  • 1. Data: 2014-07-18 11:06:35
    Temat: Re: Podkładki silikonowe - ku przestrodze
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    /

    > ...świńskie podkładki silikonowe od chińczyka :(
    >
    > Jak macie jakiś sprzęt z tym patentem to polecam od razu wymienić.
    >
    > Przy okazji pytanie jakie podkładki zastosować w tym wypadku mikowe
    > czy ceramiczne?

    A czy czasem nie chlapnęło Ci się tam troszkę czegoś mokrego? Albo
    kondensacja?
    Ja zwykle stosuję mikowe z pastą z tlenkiem glinu. Dają mniejszy opór
    cieplny, ale prawdę mówiąc robię tak dlatego, że z zamierzchłych czasów
    zostało mi wiaderko takich podkładek.

    Paweł

  • 2. Data: 2014-07-18 11:47:25
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-07-18 11:06, Paweł Pawłowicz wrote:

    > A czy czasem nie chlapnęło Ci się tam troszkę czegoś
    > mokrego? Albo kondensacja?

    Nie było takiej możliwości, przebicie powstało, na ostatnim
    od dołu tranzystorze. Dodatkowo tył radiatora obudowany jest
    całkowicie metalowa wsuwana zaślepką i w ogóle nie widać
    z zewnątrz tych elementów. Nie ma też żadnych śladów czy
    oznak zewnętrznych, dopiero po rozkręceniu i odlutowaniu
    tranzystora widać przebicie.

    > Ja zwykle stosuję mikowe z pastą z tlenkiem glinu. Dają
    > mniejszy opór cieplny, ale prawdę mówiąc robię tak dlatego,
    > że z zamierzchłych czasów zostało mi wiaderko takich podkładek.

    Myślę, że mikowe w moim wypadku będą najlepsze, nie ciągnę z tego
    zasilacza dużych prądów więc może wystarczy podkładka "na sucho".

    --
    taurus