    Date: Thu, 09 Oct 2014 10:35:24 +0200
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Po co atmegi, pice, stmy jak jest Raspbberry....

    W dniu 2014-10-09 o 10:13, Marek pisze:
    > Ale moment, przecież te 3 przykładowe komputery płytkowe mają chyba
    > wsparcie w driverach do wszystkich układów na płytce czy czegoś nie
    > zrozumiałem?
    > Dostaje Rasp i muszę sam dopisać sobie driver do jego eth/usb/etc, czy
    > driver jest ale niedopracowany i trzeba się przyzwyczaić, że od czasu
    > do czasu wisi?

    Piszę o RPI.
    Sterowniki są zamknięte, nie masz kodu.
    Czy działa? Eeee...
    Działa coraz lepiej, początkowe wersje oprogramowania waliły się przy
    większym transferze po Eth, trzeba było jakieś cuda robić w systemie.
    Tak samo obsługa SD, jeśli pisałeś na kartę regularnie to system plików
    był całkowicie rozj.... po kilku tygodniach. I to tak, że żadne fsck nie
    pomogło.
    Zmiany w jakiś tam plikach konfiguracyjnych, podnoszenia napięcia
    rdzenia, zaczęło to jakoś działać, ale ostatnio nie wykorzystuje RPI do
    przetwarzania danych więc trudno mi ocenić stabilność.
    Konieczność przeróbek zasilania przy portach USB co by zwykłe Wi-Fi nie
    powodowało klęknięcia systemu.
    RPI to fajna zabawka, ale do urządzenia co ma biegać 24/7 i działać do
    tego to raczej bym tego nie wsadził.

    --
    AWa.