    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pistolet na gorący klej - dziwna moc.
    Date: Fri, 13 Apr 2018 15:11:16 +0200

    W dniu 13.04.2018 o 11:38, Zbynek Ltd. pisze:

    > To taka prowokacja z przymrużeniem oka. Skoro moc glutownicy z
    > maksymalnej spada w ciągu 3 sekund do mocy stabilnej 78W, a w żarówce w
    > ułamku sekundy z olbrzymiej mocy pobieranej w momencie przed rozgrzaniem
    > żarnika do mocy stabilnej 100W, to która moc jest właściwie podawana?
    Żarówki to stary wynalazek pamiętający jeszcze takie pojęcie jak
    "rzetelność". Jakby żarówki były wynalezione teraz, to zapewne
    podawaliby moc szczytową na wzór PMPO.
    Miałem kiedy boomboxa o PMPO 300 W (napisane na pudełku) zasilany był na
    9 W więc zapewne miał moc 2x3W. Oryginalny akumulator do aparatu
    fotograficznego miał 2200 mAh, a kupiony później zamiennik miał według
    napisu aż 9500 !. Kto Chińczykowi zabroni? ;-)
    Jacek