eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPobyt w warsztacie podczas naprawy. › Re: Pobyt w warsztacie podczas naprawy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: Tata <k...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pobyt w warsztacie podczas naprawy.
    Date: Fri, 16 Nov 2012 09:57:45 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 42
    Message-ID: <k84v5u$v6b$1@news.dialog.net.pl>
    References: <k84mas$m0d$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-29-201.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1353056254 31947 78.8.29.201 (16 Nov 2012 08:57:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Nov 2012 08:57:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
    In-Reply-To: <k84mas$m0d$1@news.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472572
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zapłaciłem warsztatowi zaliczkę

    Jaką zaliczkę? "Zaliczką" jest mój samochód! Zawsze przed naprawą
    uzgadniam z szefem koszt naprawy (robocizna+części) i jeżeli coś
    wyniknie z trakcie, to szef dzwoni do mnie z pytaniem o moją zgodę. Gdy
    warsztat nie umie określić, chociaż w przybliżeniu, kosztu naprawy to
    omijać z daleka, bo będą pompować cenę jak balon stratosferyczny na
    wysokości 30 km.

    > ...niestety, nie spytałem, czy można być w warsztacie podczas jej wykonywania.

    Jak warsztat twierdzi, że nie mogę patrzeć na ręce mechanikowi,
    oczywiście nie przeszkadzając, to dziękuję grzecznie i jadę do innego
    warsztatu. W powyższej sytuacji zastanawiam się, co też chcą ukryć?
    Mistrz lubi, jak inni podziwiają jego pracę, paprak nie. Dam przykład,
    zlecam wymianę kompletu sprzęgła składającego się z 5 części, zostawiam
    samochód, ale jako, że z natury jestem osobnikiem podejrzliwym (to wada
    czy zaleta?), w trakcie naprawy wracam do warsztatu. Okazuje się, iż
    zamontowano stare łożysko wyciskowe i starą pompę wody "bo były
    sprawne". Zapłaciłbym za części, które nie były wymienione na nowe!
    Musiano rozbierać wszystko "od nowa", zamontować nowe łożysko i nową
    pompę, oczywiście bez dopłaty. Dopiero piąty z kolei warsztat okazał się
    solidny oraz w miarę tani i tylko tam zlecam naprawy i regulacje. Przed
    zleceniem naprawy warto popytać się o wyposażenie warsztatu, czy nie
    jest to tylko kanał, młotek, przecinak i klucze z hipermarketu.

    > Czy można mi w ogóle czegoś takiego zabronić?

    Nie można prawnie zabronić, "powodów" zabronienia przez warsztat mogą
    być dziesiątki, warsztaty w takich "powodach" się wyspecjalizowały, im
    gorszy warsztat tym więcej "powodów". W Internecie właściciel oddanego
    do naprawy samochodu żalił się, że zatankowany samochód wprowadzono na
    stanowisko, jego samego posadzono w poczekalni bez możliwości wglądu na
    halę serwisową. Po wyprowadzeniu pojazdu od razu zapaliła się kontrolka
    rezerwy paliwa. Warto też w zleceniu naprawy wpisać stan licznika, bo
    może się okazać, że "na stanowisku" samochód przejechał kilkaset kilometrów.

    Z ukłonami
    MJ



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: