    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Perwskitowa fotowoltaika
    Date: Thu, 27 Dec 2018 18:46:52 +0100

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 27 Dec 2018 15:27:22 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja słyszałem o innej wersji. Nasi nie mogli opracować metody
    >skupienia wiązki. I tak długo kombinowali z tym skupianiem aż w końcu
    >się zorientowali, że w sklepach dawno są ja odtwarzacze blu-ray, bo
    >tam się okazało do niczego potrzebne skupianie.

    Ja wiem glownie to, co sie domyslam na podstawie strzepow
    upublicznionych informacji.

    Ale wiedza rysuje mi sie taka:
    -swiat poszedl w kierunku epitaksji, co kiepsko wychodzilo, bo
    osadzali na innym podlozu, ktore kiepsko pasowalo,
    -co nie przeszkodzilo Nakamurze/Nichii wykonac niebieskiego lasera,

    -nasz GaN z PAN powstawal w postaci cienkich plytek ... ktore swietnie
    sie nadawaly na podloza do epitaksji,
    -... tylko po co, skoro patrz wyzej.
    Nadawalo sie to do zastosowan specjalnych, gdzie malutkie laserki z
    BL nie wystarczaly.

    -jeden z doktorantow PAN wpadl na inna metode - tzw hydrotermalna. Tzn
    metoda jest znana, ale on uzyl do GaN.
    -co tam sie dalej dzialo to nie wiem, ale pieniadze na rozwoj dała mu
    Nichia, założyl firme Ammono, i robił piekne kryształy.
    -ktore były sprzedawane za duze pieniądze, znow - wymagającym
    odbiorcom.
    Bodajze IWC PAN zaprzestal produkcji swoja wczesniejsza metoda, bo
    te byly lepsze.

    -minelo pare lat ... firma Ammono zbankrutowala.
    - upadlosc to jeszcze nie koniec

    https://www.ammono.com/news/140-informacja-spolki-am
    mono-sa-w-upadlosci-likwidacyjnej-dotyczaca-nierzete
    lnych-informacji-pojawiajacych-sie-w-mediach
    https://www.ammono.com/news

    >Podobno to samo z grafenem, Chińczycy już pokazali baterie grafenową.
    >Nie ma takiej rzeczy co by Chińczyk nie zrobił. Jeśli nie robi
    >znaczy, że nieopłacalne.

    Jeszcze nie wszystko Chinczyk potrafi.
    Zobacz np kwestie procesorow dla ZTE.

    J.