    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pedalarze
    Date: Thu, 17 May 2012 19:34:00 +0200

    Użytkownik "Master_Disaster" napisał w wiadomości grup
    >Powiedzcie mi czy ostatnio coś się zmieniło w przepisach dotyczących
    >plagi pedalarzy? Bo coraz częściej widuję te ścierwa jeżdżące obok
    >siebie całą szerokością jezdni. Dziś trzech takich w tych swoich
    >pedalskich trykocikach zablokowało jezdnię na tyle dokładnie że z
    >osiem samochodów za nimi jechało nie mogą ich wyprzedzić, bo z
    >przeciwka ciągle coś jechało. Nie reagowali na trąbienie inaczej niż
    >pokazaniem faka. Naprawdę miałem ochotę rozjechać tych debili. Wolno
    >im tak?

    Az tak to nie

    33.3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem
    obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania
    się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża
    bezpieczeństwu ruchu drogowego.
    P.S. no i to warto pamietac

    27.1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów,
    drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić

    J.