    From: Glub <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [PORD] pytanko o sytuację.
    Date: Wed, 21 Sep 2011 10:06:04 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Jeśli mamy "prawdziwe rondo" (czyli pasy ruchu wymalowane w koło) to
    > tak, jak wiodą pasy: póki krążysz spokojnie - bez kierunkowskazów, jak
    > chcesz zjechać lub zmienić pas na bardziej zewnętrzny (jeśli takowy
    > jest) - migasz prawym, jeśli chcesz wjechać na pas bardziej wewnętrzny
    > (jeśli takowy jest) - migasz lewym.
    >
    > Wjeżdżając nie ma co migać, bo jak np. zamigasz na objechanie ronda 2
    > razy i zjechanie zjazdem wybranym losowo? ;->

    Mnie uczono by migac przed wjadem na rondo zgodnie z tym jak chcę przez nie
    przejechać.
    Chcąc zjechać pierwszym zjadem migam w prawo. Chcąc zjechsc drugim zjazdem
    nie migam. Chcąc zjechac kazdym kolejnym migam w lewo przed wjechaniem na
    rondo, po wjechaniu wylaczyc kierunkowskaz i wlaczyc dopiero przed zjazdem.
    Oczywiscie prawym.

    Potem wyjaśniono że pierwszy zjazd z ronda, obojetnie pod jakim kątem by
    nie byl, jest zawsze "w prawo", drugi- prosto a trzeci i kolejne są w lewo.

    Miganie kierunkowskazem w lewo na rondzie jest bez sensu.

    Chcialem potwierdzenia lub zaprzeczenia czego mnie uczono.
    --
    Glub SW-T400