    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: PETYCJA DOT. INSTALACJI BUDEK
    Date: Thu, 23 Jan 2020 10:10:53 +0000 (UTC)

    k...@g...com wrote:

    > https://secure.avaaz.org/pl/community_petitions/oran
    ge_polska_sa__postawcie_automaty_telefoniczne_na_pol
    skich_ulicach/details
    > Zapraszam do zagłosowania i dziękuję :)

    Nie widzę w dzisiejszych czasach realizacji tego pomysłu. Mamy ustawę
    antyterrorystyczną, która wymaga rejestracji kart SIM. Jeśli ktoś z
    takiego automatu powiadomi o podłożonej bombie to jak go znajdziesz?
    Monitoring (czyli dodatkowy koszt)? Jakby automat był na karty płatnicze,
    to jeszcze, ale na monety?

    Wiem, że "kiedyś działało", ale czasy się zmieniły. Wiem, że w innych
    krajach działa, ale nie wiem, jak oni mają to zrobione. Bardzo wątpię,
    żeby dziś pozwolono komukolwiek być anonimowym.

    Domyślam się, że jedynymi osobami, które korzystałyby z takich automatów,
    byłyby osoby, które z jakiegoś powodu nie chcą być namierzone przez różne
    służby. Czyli niekoniecznie w interesie społecznym.

    Zupełnie osobna sprawa to to, że operator nie będzie dokładał do interesu.
    Jakby mu się automaty opłacały, to by postawił automaty. Tam nie pracują
    idioci, myślę że telekomy dobrze przeanalizowały pod względem opłacalności
    automaty, także te na monety (które trzeba opróżniać, które ktoś może
    ukraść, itd.) a nie na karty telefoniczne.

    Jeśli chcesz zmienić prawo, żeby telekomy miały obowiązek stawiania budek
    telefonicznych nawet, jeśli te budki generują straty, to jak myślisz, kto
    za to zapłaci? Przecież nie rząd. Każdy zapłaci -- podwyżką w abonamentach
    i kosztach połączeń.