  • 41. Data: 2011-02-03 14:13:28
    Temat: Re: Porównanie szybko?ci mno?enia macierzy w CPP i PASCAL
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Kolejnosc jakich "obliczen"?..

    A.L.

  • 42. Data: 2011-02-03 14:36:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    A.L. pisze:

    > Kolejnosc jakich "obliczen"?..

    1) przy niektórych obliczeniach zmiennoprzecinkowych posrednie wyniki
    nie muszą opuszczać rejestrów. Kolejność istotna może być również dla
    tego co znajduje się w keszu. No i pewne znaczenie mają tez potoki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 43. Data: 2011-02-03 18:34:53
    Temat: Re: Porównanie szybkości mnożenia macierzy w CPP i PASCAL
    Od: Fil <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 09:54, wloochacz pisze:
    > Banały?
    > Jak uda Ci się wyeksportować klasę z DLLa napisanego w VC++ i utworzyć
    > obiekt z tej klasy w C+++ Builder to stawiam co tam chcesz.
    > Albo zrobiłeś litrówkę, albo nie wiesz o czym piszesz.
    > Uda Ci się to zrobić bez problemu i będzie ślicznie działać, jak
    > wyeksportujesz interfejsy zgodne z COM.
    Może tak?:
    dlltest.h
    //--------------------------------------------------
    #ifndef DllTestH
    #define DLLTestH

    #ifndef __DLL__
    #define DLL_EXP __declspec( dllimport )
    #else
    #define DLL_EXP __declspec( dllexport )
    #endif

    class ITest
    {
    public:
    virtual double __stdcall Foo1(double A, double B) = 0;
    virtual void __stdcall Foo2(char* A) = 0;

    virtual void __stdcall Free(void) = 0;
    };

    #endif
    //--------------------------------------------------
    dll.cpp
    // dlltest.cpp : Defines the exported functions for the DLL application.

    #include "stdafx.h"
    #include "windows.h"

    #define __DLL__
    #include "dlltest.h"

    class TTest : virtual public ITest
    {
    public:
    double __stdcall Foo1(double A, double B);
    void __stdcall Foo2(char* A);

    void __stdcall Free(void);
    };

    double __stdcall TTest::Foo1(double A, double B)
    {
    return A + B;
    }

    void __stdcall TTest::Foo2(char* A)
    {
    strcpy(A, "Ala ma kota.");
    }

    void __stdcall TTest::Free(void)
    {
    delete this;
    }

    extern "C" DLL_EXP ITest* __stdcall CreateTest(void)
    {
    return new TTest();
    }
    //--------------------------------------------------

    Śmiga aż miło. Być może jest tu jakiś haczyk, ale mi to działa.
    Interesuje mnie pożenienie BCB (GUI) z Visualem (obliczenia - lub
    ewentualnie w przyszłości kompilator Intela, którego na razie nie mam).
    Rozwiązania tylko pod Windows i to jak najprostsze, bez CLI itp. - tylko
    C++. Eksport klas do innych języków/kompilatorów itp. nie interesuje mnie.

    > A więc wszystko powinno być napisane jak biblioteka COM.
    > Jak np. DirectX. Albo ADO.

    Jak nie będzie powyższe się sprawdzać to spróbuję z COM. Na razie
    sprawdzało się dla App i Dlli kompilowanych jednocześnie w BCB.

    Fil.

  • 44. Data: 2011-02-03 18:40:13
    Od: Fil <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 09:55, wloochacz pisze:
    > Tak na marginesie - po co żenić bardzo dobry DevExpress z badziewnym TMSem?

    Dlaczego badziewny?
    Niektóre komponenty podobają mi się. Np. TMS Advanced Charts. Fakt -
    może nie wszystkie - kontrolki typu Button, ChomboBox, CheckBox uzywam z
    DevExpress, ale w TMS jest też kilka ciekawych propozycji.

