  • 1. Data: 2016-06-18 10:42:36
    Temat: PC Mini ITX zasilanie z baterii
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Witam, po raz pierwszy (na tej grupie),

    montuję sobie monitoring na bazie kamer IP (do monitoringu placu budowy).
    Do tego celu mam 2 kamery IP PoE oraz stary komputer w obudowie ITX z
    zasilaczem na 12V (jeździł kiedyś w samochodzie jako CarPC), który
    chciałbym wykorzystać jako rejestrator. Do tego posiadam oczywiście
    zasilacz sieciowy, więc może to działać także z gniazdka.

    Czy jest _prosty_ sposób aby wpiąć gdzieś w ten cały bajzel baterię (mam
    UPSy do rozbebeszenia w których padła elektronika, ale mam też stary
    akumulator 96Ah -- do auta już czasem nie starczał, stąd został wymieniony
    i sobie stoi w kącie), aby w razie braku prądu sieciowego PC sobie dalej
    nagrywał? Podpięcie zasilacza pod UPS jakoś mi śmierdzi stratami,
    szczególnie gdy zasilazc w kompie jest na 12V.

    Jestem laikiem elektronicznym, zatem proszę o wyrozumiałość
    i możliwie mocno łopatologiczne opisy. :)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2016-06-18 10:50:13
    Temat: Re: PC Mini ITX zasilanie z baterii
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 10:42, Myjk wrote:
    > Czy jest _prosty_ sposób aby wpiąć gdzieś w ten cały bajzel baterię

    Zasilacz buforowy z podpięciem do akku żelowego:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =zasilacz+buforowy

    Jedynym parametrem jest prąd jaki ma dostarczyć.

    Prywatnie uzywam podobnego do tego:

    http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-12v-3a-42w-krk-b
    cm-i6255472808.html

    I sprawdza się przy zasilaniu płyty z Atomem, dysku i routera.

  • 3. Data: 2016-06-18 11:23:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2016 10:50:13 +0200, Sebastian Biały

    > Zasilacz buforowy z podpięciem do akku żelowego:

    Tak konkretnie to jak się to podpina -- bo tego jako laik "nie widzę"... :(

    > Jedynym parametrem jest prąd jaki ma dostarczyć.

    PC AFAIR bierze 60W przy maksymalnym stresie, czyli 5A?

    > I sprawdza się przy zasilaniu płyty z Atomem, dysku i routera.

    O szlag, zapomniałem o peryferiach. Switch PoE jedzie na 48V (1.25A),
    router (Huawei B315) 12V (1A). Da się to jakoś pogodzić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-06-18 11:35:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 11:23, Myjk wrote:
    > Sat, 18 Jun 2016 10:50:13 +0200, Sebastian Biały
    > Tak konkretnie to jak się to podpina -- bo tego jako laik "nie widzę"... :(

    Zasilacz ma 3 party styków:
    a) 230V
    b) do akumulatora żelowego
    c) do zasilanego systemu

    > PC AFAIR bierze 60W przy maksymalnym stresie, czyli 5A?

    To 3A jast za mało, szukaj wiekszego.

    > O szlag, zapomniałem o peryferiach. Switch PoE jedzie na 48V (1.25A),
    > router (Huawei B315) 12V (1A). Da się to jakoś pogodzić?

    Musisz wziąć większy zasilacz. Np:

    http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-pulsar-psb100127
    0-12v-7a-100w-i5632781876.html

    Pewno sa tańsze.

    Oczywiście pamiętaj również że więcej produ oznacza wiekszy akku żelowy.
    Calość interesu może wyjśc już dość drogo.

  • 5. Data: 2016-06-18 11:37:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 11:35, Sebastian Biały wrote:
> [...]

    Na marginesie:

    a) dysk zmień na 2.5" co spowoduje znaczacy spadek pradu
    b) router zbedny, przeciez komputer jest routerem, kwestia softu
    c) w ogole po co takie cudo, Raspberry-PI powinno dac radę.

    Może sie okazać że nie potrzebujesz żadnego switcha PoE bo kamery ruszą
    na 12V zasilania.

    Ale do czego on potrzebny?

    > Da się to jakoś pogodzić?

    Mozna pewnoe usunąc zbedne elementy ale to jest raczej zabawa z lutownicą.

  • 6. Data: 2016-06-18 12:19:24
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    cm-i6255472808.html

    > I sprawdza się przy zasilaniu płyty z Atomem, dysku i routera.
    Witam,
    czy w tym zasilaczu następuje odcięcie akumulatora w celu zabezpieczenia
    przed
    jego całkowitym rożładowaniem?
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2016-06-18 12:23:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 12:19, Jacek wrote:
    > czy w tym zasilaczu nastepuje odciecie akumulatora w celu zabezpieczenia
    > przed
    > jego ca?kowitym ro??adowaniem?

