  • 1. Data: 2009-09-04 09:40:16
    Temat: Podsluch
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czas uwazac

    75,Za_nagranie_ostatnich_chwil_pilotow_Su_27_moze_po
    jsc.html

    Radioamator, który ujawnił nagrania ostatnich chwil pilotów z
    samolotu SU-27, może trafić za kraty. Okazuje się, że podsłuchiwał
    rozmowy pilotów nielegalnie. Żandarmeria już go namierzyła, a
    wojskowa prokuratura przesłuchała.
    Zastępca wojskowego prokuratora okręgowego w Warszawie płk.
    Ireneusz Szeląg powiedział radiu TOK FM, że sprawa zostanie
    przekazana do cywilnej prokuratury w Radomiu. Mężczyźnie grozi
    nawet dwa lata więzienia.

    Prokurator Szeląg nie chciał ujawnić w jaki sposób udało się
    namierzyć radomskiego radioamatora. W każdym razie śledczy
    zareagowali natychmiast po tym, jak na forach i stronach
    internetowych pojawiło się nagranie.

    --
    J.

  • 2. Data: 2009-09-04 10:00:30
    Temat: Re: Podsluch
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, September 4, 2009, 11:40:16 AM, you wrote:

> [...]

    > namierzyć radomskiego radioamatora. W każdym razie śledczy
    > zareagowali natychmiast po tym, jak na forach i stronach

    Nielegalne jest ujawnianie a nie słuchanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-09-04 10:03:46
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > radomskiego radioamatora. W każdym razie śledczy zareagowali natychmiast
    > po tym, jak na forach i stronach internetowych pojawiło się nagranie.

    Przepis głosi:
    "kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do
    przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch".
    Jeśli mu nie udowodnią, że przełąmał jakiekolwiek zabezpieczenie, to mogą mu
    naskoczyć. Wygra jak nie w kraju to w Strassburgu i jedszcze dostanie
    odszkodowanie, które my mu z własnych (a nie prokuratora) pieniędzy
    zapłacimymy.
    pozdrawiam,
    Andrzej - SP5ETB

  • 4. Data: 2009-09-04 10:09:34
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mu naskoczyć. Wygra jak nie w kraju to w Strassburgu i jedszcze dostanie
    > odszkodowanie, które my mu z własnych (a nie prokuratora) pieniędzy

    Żeby było śmieszniej:
    "§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego"
    Czyli najpierw ktoś musi zostać uznany za pokrzywdzonego....
    Andrzej - SP5ETB

  • 5. Data: 2009-09-04 11:18:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:
    > przekazywania informacji lub prze?amuj?c elektroniczne

    Przełamali zabezpieczenie w postaci modulacji. Przecież wymaga to
    wykonania specjalnego "skompilkowanego demodulatora".

    Sądzisz że sedzia odróżnia na trzeźwo demodulator od wytrycha?

  • 6. Data: 2009-09-04 12:03:23
    Od: "kk" <...@...pl>

    Jak dla mnie jest to podsłuchiwanie i upublicznianie treści przeznaczonych
    dla kogoś innego.
    To tak jak otwarcie listu który leży pod drzwiami. Nie trzeba wytrycha.
    Trzeba się tylko schylić.
    Bat się zawsze znajdzie.
    A w końcu umorzą sprawę jako nisko cenną lub o niskiej szkodliwości
    społecznej.

    Chyba, że ... podciągną to pod prawa autorskie :)
    A gościu chyba nie miał akredytacji.

  • 7. Data: 2009-09-04 12:18:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jak dla mnie jest to podsłuchiwanie i upublicznianie treści
    > przeznaczonych dla kogoś innego.
    > To tak jak otwarcie listu który leży pod drzwiami. Nie trzeba
    > wytrycha. Trzeba się tylko schylić.

    Kartki pocztowej, bo list to w domysle w kopercie

    > Bat się zawsze znajdzie.
    > A w końcu umorzą sprawę jako nisko cenną lub o niskiej
    > szkodliwości społecznej.
    > Chyba, że ... podciągną to pod prawa autorskie :)
    > A gościu chyba nie miał akredytacji.

    Kto wie, moze i jakas TV wykupila prawa do calosci transmisji :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-09-04 12:55:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Friday, September 4, 2009, 12:03:46 PM, you wrote:

> [...]
    > naskoczyć. Wygra jak nie w kraju to w Strassburgu i jedszcze dostanie
    > odszkodowanie, które my mu z własnych (a nie prokuratora) pieniędzy

    Mowa o ujawnianiu. I za to można karać i to dotkliwie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-09-04 15:09:04
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > PrzeĹ&#65533;amali zabezpieczenie w postaci modulacji. PrzecieĹź wymaga to
    > wykonania specjalnego "skompilkowanego demodulatora".
    >
    > SÄ&#65533;dzisz Ĺźe sedzia odróşnia na trzeĹşwo demodulator od wytrycha?
    Modulacja to środek techniczny umożliwiający przekazanie informacji. Jeśli
    transmisja była by szyfrowana i złamał by szyfr to co innego.

  • 10. Data: 2009-09-04 16:13:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    kk pisze:

> [...]

    inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch"

    Zastanówmy się. Fal radiowych do kabla porównać nie sposób ze względu na
    ich specyfikę. Na zestawianie ich odbioru z wpinaniem się pod czyjś
    kabel musiałby się zdecydować wyjątkowo tępy prokurator/sędzia (chociaż
    takich pewnie też niemało). Zabezpieczenie? A jakieś tam było
    zabezpieczenie? Skoro taki komunikat można odebrać ogólnodostępnym,
    legalnym sprzętem? Może pan prokurator powie, że sam fakt, iż tych
    częstotliwości nie da się nasłuchiwać na radyjku do odbioru Radia Maryja
    stanowi zabezpieczenie, a ów radioamator przełamał zabezpieczenia
    nabywając odbiornik o odpowiednio szerokim paśmie???