  • 1. Data: 2016-03-26 20:47:43
    Temat: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    elo,

    gdzieś czegoś po drodze nie rozumiem, może trzeba wrócić do szkoły ;)
    historia krótka - domek, kuchnia, płyta indukcyjna. podłączyć trzeba.

    1. zaopatrzony w narzędzia, nabyte jakiś czas temu i aktualne
    uprawnienia do grzebania w kabelkach i świeży umysł zaczynam od rzeczy
    najmniej oczywistej, czyli przeczytania instrukcji obsługi :) z okazji
    posiadania odpowiedniego sprzętu wybieram opcję "2x1N"
    (http://obrazki.elektroda.net/66_1258222624.jpg, prawy górny róg).

    2. montuję dwie jednofazowe różnicówki z zabezpieczeniem nadmiarowym, o
    takie np
    http://www.fraben.pl/3075-large_default/roznicowka-z
    -czlonem-nadpradowym-1-faz-16a30ma-hyundai-45ka.jpg
    , wejściowe N-ki łączę razem i podłączam do N zasilania domku, L-ki do
    L1 i L2 zasilania

    3. kabel z płyty podłączam L1 i N1 do wyjścia pierwszej, L2 i N2 do
    drugiej. PE oczywiście do PE.

    4. Ogień. płyta włącza się poprawnie, ale po włączeniu dowolnego grzania
    wyskakują obie różnicówki. Działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe, nie
    nadmiarowe. WTF?

    czy muszę dać różnicówkę 3-fazową? dwie jednofazowe głupieją? a jak
    zmostkuję wyjścia N? :)

    a.

  • 2. Data: 2016-03-26 20:52:27
    Temat: Re: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-26 o 20:47, Artur Miller pisze:

    > 4. Ogień. płyta włącza się poprawnie, ale po włączeniu dowolnego grzania
    > wyskakują obie różnicówki. Działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe, nie
    > nadmiarowe. WTF?

    Pewnie źle sparowałeś przewody N z przewodami L.

  • 3. Data: 2016-03-26 21:05:08
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-26 o 20:52, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Pewnie źle sparowałeś przewody N z przewodami L.

    według instrukcji dołączonej do płyty, sprawdzone 18 razy :) kolory
    rozpoznaję prawidłowo :)

    a.

  • 4. Data: 2016-03-26 21:11:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    -czlonem-nadpradowym-1-faz-16a30ma-hyundai-45ka.jpg
    > , wejściowe N-ki łączę razem i podłączam do N zasilania domku, L-ki do

    Do jakich faz ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2016-03-26 21:17:02
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-26 o 21:11, PeJot pisze:

    -czlonem-nadpradowym-1-faz-16a30ma-hyundai-45ka.jpg

    > Do jakich faz ?

    do czarnej i brązowej :) ale chyba nie o to chodzi, więc sprecyzuj pls
    pytanie

    a.

  • 6. Data: 2016-03-26 21:20:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > Pewnie źle sparowałeś przewody N z przewodami L.

    hue hue :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2016-03-26 21:21:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 21:17, Artur Miller pisze:

    -czlonem-nadpradowym-1-faz-16a30ma-hyundai-45ka.jpg

    > do czarnej i brązowej :) ale chyba nie o to chodzi, więc sprecyzuj pls
    > pytanie

    Czyli L1 i L2 podłączyłeś do *różnych* faz ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-03-26 21:32:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Artur Miller pisze tak:

    > według instrukcji dołączonej do płyty, sprawdzone 18 razy :)
    > kolory rozpoznaję prawidłowo :)
    >
    > a.

    Dowolna faza może zaniknąć prawda? Płyta nie powinna się uszkodzić.
    Czyli możesz podłączyć tylko jedną parę L1 N1 i pół płyty ma działać.

    To teraz żeby sprawdzić czy nie sparowałeś źle przewodów na krzyż
    np L1 z N2 (podłącz tylko jeden L i jeden N) możesz włączyć tę właśnie
    połowę i różnicówka nie powinną wyskoczyć tak?

    W nowych mieszkaniach dają na wlocie wszystkiego oprócz światła
    trójfazową róznicówkę 16A sic! i ciągną kabel 5x2.5mm2 :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2016-03-26 21:40:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 21:05, Artur Miller pisze:

    > według instrukcji dołączonej do płyty, sprawdzone 18 razy :) kolory
    > rozpoznaję prawidłowo :)
    >
    > a.

    Pytanie brzmi, skąd wiesz, czy niebieski jest sparowany z brązowym, czy
    z czarnym. Zamień L1 z L2 (albo N1 z N2) i będziesz wiedział.

    P.P.

  • 10. Data: 2016-03-26 21:43:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-26 o 21:21, PeJot pisze:

    -czlonem-nadpradowym-1-faz-16a30ma-hyundai-45ka.jpg

    > Czyli L1 i L2 podłączyłeś do *różnych* faz ?

    oczywiście, o tu jest rysunek
    http://obrazki.elektroda.pl/2682930900_1414826726.jp
    g - podłączenie 2 x 1N

    a,