko na moim domku, to jak myślisz -
    jaki byłby wykres zużycia? ;) A z kolei sąsiad miał niedawno tynkowanie
    i nagrzewnice chodziły na pełnym elektrycznym gazie

    Nie mówię, że samodzielnie zakłócamy ogólnokrajową statystykę ;) ale
    przypuszczam, że więcej osób było na podobnym etapie.

  • 50. Data: 2011-12-13 08:10:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2011 07:48:02 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]
    > Wystarczy wiąć tam podlicznik.
    > Wtedy będziemy znać stosunek:światło/wszystko.

    Ale przeciez nie odwiedze 30 mln rodakow i nie zainstaluje im po dodatkowym
    liczniku :-)

    J.