  • 161. Data: 2011-07-03 20:41:11
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 3 Jul 2011 09:25:24 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >W Polsce jest ciezko, jest duza korupcja, idaca za korupcja bieda, a
    >za bieda ida problemy typu ze slabo wynagradzany pracownik, zyjacy
    >czesto na granicy ubostwa, ktory nie jest tak samo kompetentny jak
    >pracownik dobrze zarabiajacy, ktory ma czas i warunki na
    >doksztalcenie
    >sie, odpoczynek, opieke lekarska, itd. Ale bez przesady, Polska to
    >nie jest kraj, gdzie nie mozna wejsc do sklepu bo pewnie zaraz
    >bedzie strzelanina, albo pani zza kasy wydrapie oczy z powodu
    >kawalka papieru toaletowego, a kazdy pracownik jest chamski dla

    Gratuluje dobrego samopoczucia. Coz, takie samopoczucie jest zapewne
    neizbedne aby czuc sie dobrze, i jak sie go nie ma to tzreba je sobie
    wmowic.

    A.L.

    P.S. W Empiku, w Warszawie, a wlasciwie w dwoch: W Domach Centrum (jak
    one sie tam teraz nazywaja) i na Nowym Swiecie badalem sprawnosc
    informacji, a konkretnie ile czasu potzreba aby panienki rozmawiajace
    o swych studiach i swych ciuchach zauwazyly ze ja, klient, jestem i
    czekam. Od 10 do 15 minut.

    P.S. Nie bede dalej ciagnal tej dyskusji. Uznajmy ze w Polsce jest
    wspaniale a w Ameryce bija Murzynow.

  • 162. Data: 2011-07-03 21:28:18
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 3, 10:41 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Gratuluje dobrego samopoczucia. Coz, takie samopoczucie jest zapewne
    > neizbedne aby czuc sie dobrze, i jak sie go nie ma to tzreba je sobie
    > wmowic.
    Nie czuje sie zbyt dobrze, mam 20 dobrych powodow do narzekania, ale
    kiepska obsluga w polskich sklepach jest na pozycji okolo 21.

> [...]
    > informacji, a konkretnie ile czasu potzreba aby panienki rozmawiajace
    > o swych studiach i swych ciuchach zauwazyly ze ja, klient, jestem i
    Bylem dzis w sklepie podbiegli do mnie po... nie wiem po ilu, ale nie
    zdazylem sie zastanowic co chce kupic i kazalem obsluzyc klientow
    ktorzy weszli do sklepu za mna. Poza tym na oczy widzialem sytuacje
    w ktorej wydano sprzedawcom nakaz szybkiego podchodzenia do
    klientow. Efekt byl odwrotny, odnosilem wrazenie ze klienci czuja
    sie naciskani ze cos maja kupic i szli (doslownie) do sklepu na
    przeciwko, bo tam mogli w spokoju przegladac towar tak dlugo jak
    chca. Lepiej to funkcjonowalo gdy sprzedawca polegal na swoim
    wyczuciu kiedy i do ktorego klienta podejsc.

    > P.S. Nie bede dalej ciagnal tej dyskusji. Uznajmy ze w Polsce jest
    > wspaniale a w Ameryce bija Murzynow.
    Ze skrajnosci w skrajnosc... W Polsce w 99.9% przypadkow kupuje
    sie towar w sklepach w normalnej atmosferze i tyle. Polska ma inne
    wazne problemy.

    Pozdrawiam

  • 163. Data: 2011-07-03 23:05:58
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > To jest właśnie to.

    > Rodziców, rodzeństwo,

    To się zgadza. To jest ból.

    > ciotki, wujków, kuzynów?

    Naprawdę utrzymywałbyś bliskie kontakty z ciotkami, wujkami a zwłaszcza
    z kuzynami, gdybyś był tutaj w Polsce? :)

    > No więc, nie wdając się za bardzo w osobiste szczegóły, moje
    > doświadczenie mówi mi co innego.

    A po co znajomi? Rodzina jest ważna, ale znajomi? Większość znajomości
    ze studiów (a są to, jeśli wierzyć badaniom psychologicznym, najtrwalsze
    znajomości) rozpada się, jak tylko koledzy/koleżanki wejdą w związki
    małżeńskie. Zwyczajnie nikt wtedy nie ma czasu na znajomków, liczy się
    tylko rodzina, rodzeństwo i dzieci. Nie zauważyłeś tego?

    Miałem wspaniałych znajomych na studiach. Dziś widzimy się raz na pół
    roku, mimo że mieszkamy w odległości <10 km od siebie (z jednym nawet
    mieszkam w tej samej dzielnicy!). Ten ostatni ma już dwójkę dzieci. Na
    pierwszym miejscu jest żona i dzieci, na drugim rodzice, na trzecim
    teściowie, na czwartym rodzeństwo. Potem jest praca. I czasu na
    znajomków nie zostaje. Nic a nic. Może jesteś grubo poniżej 30-tki,
    gdzie dużo ludzi nie ma jeszcze własnych rodzin... ale jak będziesz miał
    swoją (a może już masz?) to zobaczysz, że nie będziesz miał czasu dla
    żadnych znajomków. Więc ten argument całkowicie upada wg mnie.

    Pozdrawiam,
    R.P.

  • 164. Data: 2011-07-03 23:07:56
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Darek wrote:
    > Hej,
    >
    > <OT>
    > Niezly flame, niezle trollowanie :). Juz dawno takiego flame tutaj nie
    > bylo, przy tym nawet niejaki profesor kibot sie chowa :).
    > </OT>
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    To pokazuje, że tradycyjny usenet umiera... Mało tu ostatnio prawdziwych
    merytorycznych dyskusji o _technologiach_. Szkoda. Kiedyś było ich
    mnóstwo, teraz więcej jest dyskusji "o dupie maryny". Ale sam czasem w
    takich uczestniczę, bo chcę wyrazić swoje zdanie. Jakkolwiek potrafię
    się przyznać, że ten wątek nie powinien znaleźć się na tej grupie. ;)

  • 165. Data: 2011-07-04 05:16:40
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Sat, 2 Jul 2011 13:34:47 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Opisana przez Pana elementy w powyzszej
    >sytuacji nigdy w zyciu nie przytrafily mi sie jednoczesnie, osobno
    >owszem, ale rzadko i to raczej jakies 15-20 lat temu. Problem
    >lezy zdecydowanei w Pana psychice.

    Nie do konca. W Toruniu naprawde nie ma toalet, jest brudno (tak w
    ogolnosci), a jak kiedys poruszylem kwestie (akurat kin) toalet
    wlasnie, to otrzymalem masowa odpowiedz od Toruniakow, ze przesadzam,
    kina nie sa od posiadania toalet i nalezy swoje potrzeby zalatwiac w
    domu, a pozniej nie marudzic.

    Duzo mowi o kondycji i kulturze wlasnie podejscie do takich
    "wstydliwych" tematow, brud, tolalety, niepelnosprawni, itd.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 166. Data: 2011-07-04 05:22:19
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Sun, 3 Jul 2011 03:44:49 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Przyklad jest GRUBO przesadzony i ma sie nijak do tego co sie
    >dzieje przecietnie w Polsce. Nie jest w Polsce dobrze, ale nie
    >przesadzajmy.

    Przyklad sprzed 3 tygodni, rozmowa z kierowca autobusu (czy raczej
    monolog)

    -- Panie, a co on sie k*wa tak przyczepil, ku*wa. Nacpany jakis.
    Ostatnio zreszta na mnie jakas baba naskoczyla z ryjem, ze ku*wa
    ruszylem za szybko. A jak mam ku*wa ruszac? Mogla powiedziec, ze ma
    gruba du*e i zebym ruszal wolniej, bo sie jej ku*wa stlucze.