    Jak mówie, mam nieco inny model. Nie ma takiego odcięcia, natomiast na
    płytce jest chyba miejsce więc nie wykluczam że inne modele mają. U mnie
    jest to inaczej zrobione, w momencie zaniku zasilania system grzecznie
    się składa więc nie rozładowuje się do zera.

  • 8. Data: 2016-06-18 12:37:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2016 11:35:03 +0200, Sebastian Biały

    > Zasilacz ma 3 party styków:
    > a) 230V
    > b) do akumulatora żelowego
    > c) do zasilanego systemu

    Czyli podpinam doń a) z sieci, podpinam b) do akumulatora (koniecznie
    żelowego?), oraz c) na peryferia. W razie zaniku a) przełączane jest
    zasilanie z b) i idzie na c) a po powrocie a) ładowane jest b) i zasilane
    na powrót c)? ;)

    > Musisz wziąć większy zasilacz. Np:
    > http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-pulsar-psb100127
    0-12v-7a-100w-i5632781876.html
    > Pewno sa tańsze.

    Nie ma dramatu cenowego. Bardziej mnie zastanawia jak pogodzić te 48V na
    PoE.

    > a) dysk zmień na 2.5" co spowoduje znaczacy spadek pradu

    Jest 2.5", wszak to M350.

    > b) router zbedny, przeciez komputer jest routerem, kwestia softu

    Router potrzebny do udostępnienia obrazu via net. To ma też służyć do
    podglądu dziennego ekip budowlanych bez konieczności telepania się na
    budowę. ;)

    > c) w ogole po co takie cudo, Raspberry-PI powinno dac radę.

    Bo już jest, leży i się kurzy. Poczytałem trochę o Rpi w wątku o kamerach
    na pmb i nie chce mi się tego ogarniać, a pod Windę dostałem z kamerami
    bardzo rozbudowany soft.

    > Może sie okazać że nie potrzebujesz żadnego switcha PoE bo kamery ruszą
    > na 12V zasilania.

    Switch już jest -- i tak kiedyś do monitoringu powstajacego domu będzie
    konieczny. Martwi mnie tylko te 48V.

    > Ale do czego on potrzebny?

    Do internetu.

    > Mozna pewnoe usunąc zbedne elementy ale to jest raczej zabawa z lutownicą.

    Ale mi chodzi konkretnie o te 48V w switchu PoE w połączeniu z 12V reszty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-06-18 12:47:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 12:37, Myjk wrote:
    > Czyli podpinam doń a) z sieci, podpinam b) do akumulatora (koniecznie
    > żelowego?)

    Ogolnie kwasowego. Od biedy może być samochodowy.

    > , oraz c) na peryferia. W razie zaniku a) przełączane jest
    > zasilanie z b) i idzie na c) a po powrocie a) ładowane jest b) i zasilane
    > na powrót c)? ;)

    Tak. To działa w centralach alarmowych i umozliwia zasilanie centrali
    przez wiele godzin bez sieci.

    > Nie ma dramatu cenowego. Bardziej mnie zastanawia jak pogodzić te 48V na
    > PoE.

    a) przetwornica 12V->48V (od reki żadnej nie znalazłem)
    b) wcale PoE nie wymaga 48V bo wiekszość urządzeń radzi sobie doskonale
    od 10V w górę. Dlatego wspomniałem o lutownicy - można 12V wprost podać
    na piny ethernetu i zobaczyć czy kamery ruszą. IMHo ruszą, moja ruszyła
    od 9V na drucie około 50m.

    > Router potrzebny do udostępnienia obrazu via net. To ma też służyć do
    > podglądu dziennego ekip budowlanych bez konieczności telepania się na
    > budowę. ;)

    Czyli zbędny. Dokładnie to samo zrobi komputer.

    > Switch już jest -- i tak kiedyś do monitoringu powstajacego domu będzie
    > konieczny. Martwi mnie tylko te 48V.

    Problemem jest jego prądożerność.

    > Do internetu.

    Dalej nie pojmuje. A dlaczego nie mały modem gsm wkładany na usb? Znowy
    było by 5x mniej pradu potrzebne niż do takiej kobyły.

  • 10. Data: 2016-06-18 12:49:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Jun 2016 10:42:36 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > nagrywał? Podpięcie zasilacza pod UPS jakoś mi śmierdzi stratami,
    > szczególnie gdy zasilazc w kompie jest na 12V.

    Do miniitx są dedykowane microups:

    http://www.mini-box.com/micro-UPS-load-sharing

    --
    Marek