  • 61. Data: 2014-05-10 12:23:26
    Temat: Re: POLSKA POTEGA INFORMATYCZNA!
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 09/05/2014 20:15, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Trochę się tu rozbijamy o kwestię definicji - według niektórych
    > tworzenie produktów software'owych to jest R&D. Dalej to już dzielenie
    > włosa na czworo: czy jeśli w kraju A(meryka) researcher wymyśla, co ma
    > robić program, a w kraju B(olanda) developerzy piszą kod, ale również
    > ktoś w kraju B rozmawia z researcherem i ustala szczegóły działania
    > programu, to czy w kraju B odbywa się już R&D, czy jeszcze "samo pisanie
    > kodu"? Czy jeśli część pracy przy projekcie R&D odbywa się w A, a część
    > w B, to czy można powiedzieć, że firma robi R&D w B?

    Najblizej do R&D w Polsce zblizyl sie chyba ktorys bank ktory przenosi
    "model validation" do Krakowa. Oferuja niezle warunki jak na Polske (ok.
    300 tys. zl. dla quanta). Ale "model validation" w bankach to na ogol
    bardzo malo innowacji (jesli w ogole), innowacja jest w front office.

    RW

  • 62. Data: 2014-05-10 12:24:00
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 10/05/2014 07:15, Adam Klobukowski wrote:

    > Co do bankowego backoffice (który i tak jeszcze dzieli się na front i back), to
    tego się nie tłumaczy (z wyjąckiem islamic banking, ale to inna para kaloszy). Więc
    tłumaczenia odpadają.

    CS nigdy nie przeniesie swojego front office do Polski, chyba ze zostana
    wykupienie przez Pekao S.A.

    RW

  • 63. Data: 2014-05-10 12:24:26
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 09/05/2014 08:52, Adam Klobukowski wrote:

    > Tworzenie oprogramowania to nie 'samo pisanie kodu'. Bank wielkości CS ma co
    najmniej kilka dużych systemów po kilka-naście milionów linii kodu. Jest nad czym
    pracować.

    99% tego kodu w CS nie zawiera nic innowacyjnego w porownaniu z kodem z,
    dajmy na to, Unicredit czy Barclays. A ten 1% ktory jest faktycznie
    efektem jakiegos "researchu" nie powstaje w Europie Wschodniej, tylko w
    Londynie ew. Paryzu czy Zurichu.

    Been there, done that.

    RW

  • 64. Data: 2014-05-10 12:24:56
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 02/05/2014 15:09, A.L. wrote:
    > Mam taka sama opinie. Styl jest nei najlepszy.
    >
    > A.L.

    W szczegolnosci, padaja w tym wywiadzie nieprawdziwe stwierdzenia (ze
    Polska staje sie jakims centrum informatycznego researchu - to
    nieprawda) i kuriozalna, tracaca rasizmem opinia ze "można podejrzewać,
    że mamy genetyczne predyspozycje".

    RW

  • 65. Data: 2014-05-10 12:37:33
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 10 May 2014 11:22:43 +0100, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > gdzie sa te jezyki programowania ktore powstaly w Polsce? W UK
    powstal

    Prolog. Ale to dawno i nie sami. Pomijam np. Warsaw Basic itp.

    Mizar, ale to też dawno.

  • 66. Data: 2014-05-10 12:47:55
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 10 May 2014 11:24:56 +0100, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > nieprawda) i kuriozalna, tracaca rasizmem opinia ze "można
    podejrzewać,
    > że mamy genetyczne predyspozycje".

    Rasizm, paternalizm, nacjonalizm i nadużycie liczby mnogiej. A przy
    tym FUD i kłamstwo. W jednym krótkim zdaniu.

  • 67. Data: 2014-05-10 15:12:54
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Fri, 09 May 2014 11:26:03 -0700, Adam Klobukowski
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Wyobrażasz to sobie w bardzo małej skali. Przemnóż sobie złożoność tego
    > przez 1000, a wtedy będziesz wiedział jaka jest skala systemów IT w dużym
    > banku. To jest R&D.

    Obawiam się, że jesteś zachłyśnięty rozmiarem. Za jakiś czas powinno przejść.
    A pod względem złożoności akurat są bardziej skomplikowane systemy niż
    bankowe, chociaż linii kodu mogą mieć o rząd czy dwa wielkości mniej. Jedne
    pod względem złożoności logiki, drugie pod względem złożoności teorii jakie
    za nimi stoją. Bankowe mogą mieć kilka takich elementów i muszą być dobrze
    zaprojektowane, ale to wszystko. Jeżeli całość nazywa się R&D to tylko ze
    względów podatkowych i PR.

    --
    Edek

  • 68. Data: 2014-05-10 15:36:42
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Saturday, 10 May 2014 15:12:54 UTC+2, Edek wrote:
> [...]
    > zaprojektowane, ale to wszystko. Jeżeli całość nazywa się R&D to tylko ze

    Oczywiście że istnieją sytemy o wiele bardziej skomplikowane, jednak obawiam się że
    nie jestem zachłyśnięty.

    W Polsce tworzy się nowe i rozwija wiele produktów IT, także dla banków. To jest
    właśnie R&D.

    AdamK

  • 69. Data: 2014-05-10 15:38:07
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Saturday, 10 May 2014 12:24:26 UTC+2, Roman W wrote:
> [...]
    najmniej kilka du�ych system�w po kilka-na�cie milion�w linii kodu. Jest nad
    czym pracowaďż˝.

> [...]
    > dajmy na to, Unicredit czy Barclays. A ten 1% ktory jest faktycznie
    > efektem jakiegos "researchu" nie powstaje w Europie Wschodniej, tylko w

    Tylko widzisz, Unicredit czy Barclays nie dzielą się kodem, i to że coś wymyślono i
    zrobiono w jednym, to nagle łatwiej się robi w drugim.

    AdamK

  • 70. Data: 2014-05-10 15:57:34
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sat, 10 May 2014 06:38:07 -0700 (PDT), Adam Klobukowski
    <a...@g...com> wrote:
    > Tylko widzisz, Unicredit czy Barclays nie dzielą się kodem, i to że
    c=
    > oś wymyślono i zrobiono w jednym, to nagle łatwiej się robi w drugi=
    > m.

    Ale ich pracownicy przechodzą z jednego banku do drugiego i wynoszą
    pomysły.

    RW