    Nie byla to rozmowa prywatna dwoch znajomych! Tym jezykiem mowil do
    mnie ~3 miesiace temu taskowkarz, tak mowi do mnie majster ze sklepu
    rowerowego:

    -- a co z d*py za pomysl?

    Pelna, absolutna kultura. A hitem sezonu bylo dla mnie to jak kiedys,
    juz na maksa rozezlony, wyzalilem sie znajomem, ze bydlo, chamstwo do
    10 potegi to uslyszalem.

    -- A co?! Ty nigdy nie przeklinasz?

    Rece i nogi mi opadly. Mieszkam w Polsce, ale uwazam, ze wiekszosc (w
    sensie ogladajac zbiorczo) Polakow to bydlo -- wulgarnosc i
    ordynarnosc po prostu wylewa sie, jak tylko statystyczny Polak otworzy
    usta. Takie jest moje zdanie, nie trzeba sie z nim zgadzac.

    milego dnia, hej

  • 167. Data: 2011-07-04 10:08:20
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości

    > P.S. Tu gdzie jestem jest taki zwyczaj ze jak do kasy stoi wiecej niz
    > 4 osoby to sie otwiera nowa kase.
    "U mnie" w Lidlu koło miejsca zamieszkania też tak to działa.
    W sklepie osiedlowym obok miejsca pracy, po generalnym remoncie,
    roznudowie i zmianie zarządcy (na "Społem" zdaje się) - też tak sprawa
    wygląda, ew. ze zgrzytami w sezonie urlopowym, kiedy jest najazd
    turystów na Trójmiasto, a kas brakuje (np. teraz przez kilka dni
    z powodu Openera w trójmieście było trochęwąsko).

    > A toalety sa obszerne i czyste. Z
    > papierem toaletowym. I nie ma ochroniarzy ktorzy podejrzewaja ze
    > jestem zlodziejem i patrza mi na rece.
    W Ikei, Castoramie, kinach w mojej okolicy czy wielu innych - jest nieźle.
    Trochę gorzej w takich masówkach, typowo zakupowych hipermarketach,
    ale idzie jakby ciagle ku lepszemu.

    > Niby drobizagi, ale z takich drobiazgow sklada sie zycie.I one
    > decyduja o komforcie.
    No i w Gdyni czy Sopocie jest nieźle. Jak w Gdańsku - nie wiem.

  • 168. Data: 2011-07-04 10:56:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 4, 12:05 am, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:
    > Andrzej Jarzabek wrote:
    >
    >  > ciotki, wujków, kuzynów?
    >
    > Naprawdę utrzymywałbyś bliskie kontakty z ciotkami, wujkami a zwłaszcza
    > z kuzynami, gdybyś był tutaj w Polsce? :)

    Nie wdając się w szczegóły mojego osbistego życia odpowiem tylko tyle,
    że jednak znajomi to znajomi, a rodzina to rodzina. Krew nie woda i te
    sprawy.

    > A po co znajomi? Rodzina jest ważna, ale znajomi?

    No więc ja oczywiście do swoich znajomych nie podchodzę tak
    utylitarnie na zasadzie "po co mi", po prostu ich lubię - i dlatego
    właśnie to oni są moimi znajomymi.

    Ale jeśli chodzi o niekorzyść bycia w miejscu, gdzie nie masz
    znajomych, to jest też aspekt utylitarny taki, że (dobrzy) znajomi
    wyśwadczają sobie różne mniej lub bardziej droben przysługi, o które
    by sie nie poprosiło, albo z którymi by się nie zaufało komuś, kogo
    się odpowiednio dobrze nie zna. Ot choćby taka głupia sprawa jak
    zostawienie komuś kluczy do mieszkania i poproszenie, żeby wpadł raz
    podlać kwiatki i zobaczyć, czy się nic nie dzieje, jak się wyjeżdża na
    kilka tygodni na wakacje - albo choćby żeby zadzwonił po i wpuścił
    hydraulika jak pęknie rura i zacznie zalewać sąsiada. Taki przykład
    pierwszy z brzegu.

