eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów. › Re: Owalizacja cylindrów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.c
    om!news4.google.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
    ed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx
    01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Tue, 29 Jun 2010 01:40:54 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
    References: <4c27071f$0$19182$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Message-ID: <4c293304$0$19172$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.58.199
    X-Trace: 1277768452 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19172 83.27.58.199:25422
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292994
    [ ukryj nagłówki ]

    kogutek pisze:
    >> cef pisze:
    >>> Tomasz Pyra wrote:
    >>>
    >>>> Mierzyłem cylinder, a pisałem tłok...
    >>>> W ogóle to te pomiary coś mi grubo nie takie wyszły, bo z jakimś
    >>>> błędem systematycznym wynikającym zapewne z problemów z wepchnięciem
    >>>> suwmiarki na miejsce przy pomiarach w poprzek bloku.
    >>>> Wyciągnę najpierw tłoki i pomierzę dokładnie całe cylindry.
    >>> Użyj jednak średnicówki - jak radził ktoś tu już - bo jest to pomiar o rząd
    >>> dokładniejszy. No i zmieszysz szybko również tam,
    >>> gdzie szczękami suwmiarki nie sięgasz.
    >> Tak zrobię.
    >>
    >> Tylko najpierw na spokojnie to sobie wrzucę na stół, rozmontuje i wtedy
    >> będę mierzył.
    > Jak się bawisz w wyścigi to powinieneś mieć dwa silniki. Kup jakąś używkę,
    > najlepiej zajechaną. Popatrz czy czasami nie da się w nią wstawić większych
    > tłoków. Tuleje dorobią i to nie jest jakaś astronomiczna suma pieniędzy.
    > Uszczelkę pod głowicę też dorobią. Mocniejsze sprężyny do zaworów też da się
    > dorobić. Przebiegi na tak przerobionych silnikach są bardzo małe. Ale jak ktoś
    > lubi ścigać się w cywilizowanych warunkach to czemu nie. Parę razy w życiu
    > przerabiałem silniki do jazdy wyczynowej. Również parę razy przejechałem się
    > samochodem z przerobionym silnikiem. Pomimo tego ze mnie to nigdy nie kręciło to
    > muszę przyznać że jazda kredensem co ma z 1600 wyciągnięte 150 koni jest sporą
    > atrakcją. Na pewno samochodziki w lunaparku są gorsze.

    To się tyczy nie tylko silnika, a praktycznie całego samochodu rajdowego.
    W zasadzie sprowadza się do posiadania drugiego samochodu treningowego,
    utrzymywanego w stanie gotowym do jazdy, używanego do treningów, a w
    razie problemów służącego jako baza części zamiennych w stanie gotowym
    do przełożenia dowolnie dużej części samochodu.

    Tyle że wszystko rozbija się o budżet i czas na przygotowanie i
    utrzymanie takiej zabawy. Bo póki co dla mnie lepiej pieniądze i czas
    potrzebny na dublowanie sprzętu, przeznaczyć na poprawę tego jednego,
    treningi, opony itp. Jak się spaprze przed rajdem to najwyżej jakiś
    start odpuszczę i też się świat nie zawali - o RSMP nie walczę ;)

    A jeżeli chodzi o dłubanie mojej jednostki, to nie jest to ulubiony
    silnik do grzebania. Raz że nie jest wcale przesadnie trwały, dwa że na
    hydraulicznych popychaczach, które trzeba przerobić na płytki, po czym
    ponoć kasowanie luzu zaworowego staje się mordęgą. No i trzeba kupić dwa
    wałki rozrządu.
    No i ten silnik nie ma homologacji FIA i nadaje się tylko do rajdów
    amatorskich z których chętnie bym od przyszłego sezonu przeniósł się
    ligę wyżej, a tam cento tylko z silnikami 8V mogą jeździć.

    No i powyższe jakoś odstrasza mnie od inwestowania w ten silnik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: