  • 111. Data: 2013-10-09 23:47:27
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-09 21:26, Marek pisze:

    > (w sensie wiary). Używanie oksymoronu "katolicy niewierzący"
    > świadczy tylko kompletnie o niezrozumieniu czym jest wiara. To jest
    > tak oczywiste, że aż boli.

    Chwileczkę, my tutaj nie dyskutujemy o wierze. Dyskutujemy o rejestracji
    ruchu religijnego. Co niby wiara ma do tego?
    Zgadzam się, że sytuacja z "niewierzącymi katolikami" jest absurdalna,
    ale cóż począć, skoro fakty mówią same za siebie?

    > Jakiekolwiek próby brania tego ruchu jako poważnego ruchu religijnego
    > traktuję jako niepoważne zagrywki, szczególnie na tej grupie :-).

    A kto powiedział, że ruch religijny musi być poważny, żeby można go było
    zarejestrować? Skąd ten wymóg?

  • 112. Data: 2013-10-10 01:31:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 09 Oct 2013 23:47:27 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > A kto powiedział, że ruch religijny musi być poważny, żeby można go
    było
    > zarejestrować? Skąd ten wymóg?

    Nie widzę sensu rejestracji ruchu religijnego, którego sami wyznawcy
    NIE WIERZĄ w potwora spagetii a to co głoszą jest jedynie
    inteligentnym kabaretem. Rejestracja byłaby jedynie krzywdą dla
    wyznawców, bo zaczęto by ich brać na poważnie, co popsuło by całą
    zabawę.

    Jeśli któś żąda dowodu, że to nie jest kabaret a szczera wiara,
    obraża samych pastafarian bo nie jest na tyle inteligentny (lub nie
    ma poczucia humoru) by zrozumieć tak wyszukaną satyrę na samych
    siebie jakim jest pastafarianizm.

    Ponieważ szczera wiara jest motorem postępowań irracjonalnych, to
    szczerość jej wyznania jest weryfikowalna jedynie przez poświęcenie
    życia swojego lub innych w jej imię przez chociaż jednego wyznawcę w
    całej historii trwania danego ruchu religijnego. Taki warunek
    brzegowy powinien być konieczny i wystarczający dla rejestracji. A
    nie jest, niestety.
    Bo dziś chcą się rejestrować pastafarianie a jutro pewnie spróbują
    wyznawcy wielkiego atmegi lub steeamatrzydzieścidwa (żeby zakończyć
    ten bezsensowny wątek chociaż trochę tematycznie :).

    --
    Marek

  • 113. Data: 2013-10-10 02:13:13
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 10 października 2013 01:31:42 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > wyznawcy wielkiego atmegi lub steeamatrzydzieścidwa (żeby zakończyć
    >
    > ten bezsensowny wątek chociaż trochę tematycznie :).

    A może istota religii XXI wieku polega na tym że nikogo nie trzeba zabić ani nikt nie
    musi poświęcić swojego życia.

  • 114. Data: 2013-10-10 02:20:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-10-05 04:31, A.L. pisze:

> [...]
    > zwiazkow chemicznych uwaza za absurd. Prawdopodobienstwo czegos
    > takiego porownuje do prawdopodobienstwa zdarzenai ze po przejsciu
    > huraganu przes skladnice zlomu, w owej skladnicy powstal nowiutki
    > Boeing 777. Swoje poglady Crick wylozyl w ksiazce Life Itself: Its
    > Origin and Nature.
    >
    > Crick nie jest w swoich opiniach odosobniony. Wielu naukowcow
    > sygnalizuje dziury w teorii ewolucji. Niestety, ewolucja uzyskala
    > stayus religii z swoimi Swietymi, swoim Papiezem i swoja Inkwizycja. A
    > jej wyznawcy sa gotowi palic na stosach wszystkich majacych

    Nie znam argumentacji Cricka, ale wersja, którą przedstawiłeś
    jest zdecydowanie zbyt płytka jak na mądrego człowieka.