> [...]
    > swoją (a może już masz?) to zobaczysz, że nie będziesz miał czasu dla
    > żadnych znajomków. Więc ten argument całkowicie upada wg mnie.

    No więc moja obserwacja jest dokładnie odwrotna: jakbym był singlem
    albo dinkiem przed trzydziestką, to fumfli do picia sobie bym znalazł
    bez problemu.

    Natomiast patrząc na swoich znajomych w Polsce widzę, że jak oni mają
    dzieci i mają znajomych, którzy też mają dzieci, to oni sie z tymi
    dzieciakami odwiedzają albo razem gdzieś wychodzą, ich dzieci mają
    naturalnych kolegów do zabawy, robią wspólne wyjazdy, podrzucają sobie
    nawzajem dzieci do opieki na wieczór itd.

  • 169. Data: 2011-07-04 11:00:05
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 4, 12:07 am, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > takich uczestniczę, bo chcę wyrazić swoje zdanie. Jakkolwiek potrafię
    > się przyznać, że ten wątek nie powinien znaleźć się na tej grupie. ;)

    E tam, tradycją usenetu zawsze były offtopiki i dryfy tematyczne.
    Natomiast dyskusje o technologiach przecież są nawet na tej grupie: w
    tej chwili o svg, o aplikacjach bazodanowych, o pojemniku na liczby
    losowe i co tam jeszcze.

    A że umiera, to swoją drogą. Szkoda tylko, że nie ma dobrego
    zamiennika.

  • 170. Data: 2011-07-04 11:24:59
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Pilichowski" <P...@g...com>
    napisał w wiadomości news:v0j217pu8oj1j0hpl8ua01ir1k1qana4o3@4ax.com...

    > Duzo mowi o kondycji i kulturze wlasnie podejscie do takich
    > "wstydliwych" tematow, brud, tolalety, niepelnosprawni, itd.

    ... weźmy na chwilętych niepełnosprawnych ...
    Sprawa w Trójmieście wyglada tak: od lat remontuje się
    przystanki kolejki SKM. Każdy remontowany peron dostaje
    w ramach reomontu windę dla niepełnosprawnych,
    a w kilku miejscach dodatkowo budowuje się długie
    podjazdy (np. w ramach wieloetapowego, wieloletniego
    remontu całego dworca w Gdyni).
    Są sprawy, których z przyczyny ... banalnych kosztów ...
    nie da się zrobić od zaraz. W tej chwili jesteśmy już w takim punkcie,
    że prawie wszystkie (może już wszystkie) przystaniki SKM
    na trasie Gdynia - Gdańsk mają windy. Żeby tego jednak dokonać
    trzeba było lat i ogromnych pieniędzy. Ktoś to jednak w długi plan
    wpisał i ktoś realizuje. Porównanie pod tym względem Trójmiasta
    teraz i np. przed 10laty daje obraz kolosalnej różnicy (polecam
    np. sprawdzenie, jak wyglądał przystanek Sopot Wyścigi
    przed remontem i teraz, kilka miesiecy po remoncie.
    To nie jest jakaś przebudowa schodów, to jest już inna klasa
    miejsca użytecznosci publicznej (zadaszenie, bruki, boki peronów,
    winda, automaty biletowe, ozdobne malowidła ...).
    To się da zrobić i jest ktoś, kto to odbiera, docenia.
    Smutne jest zaś to, że ten 'odbiorca' ma czasem większą skłonność
    do narzekania, niż do cieszenia się tym, co dostaje.

    Zawsze jest za mało i za wolno i gorzej niż za granicą ...
    Ktośjednak to 'lepiej' musi zbudować. Zagryźć zęby i robić.