    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Połączenie nie może być zrealizowane
    Date: Tue, 21 Nov 2017 23:10:49 +0100

    Użytkownik "Pat" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    news:5a14901a$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj nie mam takiej możliwości, ale rozumiem Twoją ideę.
    > Zresztą sama też o czymś takim myślałam.
    >
    > Zrobiłam natomiast coś innego i efekt jest zaskakujący.
    > Poprosiłam koleżankę żeby do kogoś (kogokolwiek) zadzwoniała,
    > a ja w tym czasie zadzwoniłam do niej. Byłam ciekawa jak mój
    > telefon mnie powiadomi że numer, na który dzwonię, jest zajęty.
    > Miałam sygnał taki jak by nikt nie odbierał. !!! Żadnej informacji
    > o zajętości tamtego numeru.

    I bardzzo słusznie, albowiem koleżanka ma włączoną usługę połączeń
    oczekujących, przez minutę będzie dostawać informację, że ktoś się dobija.
    Oczywiście, ta darmowa usługa, może zostać wyłaczzona

    > Natomiast potem rozmawiałam z tą koleżanką i ona miała
    > informację, że w czasie jej połączenia do niej dzwoniłam.
    > Ona dzwonila na pocztę głosową, ale to chyba nie ma znaczenia.

    Nie ma.

    > Powinnam mieć sygnał zajętości.

    Jak wyłączy usługę Połączeń Oczekujących, to tak będzie.
    Najprawdopodobniej koleżanka ma ustawione sztywne, bezwarunkowe znaczy się,
    przekierowanie na numer, na który nie można się dodzwonić, stąd też moje
    pytanie, co, gdy tam zadzwonić z innego, np. z drugiego trzymanego w drugiej
    ręce telefonu. Jeśli zareagował by inaczej, to można by, zależnie od reakcji
    uznać, co się stało. Albowiem może być tak, że różni abonenci inicjujący, do
    jednakowego zdarzenia, otrzymają różne wyniki, np. Ty dostaniesz "połączenie
    nie może być zrealizowane", ktoś inny dostanie zajętość (nieprawidłowo), a
    komuś innemu w ogóle zrzuci połączenie. Zależy to jednak od operatora, który
    obsługuje dzwoniącego.

    Przekierowania włącza się tak:

    *21*<numer docelowy># - przekierowanie bezwarunkowe.
    *61*<numer docelowy># - przekierowanie, gdy nie odpowiada.
    *67*<numer docelowy># - przekierowanie, gdy zajęty.

    Powyższe przekierowania kasuje się odpowiednio:
    #21#
    #61#
    #67#

    Usługę połączeń oczekujących włącza się (może się różnić zależnie od
    operatora) *43#, a wyłącza #43#. Po wyłączeniu, gdy ktoś od koleżanki
    zadzwoni, to ty dzwoniąc do niej, dostaniesz zajętość. Jak włączy,
    dostaniesz "wolne", a koleżanka przez minutę będzie mieć pikanie w
    słuchawce. Jesli masz aktywną usługę połączeń konferencyjnych, będziesz
    mogła, bez rozłączania dotychczasowej rozmowy, podjąć drugie połaczenie,
    przełączać się, a także zapiąć konferencję i rozmawiać w trójkę.

    To, co napisałem, nie obejmuje oczywiście, wszystkich niuansów, zapodałem
    tylko te najbardziej prawdopodobne.
    Jesli chcesz normalnie dodzwaniać sie do koleżanki, to najprawdopodobniej,
    problem rozwiąze, jak koleżanka u siebie zapoda centrali kod #21# i już.
    Oczywiście, o ile nie ma specjalnie ustawionego przekierowania, aby np.
    odrzucać niechciane połączenia, np. telemarketerów, dzwoniących o 7:50 w
    sobotę rano, raz mnie taka blać obudziła, ale byłem zbyt zaspany, by zjebać.
    Niektórzy są tacy bezczelni, że i w niedzielę potrafią zadzwonić.
    Koleżanka może bez wyłączania usługi podjąć rozmowę z tobą, jeśli u niej
    zacznie pikać, trzeba wtedy krótko klepnąć w widełki (ostrożnie, przerwa
    powyżej 160 ms jest ryzykowna, zależy od centrali), więc lepiej przycisk
    Flash, jeśli jest i nacisnąć cyfrę 2. Dotychczasowa rozmowa zostanie
    zawieszona, powrót do niej, to FLASH i 1, spięcie rozmowy w konferencję
    FLASH i 3.
    Tyle tak w skrócie, jeśli będzie trzeba, mogę kiedyś przysiąść i szerzej
    opisać tę wygodę.
    Koleżanka niech nie wyłącza tej usługi (konferencja), rzecz bardzo
    przydatna, jeśli się czeka na pilny telefon i nie chce masowo spławiać
    innych dzwoniących.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.