  • 11. Data: 2015-02-06 14:02:49
    Temat: Re: Parametry przetworników A/C a sprawa polska
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-04 22:38, Mario wrote:
    [...]
    > DNL jest między dwoma następującymi po sobie kanałami wiec w różniczkowa
    > wydaje się uzasadniona.
    Ale różniczka to jest nieskończenie mała zmiana, a w przypadku
    przetworników ta zmiana jest jednak skończona. Nawet dla 24-bitowych
    przetworników. :-)

  • 12. Data: 2015-02-06 14:42:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 14:02, JDX pisze:
> [...]
    > Ale różniczka to jest nieskończenie mała zmiana, a w przypadku
    > przetworników ta zmiana jest jednak skończona. Nawet dla 24-bitowych

    A słyszałeś o pochodnej dyskretnej?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-02-06 15:31:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-06 14:42, Mario wrote:
    [...]
    > A słyszałeś o pochodnej dyskretnej?
    Nie przypominam sobie, aby na CPS-ie mówiono coś na ten temat. Mówiono
    za to o równaniach *różnicowych*. :-)

  • 14. Data: 2015-02-06 16:18:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 15:31, JDX pisze:
    > On 2015-02-06 14:42, Mario wrote:
    > [...]
    > Nie przypominam sobie, aby na CPS-ie mówiono coś na ten temat. Mówiono
    > za to o równaniach *różnicowych*. :-)

    Oczywiście możesz być w zgodzie z formalizmem i tłumaczyć sobie DNL jako
    nieliniowość różnicową. Tylko chyba nikt nie zrozumie co masz na myśli.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2015-02-06 16:32:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-06 16:18, Mario wrote:
    [...]
    > Oczywiście możesz być w zgodzie z formalizmem i tłumaczyć sobie DNL jako
    > nieliniowość różnicową. Tylko chyba nikt nie zrozumie co masz na myśli.
    Ale właśnie o to chodzi, że przejrzałem trochę dostępnych w necie
    papierów (w tym materiałów do wykładów) i generalnie panuje wolna
    amerykanka - jedni używają "różniczkowa/całkowa", a inni
    "różnicowa/całkowita". Ten pierwszy zestaw przymiotników jest używany
    częściej, zapewne ze względu na literaturę, np. wspomnianą książkę z
    1987 r. Ba, sam do niedawna używałem tych określeń. Ale po niedawnych
    przemyśleniach, IMO powinno się jednak używać tego drugiego zestawu.

  • 16. Data: 2015-02-06 16:51:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 16:32, JDX pisze:
> [...]
    > 1987 r. Ba, sam do niedawna używałem tych określeń. Ale po niedawnych
    > przemyśleniach, IMO powinno się jednak używać tego drugiego zestawu.

    Ja bym wybrał opcję różniczkowa/całkowita :) Całkowa w ogóle nie wiem po
    co, a pojęcie "różnicowa" jednak zazwyczaj dotyczy parametru wejścia
    różnicowego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2015-02-06 17:52:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

  • 18. Data: 2015-02-06 17:58:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-06 16:51, Mario wrote:
    [...]
    > Ja bym wybrał opcję różniczkowa/całkowita :)
    Hehe, jestem prawie pewien, że coś takiego również widziałem. :-)

    > Całkowa w ogóle nie wiem po co, a pojęcie "różnicowa" jednak
    > zazwyczaj dotyczy parametru wejścia różnicowego.
    IMO całkowa jest zupełnie od czapki, całkowita od biedy może być, a
    najlepiej byłoby nazwać ten parametr nieliniowością maksymalną.