    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    Date: Wed, 19 Sep 2018 20:01:11 +0200

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5ba26e95$0$601$65785112@news.neostrada.pl...

    > Patrz a międzynarodowe to nawet po światłowodzie czy przez kosmos

    Tyle, że takie łącze, to nie jest abonencka popierdułka za
    kilkadzieścia/-siąt PLN, lecz nieraz wielomilionowy koszt (dość, ze USA, za
    PRL, płacili nam, w zielonych, ponad baniaka miesiecznie za wiązkę
    USA-P(R)L. Więc tam nie można dać byle miedzianej parki odwiniętej ze szpuli
    przez Panią Gienię, czy byle RG-58U na 50-metrowy odcinek, tylko ma to być
    porządny materiał. Czy to będzie światełko, czy satlink, czy krasnoludni z
    sierotką, czy bez niej, to inna sprawa. Zresztą, UPC (chyba zmienię 500 na
    1000) ze swoim gigabitem (jest w mojej lokalizacji), odgraża się, że to
    światłem leci. Hmm... do brzegowego z pewnością, nie wiem, czy im się będzie
    chciało po mieszkaniach plątać światła... Gigabit nie może byc na
    szajsowatym nośniku, czy RFC1149 (którego to nośnika kilka lat temu na
    jednej z grup tak żarliwie broniliśmy), bo nawet, jak przepływność będzie
    OK, to czasy propagacji takie, że się prędzej własny pogrzeb zobaczy, a
    połowę pakietów jastrzębie wyłapią.
    Ad rem - najprawdopodobniej CA przy Twardej, 652xxxx, może być już VoIP,
    zmienił się sygnał, muszę dokładniej zweryfikować, bo gdybam jedynie na
    podstawie tonu zwrotnego wołania.
    Nie mam odpowiednio świeżych danych, które łącznice tradycyjnego typu
    odpadły na korzyść ruchu przez Internet.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.