    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    Date: Wed, 19 Sep 2018 21:09:27 +0200

    news:slrnpq54jq.ecn.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Operatorski VoIP raczej nie idzie przez Internet.

    To się tak wszystko pozmieniało, że nawet nie wiem, czy chce mi się to
    rozkminiać. Prędzej już np. dla zabawy, zmodyfikowałbym jakiś istniejący
    projekt, urządzenie, np. zastąpiłbym wybierak WK610 (pamięta ktoś, gdzie to
    było powszechne? :)), oraz cechowniki i inne podzespoły, zamiast
    przekaźników C, dałbym jakieś szybkie na kontaktronach, albo wręcz,
    elektroniczne odpowiedniki. K66 ze zmodernizowanym sterowaniem primo,
    umożliwia(ła) naprzemienne wybieranie numeru pulsowo i tonowo, oraz lokalnie
    łączyła poniżej 1 sekundy. Nie udało mi się rozkminić sygnalizacji
    międzycentralowej, tak zmodernizowanych łącznic, czy udoskonalone
    znakozmienne, czy przerobili na R2.
    Jak idzie ruch operatorski... Mnie to kilo kitu spod sufitu, byle działało i
    się nie psuło. Ciekawi mnie jako elektronika amatora, ale jako abonenta nie
    interesuje, czy transfer idzie elektronami, czy krasnoludki machają
    telegrafem optycznym.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.