    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Date: Wed, 3 Oct 2018 12:09:03 +0200

    W dniu 03.10.2018 o 10:39, Trybun pisze:

    > Pewnie masz rację, zawsze wybierałem te najtańsze, jednak chyba to nie
    > wyczerpuje tematu - podobno takie pamięci i tak z założenia powinny być
    > szybsze od tych "tradycyjnych" talerzowych.. Jeszcze jedna wątpliwość,

    Pendrive'y to zamienniki nie dysków twardych, a dyskietek, od nich
    rzeczywiście są zawsze szybsze, nawet najbardziej podły EMTEC 8GB z
    mojej kolekcji, kupiony lata temu za grosze w Biedronce oferuje ok.
    11MB/s przy odczycie i 3,5MB/s przy zapisie. Z założenia to są albo
    tanie, albo szybkie, skoro wybierałeś najtańsze, to nie ma się czemu
    dziwić.

    > HDD to hałas, taki dysk mam w paru urządzeniach, nie licząc kompa,
    > wszędzie daje się zauważyć hałas jaki się wiąże z ich pracą, _ten_
    > zewnętrzny nie wydaje żadnych odgłosów. Możliwe że nastąpiła pomyłka i
    > sprzedano mi zewnętrzny SSD zamiast HDD? W sumie na obudowie nie ma nic
    > o tym jakiego rodzaju to dysk..

    To nie ma żadnego związku z tematem, każdy talerzowy dysk SATA bez
    problemu zapcha "pod korek" port USB 2.0 (czyli jakieś 30MB/s), nie
    potrzeba do tego SSD. Zamiast gdybać wyguglaj sobie zakupiony produkt,
    wątpię by ktoś się aż tak pomylił. W przypadku współczesnych 2,5" dysków
    zewnętrznych "hałas" to słowo mocno na wyrost, moje wydają raczej tylko
    cichy szum talerzy, słyszalny tylko dlatego że komputer mam bezgłośny.