    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Posluchajta Bary Łajta tak inicjatywa mi przyszla do glowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 15 Feb 2017 20:51:23 +0100

    Dnia Wed, 15 Feb 2017 09:19:16 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zdarzen z udzialem samochodow sluz roznych troche jest. Cywile bioracy w nich
    udzial sa pozostawieni bez zadnej pomocy prawnej i dodatkowo wywierana jest na nich
    presja zeby sie przyznali.

    Nie sądzę żeby była taka potrzeba.
    Dotychczasowe orzecznistwo jest raczej takie że na przegranej pozycji
    zawsze jest kierowca pojazdu uprzywilejowanego.

    Jedynie policjanci czasem sobie radzę, przekonując kierowcę na miejscu do
    przyjęcia mandatu, ale takim to żadna fundacja nie pomoże.

    I to raczej nie są sprawy wymagające żadnej wirtuozerii prawnej, bo akurat
    prawnicy poruszają się na codzień w materii jeszcze dużo bardziej
    wewnętrznej sprzecznej i niejasnej niż prawo drogowe.
    A status pojazdów uprzywilejowanych jest akurat nieszczególnie podniesiony
    w naszym prawie, więc ogólnie to kierowca pojazdu uprzywilejowanego
    częściej wymaga obrony niż pozostali.

    Sprawa z Seicento jest tu specyficzna z punktu widzenia politycznego
    szaleństwa które jej towarzyszy i tu prawdę mówiąc żaden prawnik mu nie
    pomoże, bo sprawa nie ma podłoża prawnego, a PRowo-polityczne.

    > Zakopmy w tym temacie wszystkie topory wojenne, zapalmy fajke pokoju i postarajmy
    sie odnalezc czlowieka i namowmy go na zalozenie fundacji.

    Za pieniądze które póki co zebrano to da się zatrudnić może z pół średniego
    prawnika na rok ;)