    Brzmi ona mniej więcej trak: "Niemożliwe, by człowiek, walący
    kamieniami o siebie i zbierający jagódki, w ciągu kilkudziesięciu
    tysięcy lat stworzył skomputeryzowaną cywilizację z zalążkami
    podróży kosmicznych. Przecież i 2 mln lat walenia krzemieniem
    o krzemień nie stwory nawet prostego procesora".

    Wycina się w tej argumentacji stany pośrednie. Z pierwotnej
    zupy (być może z aminokwasami) nie wyłonił się łańcuch DNA
    i organella potrzebne do jego obsługi. Takie twierdzenie jest
    idiotyzmem. DNA jest już bardzo zaawansowanym stadium życia,
    które powstało z wcześniejszych stanów.

    Problem w tym, że bardzo mało o nich wiemy. Skamienielin nie
    ma, przedstawicieli dawno zjedliśmy, a laboratoria za małe
    i ze zbyt krótkim limitem czasu;)

    pzdr
    bartekltg

  • 115. Data: 2013-10-10 07:26:00
    Temat: OT:Religia Re: Perpetuum mobile :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    (...)
    > A może istota religii XXI wieku polega na tym że nikogo nie trzeba zabić
    > ani nikt nie musi poświęcić swojego życia.

    Może i tak, tylko, że jakoś tak bywa, że może na to załapie się milion
    dobrych i będzie cacy. Ale przyjdzie milion pierwszy, który ma za
    przeproszeniem, totalnie napierdolone pod czachą i będzie nieszczęście,
    prawdziwe nieszczęście. Jako przykład dla istniejącego - po stronie dobra
    Książę/Król Arabii Saudyjskiej, który dostał nawet Order Uśmiechu, czy może
    jakieś równoważne odznaczenie, tak pośrodku w stronę zła - nieżyjący już
    imam Ruhollah Chomeini, a skrajnie - także nieżyjący już Ussama Ibn Ladin,
    znany powszechnie (k... ta angielszczyzna...) jako Osama Bin Laden. Łączy
    ich - islam. Dzieli - jak ten islam wyznają/wyznawali.

    Przy okazji prośba - ze względu na oftopik - o oznaczenie wątku, aby
    potencjalni (nie)zainteresowani mogli go sobie stosownie odfiltrować. Może
    tak, jak ja to w tytule zaznaczyłem, możliwie też bez pierwotnej nazwy, może
    inaczej, byle odróżnić, nie ukrywam, że liczę na to, że może ktoś jeszcze
    wspomni to, co było na początku wątku (rym niezamierzony) i sobie coś
    fajnego przeczytam? :) A nie dam rady tego wyłowić bez rozczytywania każdego
    wpisu, jeśli tytuł na wszystkich będzie ten sam... :) (czytać będę oba,
    niekoniecznie pisać)

    PS Tym MTV, o którego schemat pytałem (i dostałem, za co serdecznie jeszcze
    raz dziękuję), na pewno się zajmę, choć jeszcze tego nie podjąłem... brak mi
    weny, ale jak przyjdzie, to pójdzie lawinowo i "hałaśliwie", szybko :) Na
    pewno dam znać o efektach. Ostatecznie - mam płytkę, całą, jakiegoś innego
    MTV, może podmienię części z tamtej? :) Będę kombinować, czekam na wenę, aby
    nie było to jak koń pod górkę, ale z głową, inteligentnie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 116. Data: 2013-10-10 07:35:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    (...)
    > Problem w tym, że bardzo mało o nich wiemy. Skamienielin nie
    > ma, przedstawicieli dawno zjedliśmy, a laboratoria za małe
    > i ze zbyt krótkim limitem czasu;)

    Może po prostu należało by pokornie przyznać, że pewnych rzeczy się nigdy
    nie dowiemy i nie próbować dowiadywać się ich za wszelką cenę, bo są
    ważniejsze rzeczy, które należało by rozpracować...? Skupić się na tym, co
    jest tu i teraz, choć wcale nie uważam, że nie należy badać historii...
    Należy, ale skupić się może na tym, np. dlaczego te dwa narody są zwaśnione
    i jak rozwiązać ten konflikt, a nie na tym, jaki rozmiar chuja miała (o ile
    miała chuja) rozwielitka ze skamielin...?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    PS Użycie "słowa" tym razem było zaplanowane i rozmyślne. Przepraszam jednak
    tych, co poczuli się urażeni, zniesmaczeni.

  • 117. Data: 2013-10-10 19:07:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-10-10 07:35, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > nigdy nie dowiemy i nie próbować dowiadywać się ich za wszelką cenę, bo
    > są ważniejsze rzeczy, które należało by rozpracować...?

    Eee, takie pieprzenie. Nakarmmy głodne dzieci zanim nie zbudujemy
    sobie teleskopu. Było wiele razy, dajmy spokój.

    I tym ma się zająć biologia? Jaaasne;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 118. Data: 2013-10-11 06:18:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > sensie wiary). Używanie oksymoronu "katolicy niewierzący" świadczy tylko
    > kompletnie o niezrozumieniu czym jest wiara. To jest tak oczywiste, że aż
    > boli. Jakiekolwiek próby brania tego ruchu jako poważnego ruchu
    > religijnego traktuję jako niepoważne zagrywki, szczególnie na tej grupie
    > :-).
    >
    > Ruch zacznę traktować poważnie, gdy w tym ruchu pojawią się męczennicy,
    > którzy oddadzą życie swoje lub innych w imię tej wiary. Wtedy pierwszy
    > pójdę protestować, gdy odmówi im się rejestracji.

    Czy gdzieś jest w polskim prawie napisane, że rejestruje się tylko
    takie religie, za które jacyś męczennicy oddali życie?
    Bo jeśli nie ma takich wyznaczników to nie rozumiem dlaczego
    ktoś miałby tu czegoś odmawiać.
    To tak jakbyś rejestrował firmy ale tylko takie, którym się udało
    zrobić milion dolarów, mniejszych już nie. A niby czemu nie?

    p.s. Czy Scientologia jest zarejestrowana? Czy tam są jacyś męczennicy?

  • 119. Data: 2013-10-11 19:44:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-10 07:35, ACMM-033 pisze:

    > Może po prostu należało by pokornie przyznać, że pewnych rzeczy się
    > nigdy nie dowiemy i nie próbować dowiadywać się ich za wszelką cenę, bo

    Proszę bardzo, jeśli chcesz tkwić w ignorancji. Historia pokazuje, że
    próby wyznaczania granic poznawczych nauki (w oparciu o całkiem sensowne
    zresztą argumenty) niejednokrotnie zawodziły na całej linii. Najlepszy
    przykład to słynne stwierdzenie Augusta Comte'a, który stwierdził, że
    skład chemiczny gwiazd na zawsze pozostanie dla nauki tajemnicą. Bo
    przecież wiadomo - nikt tam nie doleci, żeby pobrać próbki. Nie musiało
    minąć dużo czasu, a pojawiła się spektroskopia.

    Podobnie z techniką. Z Goddarda też się niektórzy podśmiewali, gdy
    eksperymentował z rakietami. Wizja lotu na księżyc wielu wydawała się
    obłąkanym pomysłem, który na zawsze pozostanie w sferze fantastyki.
    Trochę wcześniej podobna sytuacja miała zresztą miejsce w przypadku
    lotnictwa. Ludziom nie chciało się wierzyć z możliwość rejestracji
    ludzkiego głosu, a w pierwszych doniesieniach o fonografie widziano
    wyssaną z palca plotkę. Po skonstruowaniu telefonu przez Bella w prasie
    pojawiały się sceptyczne opinie. No bo jak to? Kawałek blaszki i
    elektromagnes wystarczą do reprodukcji ludzkiego głosu?

    Poza tym w nauce nie da się stwierdzić, że coś jest absolutnie
    niemożliwe. Można co najwyżej operować skalą prawdopodobieństwa - jeśli
    od wielu lat kolejne obserwacje potwierdzają założenia starej teorii, to
    coraz mniej prawdopodobne staje się znalezienie jakiegoś maleńkiego
    poletka, na której się ona nie sprawdzi (i trzeba będzie szukać nowej).
    Prawa fizyki nie są jednak imperatywami zapisanymi na kamiennych
    tablicach i zawsze trzeba brać pod uwagę możliwość, że jakieś
    specyficzne warunki pozwalają na wystąpienie wyjątku. Pamiętaj, że
    kiedyś w prawie Ohma widziano prawo uniwersalne, a dzisiaj cała
    elektronika opiera się na substancjach, w których zależność pomiędzy
    prądem i napięciem nie jest liniowa.

> [...]
    > historii... Należy, ale skupić się może na tym, np. dlaczego te dwa
    > narody są zwaśnione i jak rozwiązać ten konflikt, a nie na tym, jaki

    Po pierwsze: Co ma piernik do wiatraka?
    Po drugie: Choćbyś ile pieniędzy nie przeznaczył na badania "zwaśnionych
    narodów" to i tak prawdopodobnie nie uzyskasz żadnej konkretnej teorii,
    którą dałoby się zastosować w praktyce. Zdecydowanie za dużo zmiennych,
    wszystko zależne od kontekstu czasu i miejsca, trudno uchwycić jakieś
    prawidłowości, a ludzie to złośliwe bestie, które czasami zachowują się
    w całkowicie nielogiczny i nieprzewidywalny sposób. Dyscypliny
    humanistyczne już kiedyś tego próbowały, skończyło się
    postmodernistyczną krytyką ich naukowości. ;)
    Po trzecie: Wyniki badań elementarnych mogą wydawać się całkowicie
    bezsensowne i pozbawione praktycznych zastosowań, ale ich bezpośrednim
    efektem jest kumulacja wiedzy. Jedno odkrycie opisane w jakimś periodyku
    może brzmieć nawet komicznie (oj, dziennikarzyny od "odkryć
    amerykańskich uczonych" mają wtedy używanie) ale wpisane w cały dyskurs
    naukowo-techniczny daje ludzkości coraz to kolejne, potężne narzędzia.
    Wystarczy spojrzeć jak zmieniło się życie ludzi w ciągu ostatnich dwustu
    lat.

  • 120. Data: 2013-10-13 01:41:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.10.2013 01:31, Marek pisze:

> [...]
    > kabaretem. Rejestracja byłaby jedynie krzywdą dla wyznawców, bo zaczęto
    > by ich brać na poważnie, co popsuło by całą zabawę.

    Twierdzą, że wierzą. I mają na swoją wiarę jak i na obiekt swojej wiary
    dokładnie tyle samo dowodów, co np. Katolicy.

    Jak dla mnie Latający Potwór Spaghetti jest bardziej realistycznym
    Stwórcą, niż ten walnięty psychopata z katolickiej biblii.

    > Jeśli któś żąda dowodu, że to nie jest kabaret a szczera wiara, obraża
    > samych pastafarian bo nie jest na tyle inteligentny (lub nie ma

    No i właśnie to zrobił pan minister odrzucając wniosek Pastafarian o
    rejestrację.

    [ciach]

> [...]
    > życia swojego lub innych w jej imię przez chociaż jednego wyznawcę w
    > całej historii trwania danego ruchu religijnego. Taki warunek brzegowy

    Kretyńskie kryterium.

> [...]
    > wyznawcy wielkiego atmegi lub steeamatrzydzieścidwa (żeby zakończyć ten
    > bezsensowny wątek chociaż trochę tematycznie :).

    I co w tym złego? W czym misterium paschalne jest lepsze od misterium
    sprzężenia zwrotnego? ;)

    Jak ktoś chce oddawać cześć tranzystorom czy lampom elektronowym
    (audiofile? ;) ) to powinien mieć do tego takie same warunki jak chcący
    oddawać cześć żydowskiemu zombie.

    Wyznawcy lampy elektronowej oraz magicznych kierunkowych przewodów audio
    są gotowi do naprawdę wielkich poświęceń ;)