  • 1. Data: 2010-02-13 13:59:24
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Naprawdę tak wielki problem stanowiłby dla Ciebie zatrzymanie się
    > przed przejściem dla pieszych, którzy mają czerwone światło i
    > puszczenie ich by sobie przeszli? Masz wprawdzie pierwszeństwo, ale
    > oni marzną, a Ty grzejesz dupę w ciepłym samochodzie!

    szkoda, ze nie rozumiesz, iz to o czym ja pisze spowoduje, ze wszyscy
    przejada bez problemu a ruch bedzie plynny. A ty, jako kontrargument
    podajesz przykład zatrzymywania ruchu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 2. Data: 2010-02-13 14:53:38
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 12:59:24 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > szkoda, ze nie rozumiesz, iz to o czym ja pisze spowoduje, ze wszyscy
    > przejada bez problemu a ruch bedzie plynny. A ty, jako kontrargument
    > podajesz przykład zatrzymywania ruchu...

    Nie wszyscy przejadą płynnie! Jeżeli skręcając w prawo chcę wjechać od razu
    na lewy pas, bo za kilkadziesiąt metrów zamierzam skręcić w lewo, to nie
    mam obowiązku ustępować tym z przeciwka! Nie jest to kwestia kultury, ale
    przepisów.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-02-13 15:04:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam obowiązku ustępować tym z przeciwka! Nie jest to kwestia kultury, ale

    przepisy wcale nie muszą iść w zgodzie z kulturą.
    Weźmy np. wyjazd z podporządkowanej na ruchliwą główną. Czasem jak nie
    przepuścisz machając ręką .. to ktoś nei wyjedzie. To też nie jest zgodne z
    przepisami, a jednak stosuje sie wlasnie dlatego, zeby po prostu zachować
    sie klturalnie na zasadzie "wszyscy sie zmieścimy"

    Nawet jak chcialeś jechać później w lewo, to SUV mógł pojechać a Ty mogles
    zmienić pas. W czym widzisz problem? Moze masz problemy ze mnianą pasa
    ruchu?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 4. Data: 2010-02-13 15:34:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 12:59:24 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >szkoda, ze nie rozumiesz, iz to o czym ja pisze spowoduje, ze wszyscy
    >przejada bez problemu a ruch bedzie plynny. A ty, jako kontrargument
    >podajesz przykład zatrzymywania ruchu...
    Szkoda że nie rozumiesz, że takia niewiedza powoduje, że w wielu
    przypadkach mając ewidentne pierszeństwo musisz się zatrzymać, gdyż
    jak wiedziesz przepisowo to nadjeżdżający z drogi podporządkowanej
    robią ci z d... garaż (poprawnie jadą tylko nauki jazdy)?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2010-02-13 15:47:49
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 15:34:48 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    Lub jeszcze inaczej - grzeczność nie unieważnia przepisów ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2010-02-13 19:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> [...]

    > jak wiedziesz przepisowo to nadjeżdżający z drogi podporządkowanej
    > robią ci z d... garaż (poprawnie jadą tylko nauki jazdy)?

    ja wiode sie przepisowo i nie mam takich problemów, wiec twierdze, ze
    insynuujesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 7. Data: 2010-02-13 19:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > razu na lewy pas, bo za kilkadziesiąt metrów zamierzam skręcić w lewo,
    > to nie mam obowiązku ustępować tym z przeciwka! Nie jest to kwestia

    jeszcze raz: absolutnie nie twierdze, ze nie masz prawa.
    Twierdze dokładnie ze to kwestia kultury. I zeby była jasnosc - obejrzyj
    jeszcze raz zdjecie, zebys przestał pisac o skrzyzowaniu za kilkadziesiat
    metrów itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 8. Data: 2010-02-13 23:13:11
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przepisy wcale nie muszą iść w zgodzie z kulturą.

    Zgadzam się.

> [...]
    > zgodne z przepisami, a jednak stosuje sie wlasnie dlatego, zeby po
    > prostu zachować sie klturalnie na zasadzie "wszyscy sie zmieścimy"

    I oczywiście, bardzo często tak robię.

    > Nawet jak chcialeś jechać później w lewo, to SUV mógł pojechać a Ty
    > mogles zmienić pas. W czym widzisz problem? Moze masz problemy ze mnianą
    > pasa ruchu?

    Czasem mam, zależy od sytuacji. Rozumiem, że Ty wymuszasz pierwszeństwo,
    chcąc zmienić pas gdy jedzie auto z autem?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 9. Data: 2010-02-15 11:07:38
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przepisy wcale nie muszą iść w zgodzie z kulturą.

    Oczywiście, bo na drodze obowiązują przepisy, a kultura to sprawa 3-rzędna.

> [...]
    > z przepisami, a jednak stosuje sie wlasnie dlatego, zeby po prostu
    > zachować sie klturalnie na zasadzie "wszyscy sie zmieścimy"

    Skoro jest niezgodne a jest to zatrzymujący się w celu przepuszczenia
    powinni być surowo karani, bo stwarzają niebezpieczeństwo. Na
    podporządkowanej ma obowiązek czekać, bo dzisiaj jest wpuszczany, a jutro
    sam komuś wyjedzie. Dość tej porypanej kultury. Można zwolnić. Jak się
    sprawnie wyrobi to wjedzie, ale za zatrzymywanie się powinni zabierać PJ, bo
    to oznaka, ze ktoś nie zna przepisów.

    > Nawet jak chcialeś jechać później w lewo, to SUV mógł pojechać a Ty mogles
    > zmienić pas. W czym widzisz problem? Moze masz problemy ze mnianą pasa
    > ruchu?

    Problem jest w chamstwie innych. On miał prawo skorzystać ze swoich praw, a
    burak powinien mu to umożliwić skoro on chciał skorzystać.
    neelix

  • 10. Data: 2010-02-16 10:30:24
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-02-13 19:59, Budzik pisze:

    > ja wiode sie przepisowo i nie mam takich problemów, wiec twierdze, ze
    > insynuujesz.

    No to zatrzymaj sie kiedys przed warunkowa strzalka do skretu w prawo
    jak nakazuja przepisy (np. na skrzyzowaniu Pradnicka/Opolska jadac
    Pradnicka i skrecajac w prawo w Opolska [CKMK]). Ruch na Opolskiej jest
    wtedy wstrzymany w strone estakady wiec nie ma mozliwosci kolizji i nikt
    w zasadzie sie nie zatrzymuje. Gwarantuje, ze osoba jadaca za Toba
    conajmniej sie tego nie spodziewa i szansa na 'bum' jest spora :)

    Jakies pol roku temu robilem prawko A i za kazdym razem na kursie
    rzucalem okiem w lusterko i bylem gotowy do podjechania do przodu jak
    tylko musialem sie zatrzymac przed strzalka warunkowego skretu :)

    --
    jarek