  • 1. Data: 2018-07-23 20:33:47
    Temat: Re: Oszustwo czy blad systemu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup
    >Taki przypadek: Na lotnisku podchodzi osoba i prosi grzecznie o
    > wysłanie 1x sms na numer 46707793546, trasc typu "juz jestem,
    > czekam".
    >Jestem uprzejmy to wyslamem i nagle okazuje się że poszlo 24x SMS
    > za 0,62 zł każdy!

    Zagraniczny numer ? W Szwecji byles czy + lub 00 dopisales ?

    >Oszustwo czy błąd systemu?
    >Jeśli oszustwo to jak to działa?

    Na billingu 24 osobne SMS ?
    kierunkowy 46 u nas to jakies dziwne stacjonarne, czyzbys wyslal
    glosowego SMS ... a 4 i 6 zrobily 24 sztuki ?

    46 707 793 546

    hm ... 707 ... a moze to tylko normalny koszt SMS do Szwecji ?

    jeszcze jest wersja, ze to jakis kod serwisowy twojego telefonu, modne
    byly takie cuda ... pewnie nadal sa.

    J.

  • 2. Data: 2018-07-24 03:53:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 20:49, marek pisze:
> [...]
    To jest numer kierunkowy i sms specjalny

    > Na bilingu jest 24x sms po 0,62zl
    > To bylo na lotnisku w PL
    > 00 na początku nie było.
    > Kierunkowy 46 to Szwecja

    Polska

    --
    animka

  • 3. Data: 2018-07-24 07:43:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 20:49, marek pisze:
    > Kierunkowy 46 to Szwecja
    > Ale kierunkowy 467 to francja premium.
    > Chyba jednak oszustwo:(
    > A pani była taka mila.....

    Nie wygląda na oszustwo, +46 to Szwecja, a dalsze 707 to kierunkowy
    jednej z sieci komórkowych - wiem, bo znam tam osobę, która ma taki
    prefiks. No i 24*0,62zł to 24 smsy międzynarodowe, a nie 1 sms premium.

    Więc raczej jakiś błąd systemu/telefonu? Bardzo dziwne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-07-24 07:43:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-24 o 03:53, Animka pisze:

    > Polska

    Do kuchni, kobieto :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-07-24 07:47:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 20:49, marek pisze:
    > 00 na początku nie było.
    > Kierunkowy 46 to Szwecja

    Ale było 46, czy +46?

    > Ale kierunkowy 467 to francja premium.

    Na pewno nie +467. Może 467 wybierane we Francji.

    --
    LIwiusz

  • 6. Data: 2018-07-24 11:57:17
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2018-07-24 o 07:47, Liwiusz pisze:

    > Ale było 46, czy +46?

    > Na pewno nie +467. Może 467 wybierane we Francji.

    +46707... to Szwecja operator Tele2. Kierunkowy 46 bez plusa z przodu to
    w Polsce Skierniewice i okolice. Proste jak budowa cepa.

  • 7. Data: 2018-07-24 12:14:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.07.2018 o 20:33, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > hm ... 707 ... a moze to tylko normalny koszt SMS do Szwecji ?
    >
    > jeszcze jest wersja, ze to jakis kod serwisowy twojego telefonu, modne

    Abstrahując od tego konkretnego numeru (i sensu takiego przekrętu),
    zastanawiam się, czy nie dałoby się tak zakłócić sygnalizacji po stronie
    odbiorczej, żeby sieć uznała sms za doręczony (i policzyła opłatę), a
    telefon uznał próbę za nieudaną i ponawiał wysłanie...

    MJ
    PS. Co w ogóle telefony robią przy próbie wysłania sms na za długi numer?

  • 8. Data: 2018-07-24 13:25:29
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 24.07.2018 o 12:14, Michał Jankowski pisze:

    >   MJ
    > PS. Co w ogóle telefony robią przy próbie wysłania sms na za długi numer?

    Skracają jak w przypadku dzwonienia?

  • 9. Data: 2018-07-24 16:36:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 24 Jul 2018 07:43:59 +0200, Liwiusz wrote:

    > Do kuchni, kobieto :)

    Dałbyś takiej coś ugotować i potem byś to zjadł? :>

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 10. Data: 2018-07-24 16:52:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-24 o 16:36, Roman Tyczka pisze:

    > Dałbyś takiej coś ugotować i potem byś to zjadł? :>

    Tak, jakby się sama ugotowała :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?