    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
    Date: Tue, 29 Jun 2010 01:28:17 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Pomierzyłem średnicówką wszystkie wymiary i jednak jest ok. Odchyłki nie
    > przekraczają 1/3 tolerancji.
    > Po prostu suwmiarką wychodzi niedokładnie.
    Zakładaj nowe pierścienie i wio do przodu. Sprawdź czy luz miedzy tłokiem i
    cylindrem mieści się w granicach tolerancji. Jak nie to może do tego silnika
    jest kilka grup selekcyjnych tłoków. Szczelinomierzem się to sprawdza.
    Szczelinomierzem możesz również sprawdzić czy korbowody są proste. Jak by były
    krzywe to trzeba dać do prostowania. Samemu też można to zrobić ale trzeba mieć
    doświadczenie i imadło. Na dodatek jest to pracochłonne. Za prostowanie
    korbowodów płaciłem chyba po 15 złotych od sztuki. Z doświadczenia wiem że nigdy
    nie są proste i warto taki zabieg zrobić.