  • 1. Data: 2018-07-24 20:42:45
    Temat: Re: Oszustwo czy blad systemu?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-07-18 o 19:41, marek pisze:
    > Taki przypadek: Na lotnisku podchodzi osoba i prosi grzecznie o
    > wysłanie 1x sms na numer 46707793546, trasc typu "juz jestem,
    > czekam".
    > Jestem uprzejmy to wyslamem i nagle okazuje się że poszlo 24x SMS
    > za 0,62 zł każdy!
    > Oszustwo czy błąd systemu?
    > Jeśli oszustwo to jak to działa?

    Zapytał bym operatora, tym niemniej tym nie mniej możliwości może być
    kilka. Po pierwsze pytanie, czy nie zacząłeś od tego czasu otrzymywać
    SMS-ów zwrotnych. Ten mechanizm opisano tu:
    https://www.in4.pl/forum_odpowiedzi.html?f=9&post=75
    9689&p=1.

    Po drugie istotne znaczenie może mieć długość tekstu, bo u nas 1 SMS bez
    polskich znaków ma 160 znaków, ale jak już użyjesz polskich, to tylko 70
    znaków. Zdarzało mi się pisać SMS-y, które miały ze trzy SMS-y w sobie,
    ale powyżej jakiejś tam długości, to mój telefon zamienia to
    automatycznie w MMS.

    Po trzecie istotne, czy tam był "+" lub "00", czy nie. W Polsce 46 na
    początku numeru, to Skierniewice. Ale nie piszesz, ze to lotnisko w
    Polsce było. Jeśli w Szwecji, to 46707... jest numerem VOIP-owym i
    diabli wiedzą, co i jak tam się rozliczy.

    Wracając do początku, no to jednak napisałbym do operatora prośbę o
    wyjaśnienie - choćby po to, by tu przekazać odpowiedź dla potomności.

  • 2. Data: 2018-07-25 07:40:18
    Od: p...@g...com

    jaki to telefon no i sprawdz czy whatsapp albo messenger nagle nie stal sie domyslna
    apka do sms bo wtedy potrafia dziac sie cuda ... na przekret to za malo nie oplaca
    sie :-)

  • 3. Data: 2018-07-25 08:21:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > tym niemniej tym nie mniej

    Nie mogłeś się zdecydować? :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-07-25 08:26:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 08:21, Liwiusz pisze:

    > Nie mogłeś się zdecydować? :)

    Co się czepiasz? Pierwsza odpowiedź się liczy! :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-07-25 16:19:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup
    >Biling mam z programu plusonline.
    >24x sms przez 2 min ale nie ma sekund. Na bilingu jest numer jak
    > wyżej ale bez 00 lub + z przodu. Tak wygląda jakby system
    > ponawiał wysyłanie smsów na niewłaściwy numer.

    Co wydaje sie dosc prawdopodobne.
    probuje wyslac, dziwny blad mu sie trafia, wiec probuje ponownie.
    Nic nie wyslal, a zainkasowal 24 razy :-)

    Ale to niekoniecznie telefon, co moze ich centrum SMS.

    Moj starszy Samsung takie SMS pod dlugie nr pokazuje jako "błąd".

    J.

  • 6. Data: 2018-07-26 13:15:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.07.2018 o 16:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale to niekoniecznie telefon, co moze ich centrum SMS.
    >
    > Moj starszy Samsung takie SMS pod dlugie nr pokazuje jako "błąd".

    No dobrze, ale dlaczego płatne? Ma ktoś jeszcze abonament bez wliczonych
    sms-ów krajowych? No chyba że liczy za głosowy na linię stacjonarną...

    MJ

  • 7. Data: 2018-07-26 14:49:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > Moj starszy Samsung takie SMS pod dlugie nr pokazuje jako "błąd".
    >
    >No dobrze, ale dlaczego płatne? Ma ktoś jeszcze abonament bez

    Np. ja. Ale nie trzeba ceny, zeby sie na bilingu pokazaly.

    >No chyba że liczy za głosowy na linię stacjonarną...

    Cena 0.62 wyraznie pokazuje, ze nie chodzi o zwykly krajowy sms.
    A glosowy z grubsza pasuje - ale to Marek musi sprawdzic w cenniku.

    J.