  • 1. Data: 2011-04-08 08:49:53
    Temat: Porównanie siły fleszy Olympus FL-36R vs. Metz 50 AF-1
    Od: " Wojtek" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy istnieje jakieś miejsce w sieci gdzie można porównać siłę błysku fleszy?
    Wiadomo - podawanie liczb przewodnich dla różnych producentów różnie się
    przedstawia i czy da się jakoś przeliczyć osiągi jeśli dla jednego flesza
    podana jest wartość dla kątu rozsyłu światła odpowiadającego np. 105 mm
    ogniskowej obiektywu a dla innego 42 mm (ISO - na szczęście ta sama).
    A może z drugiej strony: która lampa jest mocniejsza. Mam Olympusa E-510 z
    fleszem FL-36R (LP 36 dla ISO 100 i 42 mm) a zamierzam zmienić system na Nikon
    i flesz Metza - np. 50 AF-1 (LP 50 dla ISO 100 i 105 mm). Chciałbym mieć nieco
    mocniejszą lampę niż FL-36R - czy Metz ma silnijszy błysk czy raczej poimyśleć
    nad następnym Metzem czyli 58 (to 500 zł drożej, stąd wątpliwości).

    Wojtek

  • 2. Data: 2011-04-08 09:56:46
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-04-08 10:49, Wojtek pisze:
> [...]
    > nad następnym Metzem czyli 58 (to 500 zł drożej, stąd wątpliwości).

    Jeśli ten drugi Metz podaje LP dla tego samego kąta rozsyłu, to
    niewiele zyskasz. Różnica między LP 58 a 50 to mniej niż 1/2 EV.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 3. Data: 2011-04-08 10:59:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 08.04.2011 11:56, Pawel Gancarz wrote:

    > Jeśli ten drugi Metz podaje LP dla tego samego kąta rozsyłu, to
    > niewiele zyskasz. Różnica między LP 58 a 50 to mniej niż 1/2 EV.

    Liczba przewodnia to tylko wartość orientacyjna. Szkoda, że nie podają
    przy lampach mocy w Ws. Btw. lampa (mniej więcej) studyjna o mocy 200 -
    250Ws ma podawaną LP 76.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2011-04-08 11:41:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wojtek" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > raczej poimyśleć
    > nad następnym Metzem czyli 58 (to 500 zł drożej, stąd

    Jak rozumiem - dla obiektywu 105 mm i dluzszego Metz jest
    silniejszy.
    Dla obiektywu krotszego - Metz nie doswietla brzegow. Wybor nalezy
    do Ciebie :-)

    Te 105mm to zapewne ekwiwalent dla klatki 24x36 - bo tu moze sie
    kryc niespodzianka.

    Bo tak dalej liczac - Metz daje ~2x silniejsze oswietlenie na linii
    centralnej, ale jako ze oswietla ~6 razy mniejsza powierzchnie, to
    jest lampa 3x slabsza. Ale o lepszym skupieniu wiazki.

    Podejrzane te wyniki, wiec moze ktos sprawdzi, no chyba ze cena
    rozwiewa podejrzenia :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-04-08 11:52:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 8, 4:49 am, " Wojtek" <w...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > przedstawia i czy da si jako przeliczy osi gi je li dla jednego flesza
    > podana jest warto dla k tu rozsy u wiat a odpowiadaj cego np. 105 mm
    > ogniskowej obiektywu a dla innego 42 mm (ISO - na szcz cie ta sama).
    > A mo e z drugiej strony: kt ra lampa jest mocniejsza. Mam Olympusa E-510 z
    > fleszem FL-36R (LP 36 dla ISO 100 i 42 mm) a zamierzam zmieni system na Nikon
    > i flesz Metza - np. 50 AF-1 (LP 50 dla ISO 100 i 105 mm). Chcia bym mie nieco
    > mocniejsz lamp ni FL-36R - czy Metz ma silnijszy b ysk czy raczej poimy le
    > nad nast pnym Metzem czyli 58 (to 500 z dro ej, st d w tpliwo ci).

    Kup sobie Lumedyme lub Quantum i przestaniesz miec takie dylematy.

  • 6. Data: 2011-04-08 16:07:05
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]

    > Jak rozumiem - dla obiektywu 105 mm i dluzszego Metz jest silniejszy.
    > Dla obiektywu krotszego - Metz nie doswietla brzegow. Wybor nalezy do

    Doswietla. Ma ruchomy palnik z funkcja zoom - 105mm to max. Zaczyna sie od
    24mm.

    > Te 105mm to zapewne ekwiwalent dla klatki 24x36 - bo tu moze sie kryc
    > niespodzianka.

    Tak to ekw. dla malego obrazka.

    Thomas

  • 7. Data: 2011-04-08 19:45:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, J.F. wrote:

    > Użytkownik " Wojtek" <w...@N...gazeta.pl> napisał
    >
    > Jak rozumiem - dla obiektywu 105 mm i dluzszego Metz jest silniejszy.
    > Dla obiektywu krotszego - Metz nie doswietla brzegow.

    A ta teza skąd??
    "Zooom" w postaci lusterek zmieniających kąt objęty oświetleniem
    palnika występuje w Soligorach i podobnych "za 250" (fakt,
    manualny, a nie "silniczkowy" jak w Metzu).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-04-10 09:28:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011 18:07:05 +0200, Thomas wrote:

    >Doswietla. Ma ruchomy palnik z funkcja zoom - 105mm to max. Zaczyna sie od
    >24mm.

    Ale wtedy nie ma LP 50.

    J.

  • 9. Data: 2011-04-10 10:52:55
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 10 Kwi, 11:28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale wtedy nie ma LP 50.
    >
    > J.
    Bo to jest marketingowe chwyt, zakamuflowane OSZUSTWO podawac LP w
    innych ogniskowych niz przyjete 50mm.
    StaM

  • 10. Data: 2011-04-10 23:13:52
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Ale wtedy nie ma LP 50.

    Tzw. oczywista oczywistosc. Odnioslem sie tylko do stwierdzenia "Dla
    obiektywu krotszego - Metz nie doswietla brzegow." :) Mozan powiedziec, ze
    to czy doswietli czy nie zalezy od tego w jakiej odleglosci znajduje sie
    fotografowany obiekt.

    T.