  • 11. Data: 2016-11-04 00:34:18
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-03 o 22:45, Shrek pisze:

    > Moim zdaniem jest klarowna - skoro jechal pasem 4 to znaczy że był już w
    > ruchu i normalnie zmieniał pas.

    Czy oznakowanie poziome (rodzaj przerywanej linii) ma tu znaczenie?

  • 12. Data: 2016-11-04 01:01:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > NIE! włączył się w momencie wjazdu na pas, który zaraz się kończy.

    Tak?
    A jeżeli to właczneie polegąło na tym, ze zrobił hop na rozbiegowy i od
    razu hop na kolejny pas?
    IMO właczanie się do ruchu to nie jest zdarzenie pol sekundowe i w
    moomencie kiedy koła znajda sie na drodze to manewr włączania został
    zakonczony.

  • 13. Data: 2016-11-04 06:48:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 00:34, PlaMa pisze:

    > Czy oznakowanie poziome (rodzaj przerywanej linii) ma tu znaczenie?

    Raczej nie. Zmieniasz pas, mas ustąpić znajdującym się już na nim.

    Shrek

  • 14. Data: 2016-11-04 09:22:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 23:33:42 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > NIE! włączył się w momencie wjazdu na pas, który zaraz się kończy.

    Niby trzyma się to kupy, intuicja podpowiada że jest to całkiem rozsądne
    ale...

    pozostaje pytanie do czego służy "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na
    wjazdach na autostradę.
    https://www.google.pl/maps/@53.0324614,18.7310191,3a
    ,75y,177.78h,69.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdBJYGlVYvsxm
    aK9NaRapcQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    I gdzie się zaczyna, a gdzie się kończy to skrzyżowanie którego dotyczy ten
    znak?

    Tu żeby było jeszcze śmieszniej (w moim przykładzie), to linia którą
    oddzielono pas rozbiegowy od autostrady wygląda raczej jak P-7a, czyli
    linia odzielająca jezdnię od pobocza - co zmienia tu wszystko.
    Prawdopodobnie powinna w tym miejscu być linia P-1 o podwójnej szerokości,
    ale wygląda że jest inna.

    Tak więc odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi - tak, może mieć związek z
    rodzajem linii na drodze.

  • 15. Data: 2016-11-04 11:33:58
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > pozostaje pytanie do czego służy "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na
    > wjazdach na autostradę.

    Nie tylko na autostradach. W miastach jest to nagminne np:

    Wyjazd z parkingu stacji benzynowej:
    https://goo.gl/maps/8VCK9dd4qgs

    lub
    https://goo.gl/maps/jJEAZbaDTzM2

    W obu przypadkach mamy swój pas i nikomu nic do tego.
    O ile w pierwszym przypadku jestem sobie jeszcze w stanie wyobrazić
    zasypaną drogę i znak faktycznie może się przydać traktując wszystko
    jako skrzyżowanie, to w drugim raczej nie bardzo, do tego za tym znakiem
    kawałek dalej mamy znak pierwszeństwa i to na rozbiegówce.
    Ogólnie nie jest to takie wszystko banalne a w razie czego "papuga"
    miałaby chyba pole do popisu.

  • 16. Data: 2016-11-04 11:39:15
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 11:33, Maciek pisze:

> [...]
    > kawałek dalej mamy znak pierwszeństwa i to na rozbiegówce.
    > Ogólnie nie jest to takie wszystko banalne a w razie czego "papuga"

    Ja kiedyś przy okazji kolizji z autobusem dowiedziałem się od pana z
    Nadzoru Ruchu że znak jest w takich miejscach na wypadek, gdyby na
    drodze leżał np. śnieg i pasy na jezdni były niewidoczne. Ma to w teorii
    powstrzymać tych z prawej przed zajeżdżaniem drogi tym z lewej.
    Ja byłem z prawej właśnie, a na mój pas (ten ze znakiem "ustąp
    pierwszeństwa") zjechał autobus i mnie przytarł bokiem. I to on został
    uznany za winnego kolizji.

  • 17. Data: 2016-11-04 12:27:21
    Od: "Dalok" <f...@r...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to (4).
    >
    > Samochód [A] wyjeżdża z parkingu, jedzie pasem włączania się do ruchu (4)
    > i chce zmienić pas na (3). W tym samym czasie trzypasmową drogą, na pasie
    > środkowym (2) jedzie samochód [B], który po przekroczeniu miejsca gdzie
    > jest wyjazd z parkingu i pojawia się pas włączania się do ruchu (4), chce
    > zając pas (3). Na pasie (3) dochodzi do kolizji obu pojazdów.
    >
    > Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
    > [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?

    Winnym kolizji jest kierowca B. Obydwaj chcą zająć jednocześnie ten sam pas.
    Przepis określa, że pierwszeństwo ma wjeżdżający na pas z prawej.
    W miejscu kolizji nie ma skrzyzowania tylko jest droga z czterema pasami
    ruchu i prawy pas konczy się.

  • 18. Data: 2016-11-04 12:52:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 3 Nov 2016 21:25:39 +0100, w
    <581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <b...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
    > [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?
    >
    > Pomóżcie rozwiązać ten problem :)

    Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
    Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
    Albo lepiej daj od razu google maps :)

  • 19. Data: 2016-11-04 12:53:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 12:27:21 +0100, w <nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
    <f...@r...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Przepis określa, że pierwszeństwo ma wjeżdżający na pas z prawej.
    > W miejscu kolizji nie ma skrzyzowania tylko jest droga z czterema pasami

    A jeżeli jest tam "gruba" linia przerywana to...?

  • 20. Data: 2016-11-04 13:11:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 09:22, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > wjazdach na autostradę.
    > https://www.google.pl/maps/@53.0324614,18.7310191,3a
    ,75y,177.78h,69.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdBJYGlVYvsxm

    Na wypadek śniegu.

    Zobacz to (tylko "przejedź" się dalej za znak)

    https://www.google.pl/maps/@52.2601022,20.9506749,3a
    ,75y,217.8h,92.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1srAvoxnQTLujNy
    ZaVZ0xrow!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Nawet linie zatrzymania wymalowali, ale nie ma komu ustąpić, bo
    ewentualni z pierwszeństwem musieliby ciągłą przejechać.

    (teraz po zwróceniu uwagi, że bez sensu "poprawili" i dali przerywaną;)

    Shrek