  • 1. Data: 2015-02-03 12:41:04
    Temat: Parametry przetworników A/C a sprawa polska
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Czy ktoś kto dysponuje poniżej wymienionymi pozycjami może mi napisać
    jak tam przetłumaczono na polski ,,integral nonlinearity" i ,,differential
    nonlinearity"?

    http://allegro.pl/przetworniki-analogowo-cyfrowe-cyf
    rowo-analogowe-i5022598920.html
    http://allegro.pl/scalone-przetworniki-analogowo-cyf
    rowe-i-cyfrowo-a-i5027982529.html

  • 2. Data: 2015-02-03 13:28:16
    Temat: Re: Parametry przetworników A/C a sprawa polska
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-02-03 12:41, JDX pisze:
    > Czy ktoś kto dysponuje poniżej wymienionymi pozycjami może mi napisać
    > jak tam przetłumaczono na polski ,,integral nonlinearity" i ,,differential
> [...]

    W pierwszej po prostu "nieliniowość całkowa" i "nieliniowość różniczkowa".
    Drugiej nie mam :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 3. Data: 2015-02-03 21:55:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 13:28, ajt pisze:

    rowo-analogowe-i5022598920.html

    rowe-i-cyfrowo-a-i5027982529.html

    > W pierwszej po prostu "nieliniowość całkowa" i "nieliniowość różniczkowa".
    Nie różniczkowa tylko różnicowa, przetworniki AD mają wejścia
    symetryczne czyli różnicowe po to aby dokładniej mierzyć bez spadków na
    masie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-02-03 22:42:32
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-02-03 21:55, janusz_k pisze:

> [...]
    > Nie różniczkowa tylko różnicowa, przetworniki AD mają wejścia
    > symetryczne czyli różnicowe po to aby dokładniej mierzyć bez spadków na

    Niw wnikając w znaczenie poszczególnych pojęć, podałem to o co prosił
    JDX, czyli jak zostały przetłumaczone w książce (strony 276 i 277, jakby
    ktoś chciał sprawdzić). Poza tym mam wrażenie, że piszesz o czymś innym :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 5. Data: 2015-02-03 22:44:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-03 21:55, janusz_k wrote:
    > W dniu 2015-02-03 o 13:28, ajt pisze:
    [...]
    > Nie różniczkowa tylko różnicowa,
    Również uważam, że powinno się tłumaczyć różnicowa/całkowita zamiast
    różniczkowa/całkowa.

    > przetworniki AD mają wejścia symetryczne czyli różnicowe po to aby
    > dokładniej mierzyć bez spadków na masie.
    Że co? To ma być uzasadnienie dlaczego różnicowa a nie różniczkowa? :-D
    Widziałeś definicję DNL? No i co z przetwornikami bez wejścia
    symetrycznego? :-D

  • 6. Data: 2015-02-03 22:52:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 22:42, ajt pisze:

> [...]
    > ktoś chciał sprawdzić). Poza tym mam wrażenie, że piszesz o czymś innym :)
    No tak :) ale nadal twierdzę że to różnica a nie różniczka :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2015-02-03 23:08:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 03.02.2015 22:44, JDX wrote:
    > [...]
    > Również uważam, że powinno się tłumaczyć różnicowa/całkowita zamiast
    > różniczkowa/całkowa.

    O ile w przypadku słówka "differential" można się sprzeczać nad
    tłumaczeniem, to jednak "integral" to raczej CAŁKOWA. Parametry
    całkowite (błędy na ten przykład), czyli będące sumą bądź wypadkową
    jakiś innych pomniejszych parametrów w dataszitach określane są słówkiem
    "overall" lub "total", np. "overall accuracy".

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2015-02-03 23:46:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-03 23:08, Jakub Rakus wrote:
    > On 03.02.2015 22:44, JDX wrote:
    [...]
    > O ile w przypadku słówka "differential" można się sprzeczać nad
    > tłumaczeniem, to jednak "integral" to raczej CAŁKOWA.
    Tylko patrząc na definicje DNL i INL to IMO z różniczkowaniem i
    całkowaniem mają one raczej niewiele wspólnego.

  • 9. Data: 2015-02-04 19:46:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Że co? To ma być uzasadnienie dlaczego różnicowa a nie różniczkowa? :-D
    > Widziałeś definicję DNL? No i co z przetwornikami bez wejścia
    > symetrycznego? :-D
    Walnąłem się :) pomyliłem z wejściem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-02-04 22:38:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 23:46, JDX pisze:
    > [...]
    > Tylko patrząc na definicje DNL i INL to IMO z różniczkowaniem i
    > całkowaniem mają one raczej niewiele wspólnego.

    DNL jest między dwoma następującymi po sobie kanałami wiec w różniczkowa
    wydaje się uzasadniona.

    pozdrawiam
    Mario