eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPekniecie przewodu hamulcowego › Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx
    02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Thu, 12 May 2011 00:10:13 +0200
    From: Mateusz <m...@g...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    References: <iqden9$7rm$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <iqden9$7rm$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 110511-1, 2011-05-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 25
    Message-ID: <4dcb0946$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.112.213
    X-Trace: 1305151814 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2486 83.5.112.213:49812
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2367477
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
    > Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
    > skorodowane do wymiany.
    > Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
    > przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
    > na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
    > kola hamowaly?

    Miałem kiedyś o zgrozo taką sytuację i byłem bliski ssikania się. Warto
    jest pomyśleć o kombinacji hamulca ręcznego i wykorzystać hamowanie
    silnikiem. Ręczny ma o wiele mniejszą sprawność jeżeli chodzi o siłę
    hamowania i dodatkowo jego użycie może spowodować szybkie zablokowanie
    tylnych kół. Tak więc: zaciągasz ręczny (nie do granic możliwości, żeby
    nie utracić przyczepności) redukujesz, dociągasz ręczny, znowu redukcja,
    modlitwa - możesz oczywiście skrócić ten proces ;)

    Nawrot też daje radę, ale w takiej sytuacji w mega stresie ciężko chyba
    go wykonać. Raz mi się udało obkręcić autko, ale zrobiłem to tak, że
    pociągnąłem na max dźwignię ręcznego (łatwiej obrócić autko jak masz
    zblokowana tylną oś), sprzęgło, dwójka lub jedynka (zależy od
    prędkości), puszczasz sprzęgło i gaz w momencie manewru.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: