  • 31. Data: 2021-09-24 12:19:34
    Temat: Re: Podłaczenie licznika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Friday, September 24, 2021, 11:55:01 AM, you wrote:

    > Nie wiem w czym, ale jeśli chodzi o halle, to nie ja się mylę, to cały
    > świat.
    > https://www.allegromicro.com/en/products/sense/curre
    nt-sensor-ics/zero-to-fifty-amp-integrated-conductor
    -sensor-ics/acs71020
    > Twiedzą że bład to pojedyncze procenty. W sam raz na podlicznik.

    Pojedyncze procenty dla pełnego zakresu to setki procentów dla niskich
    wartości. Liczniki energii mają błąd pojedynczych procentów dla
    szerokiego zakresu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2021-09-24 12:56:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 12:19, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Pojedyncze procenty dla pełnego zakresu to setki procentów dla niskich
    > wartości. Liczniki energii mają błąd pojedynczych procentów dla

    Gdzie ta informacja w PDFie?

  • 33. Data: 2021-09-24 13:03:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 24.09.2021 o 11:23, heby pisze:

    > W pobliżu przewodu z prądem roboczym kilka A?

    > Przewidywalne.

    > I nie przeszkadza go używać dokłądnie w takim zastosowaniu. Troche się
    > pozmieniało od opisu ksiązkowego działania efektu Halla.
    >
    > https://www.poweruc.pl/collections/sensors
    > https://www.poweruc.pl/collections/sensors/type_hall
    -effect-voltage
    > https://www.yuanxing.net/product/Hall%20Sensors/32.h
    tml
    > https://www.yuanxing.net/pdf/hall%20current%20sensor
    s.pdf

    > śjakieś 0.2-1% wyciagają, wydaje się że z palcem w d...

    Tak, takie fajne są. Z tym, że przekładnik podłączasz do licznika dwoma
    drutami - koniec. Hallotron musisz zasilić, i to na potencjale
    oczekiwanym przez licznik. To jaki jest sens komplikowania tego?
    Elektrycy nie takie rzeczy potrafią sp...ć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2021-09-24 14:00:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 13:03, Dariusz Dorochowicz wrote:
> [...]
    > drutami - koniec. Hallotron musisz zasilić, i to na potencjale
    > oczekiwanym przez licznik. To jaki jest sens komplikowania tego?

    Montowanie kilku cewek w środku i/lub na zewnątrz to nie komplikacja ;)
    Misio jak ma coś źle podpiąc, to podepnie na bank.

    > Elektrycy nie takie rzeczy potrafią sp...ć.

    Tu się nie da nic spd dlatego że sugerowane hallotrony są w środku
    licznika. A link jest po to aby wykazać, że "hallotrony są strasznie złe
    i podatne na pole magnetyczne ziemii" to bzdura.

    Z resztą znam co najmniej kilka metod na separowany pomiar prądu, zyjemy
    jednak w świecie półprzewodników.

  • 35. Data: 2021-09-24 16:18:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Friday, September 24, 2021, 2:00:07 PM, you wrote:

    >>> https://www.yuanxing.net/pdf/hall%20current%20sensor
    s.pdf
    > Montowanie kilku cewek w środku i/lub na zewnątrz to nie komplikacja ;)

    Ale to Ty kupiłeś licznik wymagający przekładników. Nikt, ale to
    absolutnie nikt Ci do głowy pistoletu nie przystawił. Trzeba było
    kupić licznik z wbudowanymi przekładnikami.

    > Misio jak ma coś źle podpiąc, to podepnie na bank.

    Ale do podłączania licznika z przekładnikami zatrudnia się fachowca a
    nie misia heby, który nie wie, że są liczniki wymagające zewnętrznych
    przekładników.

    > Tu się nie da nic spd dlatego że sugerowane hallotrony są w środku
    > licznika. A link jest po to aby wykazać, że "hallotrony są strasznie złe
    > i podatne na pole magnetyczne ziemii" to bzdura.

    To jest fakt. Powszechnie znany. Nic nie wykazałeś - podano błąd dla
    prądu znamionowego, nie ma charakterystyki odchyłek dla zakresu od
    0.05 prądu znamionowego, jak tego wymagają przepisy. Ot, zabawka do
    chińskich mierników mocy bez homologacji i z parametrami gorszymi od
    najgorszych indukcyjnych (klasa 2).

    > Z resztą znam co najmniej kilka metod na separowany pomiar prądu, zyjemy
    > jednak w świecie półprzewodników.

    Kiedy przekładnik jest po prostu najprostszy, najtańszy i
    najdokładniejszy. Na dokładkę potrzebuje najmniej mocy do pomiaru.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2021-09-24 17:29:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 16:18, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale to Ty kupiłeś

    Nic nie kupiłem.

    > Ale do podłączania licznika z przekładnikami zatrudnia się fachowca a
    > nie misia heby, który nie wie, że są liczniki wymagające zewnętrznych
    > przekładników.

    Misio heby upewnia się na grupie, czy instrukcja obejmuje wszystkie
    przypadki podpięcia, bo instrukcja ta jest skrajnie niskiej jakości.

> [...]
    > 0.05 prądu znamionowego, jak tego wymagają przepisy. Ot, zabawka do
    > chińskich mierników mocy bez homologacji i z parametrami gorszymi od

    Czy ja szukam miernika labolatoryjnego, czy podlicznika do mierzenia
    dupereli, ale z modbusem?

    > Kiedy przekładnik jest po prostu najprostszy, najtańszy i
    > najdokładniejszy. Na dokładkę potrzebuje najmniej mocy do pomiaru.

    I z jakiejś przyczyny ciezko znaleźc miernik z wbudowanym przekłądnikiem
    i modbusem. Nie to, że nie ma. Jak są, kosztują kilka razy drożej.

  • 37. Data: 2021-09-24 18:01:32
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.09.2021 o 17:29, heby pisze:

    > Czy ja szukam miernika labolatoryjnego, czy podlicznika do mierzenia
    > dupereli, ale z modbusem?

    Misiu, już kilka razy to napisałeś i kłujesz po oczach: laboRatoryjnego.
    Zapisz w kajeciku.

    --
    Kaczin

  • 38. Data: 2021-09-24 18:23:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 18:01, Kaczin wrote:
    > Misiu, już kilka razy to napisałeś i kłujesz po oczach: laboRatoryjnego.
    > Zapisz w kajeciku.

    Misi złoty, ja być uważnie czytał to zwróciłbyś uwagę że używam słowa
    labolatoryjengo nie bez powodu.

    Z tych samych powodów co "miszczu" i "kfiatek" i kilka innych.

  • 39. Data: 2021-09-24 18:53:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.09.2021 o 18:23, heby pisze:

    > Misi złoty, ja być uważnie czytał to zwróciłbyś uwagę że używam słowa
    > labolatoryjengo nie bez powodu.
    >
    > Z tych samych powodów co "miszczu" i "kfiatek" i kilka innych.

    No, ja doskonale znam ten powód. A nawet dwa.

    --
    Kaczin

  • 40. Data: 2021-09-24 19:00:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Kiedy przekładnik jest po prostu najprostszy, najtańszy i
    > najdokładniejszy. Na dokładkę potrzebuje najmniej mocy do pomiaru.

    I dosyć trudno go ukatrupić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza