  • 41. Data: 2017-01-05 08:20:08
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w
    > silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc
    > miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w
    > dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz
    > planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy
    > uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem
    > od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody.

    Sorry ale ja w głowice-banany nie bardzo wierzę. Jest 10 śrub które
    równomiernie trzymają głowicę. Aż zapytam znajomych mastahów jak to
    jest tymi głowicami.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

  • 42. Data: 2017-01-05 20:54:29
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    Że tak powiem, nie mogę się doczekać aż wymyślą wreszcie jakieś porządne
    tanie, trwałe i pojemne akumulatory by można było wsadzić je do
    samochodu z silnikiem elektrycznym dla ludu. Człowiek by zapomniał że ma
    w ogóle jakiś silnik w samochodzie. Koniec z olejami, filtrami,
    świecami, rozrządami, wydechami, dpfami, wtryskiwaczami, turbinami...
    Piękne.
    Silnik spalinowy to jednak skomplikowane badziewie.

  • 43. Data: 2017-01-05 21:31:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwykly szary ludek na codzien potrzebuje samochod co przejedzie kilkanascie
    kilometrow. Piecdziesiat kilometrow na jednym ladowaniu to dla niego wyjazd jak w
    pozaprzestrzen. Takie dzienne przebiegi opekuja akumulatory olowoiowe. Nic nie trzeba
    wymyslac tylko groble postawic odpowiedniej wielkosci do stawu. Pamietam poczatki
    lpg. Wymagajacy twierdzili ze to do dupy bo co 200 kilometrow trzeba tankowac. Gaz
    mam jak grochu pojem ale widze dystrybutory a tam na liczniku 25 zlotych 30 zlotych
    do zaplacenia. Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich
    samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z
    zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow.

  • 44. Data: 2017-01-06 09:44:19
    Od: p...@g...com

    --Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa
    miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc
    60 i zasieg 50 kilometrow.

    idzie ale troche to potrwa bo koncerny samochodowe wcale nie chca zeby ich produkt
    zostal zredukowany do roli np pralki do wynajecia :-) zakladajac powyzsze osiagi i
    maksymalne uproszczenie konstrukcji to bedzie strzelam gora 5k euro za cos wielkosci
    corsy czy fiesty ... przeciez rozkrecenie produkcji w tym segmencie automatycznie
    oznacza spadek w innych bardziej dochodowych wiec nikt normalny tego nie zrobi ...
    potrzeba nowego gracza, hindusow czy chinczykow moze google czy facebook ktos kto nie
    jest uwiazany do silnika spalinowego i ma odpowiednia technologie ... Tesla gra poki
    co w segmencie premium ale nowa fabryka baterii w Niemczech sugeruje ze byc moze chca
    zrobic nowy woz dla ludu europejskiego :-) obstawiam ze chlopaki z wywiadu
    przemyslowego biora grube nadgodziny bo ten kto pierwszy rzuci dobry produkt na rynek
    zbierze wygrana :-) no i czekamy na ruch KE ktora nakaze cwaniakom stosowac modulowe
    baterie zeby obnizyc ceny i zwiekszyc konkurencje ... bateria od Samsunga w Mietku
    czy Duracell w Fiacie to koszmar ksiegowych z motokoncernow :-) opor tzw srodowiska
    bedzie zdecydowany bo gra jest o duza stawke i tak naprawde nikomu (poza
    uzytkownikami) nie zalezy zeby bylo tanio

    P.

  • 45. Data: 2017-01-06 13:39:31
    Od: k...@g...com

    A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu głowicy
    ktora pracowała? Tak?

    Chciałbym jeszcze cos wtrącić i rozwiać mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem
    (zwilzaniem) srub głowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho?

  • 46. Data: 2017-01-06 13:49:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-06 09:44, p...@g...com wrote:
    > --Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow.

    Idzie ale nikt ich nie chce bo nie sa tanie :D

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E

    Chyb a coś koło 35tyś za coś wartego max 10tyś :/

  • 47. Data: 2017-01-06 13:52:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najwiekszym problemem jest co zrobic z ludzmi ktorzy straca prace w przemysle
    motoryzacyjnym jak by zaczac robic elektryki. To rzady pomimo deklaracji ze sa na tak
    blokuja produkcje elektrykow. Jesli zrobienie silnika spalinowego trwa 30
    roboczogodzin to elektrycznego poltorej roboczogodziny bo w nim prawie nic nie ma.
    Skrzynia biegow wypada jeszcze gorzej bo w elekttyku co najwyzej mechanizm roznicowy
    moze chociaz nie musi byc bo mozna dwa mniejsze silniki elektryczne wstawic jak w
    tesli. I zamiast kilkudziesieciu elementow wystaczy kilkanascie w tym cztery kola
    zebate i cztery lozyska kulkowe. Silnik spaliowy i uklad przeniesienia napedu to
    najdrozsze bo najbardziej pracochlonne podzespoly z samochodzie spalinowym.

  • 48. Data: 2017-01-06 13:54:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak by bylo kilku producentow malych samochodow elektrycznych i rynek na milion
    rocznie to by kosztowal taki kasztan romet z dyche.

  • 49. Data: 2017-01-06 14:58:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 04:39:31 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu
    głowicy ktora pracowała? Tak?

    Ja tam bym robił zgodnie z instrukcją, no chyba że dobrze rozumiesz co
    robisz i dlaczego wbrew niej ;)

    > Chciałbym jeszcze cos wtrącić i rozwiać mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem
    (zwilzaniem) srub głowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho?

    Instrukcja serwisowa np. do mojej Hondy mówi że należy dać olej i na gwint
    i pod łeb śruby. I po takie warunki podane są momenty i sekwencja
    dokręcania.

    Jak jakiś inny producent wymyślił sobie żeby dokręcać na sucho i pod takie
    dokręcanie na sucho podał momenty i sekwencję dokręcania, to wtedy należy
    dokręcać na sucho.

    I zazwyczaj stąd się biorą "różne wersje" w internecie.
    A jak zrobisz inaczej niż było wymyślone, to zrobisz źle.

    Podobnie śruby - są różne rozwiązania w różnych silnikach.
    Jedni producenci zakłądają wielokrotne użycie tych samych śrub, inni podają
    procedurę sprawdzenia śruby, czy inny sposób dokręcania śruby nowej i
    używanej, a jeszcze inni mówią o nowej śrubie za każdym razem.
    A w internecie znajdziesz "święte wojny" na temat ponownego użycia śruby do
    przykręcania głowicy.

  • 50. Data: 2017-01-06 15:09:29
    Od: k...@g...com

    Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystają autoryzowane serwisy
    posze ze nie wolno planować głowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet
    nie podaje co robić czy nowa glowice czy po demontazu tą samą. Tak samo śruby. Nic
    na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisów podchodzą
    różnie jak im wiedza wlasna każe. Tu jest klopot.