  • 45. Data: 2011-02-03 18:48:47
    Od: Fil <f...@p...onet.pl>

    > Jesli jest transponowana to dlaczego iterujesz po pierwszym indeksie?
    > for (int k = 0; k< Q; ++k) C[i][j] += A[i][k] * B[k][j];
    > Powinno byc w obu macierzach po drugim:
    > for (int k = 0; k< Q; ++k) C[i][j] += A[i][k] * B[j][k];

    Prawda. Jednak przestawiałem indeksy jak pokazałeś i nie dało to
    znaczących rezultatów. Wcześniej ostatni wariant CPP ma przestawione
    indeksy i czasy dla BCB i Visuala znacznie się różnią.

    W zasadzie nie chodziło mi o optymalizację samej procedury mnożenia.
    Tylko zastanawiające są tak duże różnice w czasie funkcjonowania tej
    samej procedury (nie ważne jak bardzo optymalnej) kompilowanej na
    różnych kompilatorach - tu: PASCAL, BCB i Visual.

  • 46. Data: 2011-02-03 18:51:46
    Od: Fil <f...@p...onet.pl>

    Całkiem fajny ten kod, który przedstawiłeś. Może się przydać.

    Jak już wcześniej napisałem - nie chodziło mi o optymalizację samej
    procedury mnożenia, tylko zastanowiła mnie tak duża różnica w działaniu
    jednej procedury kompilowanej na trzech różnych kompilatorach.

    Wniosek jest - zapewne dla niektórych oczywisty - że Visual jest lepszy
    od Delphi i BCB. Niemniej zaskoczyła mnie aż tak duża różnica.

    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za dyskusję.
    EOT.
    Fil.

  • 47. Data: 2011-02-03 21:04:20
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Lut, 14:01, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    > Samo transpoonwanie dawalo przyrost rzedu 4 (przynajmniej u mnie).
    > Najlepsze do czego dochodzilismy (blokowo) dawalo 20razy szybszy
    > wynik.
    >
    > Mielismy jeszcze sprawdzic wersje blokowo transpoonwaną,
    > a ja mailem to puscic na wspolczesnym kompie (a nie na XP1700;),
    > ale się watek znudzil.

    Chyba na roznych komputerach / kompilatorach byly rozne wyniki.
    U mnie chyba transpozycja dawala najwiecej, a blokowo niewiele.
    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2011-02-03 21:12:58
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 3 Lut, 22:04, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Chyba na roznych komputerach / kompilatorach byly rozne wyniki.
    > U mnie chyba transpozycja dawala najwiecej, a blokowo niewiele.

    Cos niewierze;) Jak narzeczona zejdzie ze 'wspolczesnego kompa'
    sprawdze:) Jakos nie che mi sie testowac tego na 'panstwowych'
    maszynach.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 49. Data: 2011-02-03 23:41:29
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-03 15:36, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > 1) przy niektórych obliczeniach zmiennoprzecinkowych posrednie wyniki
    > nie muszą opuszczać rejestrów. Kolejność istotna może być również dla
    > tego co znajduje się w keszu. No i pewne znaczenie mają tez potoki.

    Dokładnie. Tutaj widzimy, że jednak ten sam algorytm (o tej samej
    teoretycznej złożoności asymptotycznej) działa w praktyce w różnym
    czasie w obu kompilatorach. Nie stoi to oczywiście w sprzeczności z
    asymptotyką. Pokazuje jedynie, że nie tylko teoria ma znaczenie,
    praktyka również :).

  • 50. Data: 2011-02-04 06:52:24
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Lut, 22:12, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Cos niewierze;) Jak narzeczona zejdzie ze 'wspolczesnego kompa'
    > sprawdze:) Jakos nie che mi sie testowac tego na 'panstwowych'
    > maszynach.

    Tzn na jakims komputerze / kompilatorze blokowo niewiele
    przyspieszalo
    (albo nawet spowalnialo) wzgledem wersji z sama transpozycja, nie
    wzgledem algorytmu naiwnego.